تبعات حکم دیوان بین المللی کیفری علیه پوتین وخیم خواهد بود

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز به شدت درباره تبعات حکم دیوان بین المللی کیفری علیه پوتین رئیس جمهور این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز دوشنبه درباره تبعات حکم دیوان بین المللی کیفری علیه پوتین هشدار داد.

وی افزود: قضات دادگاه بین المللی کیفری تصمیم به محاکمه رئیس قدرت هسته ای گرفتند که در دادگاه حضور نمی یابد اما تبعات این حکم برای حقوق بین الملل وخیم خواهد بود.

مدودف تاکید کرد: این به منزله فروپاشی پایه ها و اصول قانونی و حقوقی است. از این پس احدی به مراجع بین المللی رجوع نخواهد کرد و با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

وی افزود: تصمیمات احمقانه سازمان ملل و سایر نهادهای مربوطه شالوده ها را نابود خواهد کرد و افول تاریک ساختار نظام بین الملل در راه است. اعتماد از بین رفته است.

لازم به ذکر است که این واکنش پس از آن صورت گرفته است که دیوان کیفری بین‌المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است. این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هانا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    4 1
    خدایا پوتین را لعنت کن
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    3 2
    هم این مدودوف و هم پوتین هر دوشون برن به جهنم. درود بر زلنسکی کبیر ..درود بر ارتش پر افتخار اکراین
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    3 0
    این مدودف حالش خوب نیست باس بره دکتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس