پرونده قتل غیرعمد در آستانه سال جدید با صلح پایان یافت

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: پرونده قتل غیر عمد در آستانه سال جدید به همت ستاد صبر اردبیل و با وساطت چند ماهه هیأت صلح گروه جهادی شهید نونهال به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید حسین علوی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده قتل غیر عمد در آستانه سال جدید به همت ستاد صبر اردبیل و با وساطت چند ماهه هیأت صلح گروه جهادی شهید نونهال به صلح و سازش منجر شد.

وی افزود: چندی پیش یکی از شهروندان اردبیلی با مراجعه به ستاد صبر استان اردبیل خواستار وساطت این ستاد در پرونده قتل غیر عمد شده بود که با ارجاع این پرونده به هیأت صلح گروه جهادی شهید نونهال، صلح یاران این گروه اقدام به مذاکره با اولیا دم مقتول کردند و بعد از حدود دو ماه میانجی‌گری و گفتگو صلح و سازش در این پرونده حاصل شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل بیان کرد: نهادینه کردن روش‌های جایگزین قضائی مانند داوری، میانجی گری و استفاده از مشارکت مردم در حل و فصل دعاوی مأموریت اصلی توسعه حل اختلاف استان اردبیل است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل ادامه داد: فراگیر شدن فرهنگ صلح و سازش در کنار نهادینه سازی روش‌های جایگزین قضائی را از جمله اقدامات این نهاد در اردبیل دانست و گفت: سیاست فعلی مرکز توسعه حل اختلاف نیز بر توسعه صلح و سازش به صورت مردمی و غیردولتی است.

وی خاطرنشان کرد: صلح یاران ستاد صبر استان اردبیل توانستند از ابتدای سال تا به امروز یازده پرونده قتل عمد و غیر عمد را با صلح و سازش ختم به خیر کنند و در چندین پرونده قتل هم وساطتت کرده و قاتلین نادم را از چوبه دار رها سازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس