کد خبر 1474378
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷
هشدار مصرف قارچ‌‌های خودرو در فصل بهار/ تشخیص قارچ سمی دشوار است

مدیر شبکه و بهداشت پاوه تصریح کرد: قارچ‌های سمی بسیار شبیه به قارچ‌های خوراکی هستند و اشتباه در تشخیص آن‌ها منجر به مسموم شدن یا حتی مرگ افراد می‌شود.

به گزارش مشرق، ستار سهرابی، مدیر شبکه و بهداشت پاوه اظهار کرد: از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خودداری کنید.

وی ادامه داد: قارچ‌ها از گیاهانی هستند که به عنوان ماده غذایی کاربرد زیادی دارند، اما تمام آن‌ها خوراکی نبوده و دارای انواع سمی نیز هستند.

مدیر شبکه و بهداشت پاوه تصریح کرد: قارچ‌های سمی بسیار شبیه به قارچ‌های خوراکی هستند و اشتباه در تشخیص آن‌ها منجر به مسموم شدن یا حتی مرگ افراد می‌شود. برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از مسمومیت با قارچ؛ نه تنها باید از خوردن قارچ های وحشی و ناآشنا خودداری کنید بلکه نباید حتی به آن‌ها هم دست بزنید.

وی افزود: در صورتی که مطمئن نیستید که قارچ سمی است یا نه از مصرف آن خودداری کنید؛ برای تشخیص قارچ سمی از خوراکی به هیچ وجه نباید آن را در دهان گذاشت. تشخیص قارچ سمی تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.

سهرابی تأکید کرد: از مصرف قارچ‌های قهوه‌ای رنگ، کوچک و قارچ‌هایی که قسمت زیر چتر آن‌ها سفید رنگ است خودداری کنید.

وی یادآور شد: تشخیص سمی بودن قارچ از روی شکل ظاهری آن و روش‌ها و معیارهای سنتی مانند شیر یا تغییر رنگ قاشق نقره غیرممکن است.

سهرابی تصریح کرد: قبل از مصرف قارچ‌ها مواظب باشید که به آن‌ها حساسیت نداشته باشید ممکن است شما به قارچی حساسیت داشته باشید اما دیگران این حساسیت را نداشته باشند.

وی متذکر شد: اگر با کودکان به دامن طبیعت می‌روید حتما با آن‌ها در مورد قارچ‌های سمی صحبت کنید. جهت پیشگیری از مسمومیت، از قارچ های بسته‌بندی شده بهداشتی استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی (تهوع، استفراغ و اسهال ...) حتما به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 0
    چرند است
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      خودت چرندی.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    مگه خودرو قارچ داره؟ پراید ما چرا قارچ نداره. شاید منظورش بیماری قارچ پوستیه؟
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    قارچ ها از گیاهانی هستند؟ قارچ گیاهه؟ ایشون مدیر شبکه بهداشتن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس