کد خبر 1474613
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
چالش جدید اروپا برای تسلیح اوکراین

کشورهای اتحادیه اروپا که با چالش تسریع و افزایش تولید جنگ افزار برای اوکراین روبرو هستند، با مانع کمبود مواد منفجره جهت تولید انبوه مهمات نیز مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، مقام‌های اروپایی هشدار دادند که کمبود مواد منفجره شامل باروت و تی‌ان‌تی، تولید جنگی انبوه اتحادیه اروپا برای اوکراین را به تاخیر می‌اندازد.

فشار اروپا در راستای تولید سلاح برای اوکراین به علت کمبود مواد منفجره تحت تاثیر قرار گرفته و فعالان صنعت دفاعی نگران هستند که اقدام‌ها برای افزایش تولید توپ‌های جنگی به اندازه ۳ سال به تاخیر بیافتد.

مقامات و تولیدکنندگان صنعت دفاعی گفتند که کمبود منابع باروت، مواد منفجره و تی‌ان‌تی باعث شده تا صنعت دفاعی صرف نظر از اینکه چقدر پول برای رفع این مشکل سرازیر شده، نتواند به سرعت سفارش‌های اتحادیه اروپا برای اوکراین را برآورده کند.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، محدودیت‌های زنجیره تامین نشان می‌دهد که جنگ اوکراین چگونه انبارهای تسلیحاتی اروپا و ظرفیت تولید داخلی ضعیف اروپا را تحت تاثیر قرار داده است درحالیکه چندین دهه در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

یک مقام آگاه آلمانی اعلام کرد که مشکل اساسی این است که صنعت دفاعی اروپا در وضعیت خوبی برای تولید جنگی گسترده نیست.

اروپا در تلاش است تا نیازهای جنگی اوکراین را با تزریق پول به صنعت دفاعی به ویژه برای گسترش تولید توپ‌های ۱۵۵ میلی متری رفع کند. تولیدکنندگان و مقام‌های اتحادیه اروپا هشدار دادند که افزایش تقاضا ممکن است فقط قیمت‌هایی که طی یک سال گذشته یک پنجم افزایش یافته را بالا ببرد.

یری هاینک رئیس انجمن صنایع دفاعی و امنیتی جمهوری چک گفت: افزایش تولید مهمات توپخانه، به ویژه مهمات سنگین و کالیبر بزرگ، در مدت زمان کوتاه بسیار دشوار است. چگونه می توان گلوله های توپخانه بیشتری را بدون مواد خام تولید کرد؟

اتحادیه اروپا به دنبال پیشروی روسیه در باخموت به عنوان خط مقدم جنگ اوکراین برای سرعت بخشیدن و افزایش عرضه خمپاره و توپ‌های جنگی به کی‌یف تلاش می‌کند.

به نوشته رویترز، چندین کشور اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافقنامه‌ای را امضا خواهند کرد تا روند خرید توپ‌های جنگی که کی‌یف اعلام نیاز فوری برای دریافت آنها کرده تسهیل شود.

یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا گفت که انتظار می رود بسیاری از ۲۷ کشور این بلوک توافقی که تعیین کننده شرایط اولیه است را امضا کنند.

به گفته آنها، پیمان خرید مشترک گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری در حاشیه نشست وزیران خارجه و دفاع اتحادیه اروپا در روز دوشنبه در بروکسل امضا خواهد شد. سفارش‌های اولیه ذیل این طرح می‌تواند تا پایان ماه مه (خرداد ماه) انجام شود.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود، در یک نشست خبری گفت: این توافق بسیار بسیار سریع تنظیم شده است. همه کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) و نروژ می توانند در آن مشارکت کنند.

اوکراین دریافت توپ‌های ۱۵۵ میلی متری را به عنوان یک نیاز حیاتی عنوان کرده زیرا وارد مرحله‌ای از جنگ فرسایشی با نیروهای روسی شده که در آن هر دو طرف به صورت روزانه هزاران توپ جنگی را به سمت اهداف خود شلیک می‌کنند.

سران اوکراین و غرب در هفته‌های اخیر هشدار داده‌اند که کی‌یف سریع‌تر از آنچه متحدانش توان تولید مهمات را دارند، در حال استفاده از توپ‌های جنگی است. این مساله به فشار مجدد بر کشورها برای ارسال تدارکات و یافتن راه‌هایی برای افزایش تولید منجر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس