کد خبر 1474243
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
پنتاگون: سفر رئیس جمهور چین به روسیه را زیر نظر داریم

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا می گوید واشنگتن امیدوار است چین از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، وزارت دفاع آمریکا از رصد نزدیک سفر رئیس جمهور چین به روسیه خبر داد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که واشنگتن از نزدیک سفر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به روسیه را زیر نظر دارد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا ادامه داد که آمریکا امیدوار است که رئیس‌جمهور چین و دولت وی در این سفر، از حمایت خود از روسیه برای تأثیرگذاری بر این کشور (در رابطه با جنگ اوکراین) بهره بگیرند.

رویترز به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرد شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

چین و روسیه در سالهای اخیر تحت دکترین اتحاد در برابر غرب به هم نزدیک شده‌اند. چین تاکنون عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم نکرده و آشکارا نیز حمایت نکرده است و در عین حال تلاش کرده روابط خود را با مسکو تقویت کند.

همکاری چین و روسیه نه تنها در زمینه نظامی و امنیتی بلکه در قلمروهایی نظیر اقتصاد، سیاست، دیپلماسی، فرهنگ، علم و فناوری و بهداشت عمومی بسیار انعطاف پذیر و جامع و در پاره ای موارد بسیار متمرکز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 1
    پنتاگونیها تو خالی زیاد میبندند! چطوری همه چیز را زیر نظر دارید؟ سازمانهای اطلاعاتی و ضد جاسوسی روسیه و چین بیکار ننشسته‌اند.
    • DE ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 1
      پنتا گونی ها به زودی میرن توی گونی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس