کد خبر 1474311
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
واکنش اتحادیه اروپا به صدور قرار بازداشت پوتین

اتحادیه اروپا حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را امر مهمی در مسیر اجرای عدالت دانست!

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه با واکنش اتحادیه اروپا همراه شد.

اتحادیه اروپا امروز جمعه و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا رای دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را سرآغازی برای پاسخگو کردن روسیه توصیف کرد!

دیوان کیفری بین‌المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به صدور حکم جلب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که تصمیم دیوان کیفری بین المللی تحریک آمیز و غیرقابل قبول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    6 1
    اروپا از مثلث قدرتمند ایران چین و روسیه و افول امریکا بسیار میترسن و دارن همه تلاششون را میکنند برای جلوگیری از نظم نوین جهانی. اگر خدا بخواهد نمیتوانن جلوی این نظم نوین را بگیرن
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      مصرف مواد رو کمتر کن
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      امیدوارم روسیه به دست پر توان ناتو نابود بشه تا ملت اکراین و سایر ملل از دست روس های متجاوز و خونخوار راحت بشن‌
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 12
    مرگ بر پوتین ابن شمر...این جلاد رو باید محاکمه کنند چون بخاطر جنگ افروزی صدمات مهلکی به ملت روسیه و اکراین وارد کرده و همچنین باعث نفرت ملتهای جهان از روس ها شده .باید محاکمه بشه تا مردم نگاهشون به روس ها دوباره تغییر کنه.
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      اروپا وجود ندارد. قاره مستعمره آمریکاست. می‌توان گفت،، بخش اروپایی آمریکا
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین را فراموش کردی یا اصلا نشنیدی.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      به مردم ما هم خیلی خسارت زد این پوتین درب وداغون
    • یک بنده خدا IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      2 0
      مرگ بر اوباما تروریستی که محاکمه نشد مرگ بر جورج بوش تروریستی که محاکمه نشد مرگ بر ترامپ تروریستی که محاکمه نشد مرگ بر تونی بلر تروریستی که محاکمه نشد مرگ بر نتانیاهو تروریستی که محاکمه نشد مرگ بر بن سلمان تروریستی که محاکمه نشد مرگ بر ناریندرا مودی تروریستی که محاکمه نشد مرگ بر مریم رجوی تروریستی که محاکمه نشد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    8 1
    چشم.میتونی بیا بگیرش
  • ناشناس IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    2 0
    بالاخره کسی که جنایتکاراست بایدبه هرطریق ممکن جامعه ی جهانی به خاطرجنایاتش اورابه محاکمه بکشندوبه خون بناحق ریخته ی هزاران بیگناه بیتفاوت نباشند.
    • یک بنده خدا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      اون وقت چرا این جامعه جهانی نسبت کشته شدن هزاران هزار بیگناه در فلسطین و عراق و یمن و افغانستان و کشمیر بی تفاوت بود؟ چرا موجودات تروریست و خونخواری مثل جورج بوش و اوباما و نتانیاهو و ترامپ و بن سلمان و ناریندرا مودی هیچوقت محاکمه و مجازات نشدند ؟چرا برای این وحوش انسان نما قرار بازداشت صادر نشد؟
  • عمیر IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 1
    با این خبر روز ما ایرانی هارو ساختین ، خیلی وقت پیش باید این جنایتکار دستگیر میشد ، امیدوازم تقاص پس بده ، زنده باد اوکراین !
  • سیدمرتضی IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    دقیقا در همین زمان امریما شرق سوریه اشغال کرده شرق سوریه مهترین منابع نفتی و گندم سوریه هستن، پول های سوریه رو بلوکه کرده، و مردم جنگ زده و زلزله زده سوریه با این کار گرفتاریشون چندین برابر شده، وخیلی از مردم هم با کمبود مواد غذایی روبرو هستن، محاصره یمن، اشغال عراق، تحریم عراق در دهه۹۰میلادی و مرگ نیم ملیون کودک! درسته در اون تازه جنگ تمام شده بود و هنوز صدام بود و جنگ کویتم تمام شده بود اما تحریم دارو و غذا چه ربطی به حکومت داشت! میتونستن فقط پول بلوکه کنن اسلحه نفروشن اما غذا و دارو چی! مشکلات سرطانی به دلیل بمباران با اورانیوم ضعیف شده
  • US ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    اتحادیه اروپا زمان ترامپ مثل موش دنبال سوراخ بودند؟! چی شد تا بایدن نعشه رو ديدن شیر شدند؟!
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    پس نسل کشی در میانمار چی؟؟؟بن سلمان؟؟؟تمام ریس جمهورهای بی شرف امریکا و اسراییل؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    غرب با دست خودش روسیه را به آغوش ایران انداخت قبلا هم یمن و سوریه و عراق و لبنان و ونزوئلا و قطر و تازگیها هم صید شیرده بزرگ یعنی عربستان به تور ایران افتاد جمع ضد غرب و ضد صهیونیست با ورود چین چهره ی جدیدی پیدا میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس