کد خبر 1473915
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
جزئیات برنامه تحویل سال در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۲ حرم رضوی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و زائران و مجاوران در این مدت از ۶۰۰ ویژه برنامه تبلیغی و فرهنگی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد در تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ و ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۲ حرم مطهر رضوی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و اجرای این ویژه برنامه‌های نوروزی تا ۴ فروردین ادامه خواهد یافت و در این مدت بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی برای زائران و مجاوران برنامه‌ریزی شده است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برگزاری حدود ۱۲۰ برنامه سخنرانی و ۹۰ مراسم قرائت دعا و مناجات را از مهمترین برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، تعداد برنامه‌هایی نظیر مدیحه‌سرایی و حلقه‌های معرفت افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، میزهای پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی نسبت به سال گذشته در ورودی صحن‌های حرم مطهر رضوی افزایش یافته است.

برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی نژاد با اشاره به تدارک برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در ایام نوروز اظهار کرد: این برنامه‌ها در ۶ نقطه حرم ویژه کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: برنامه‌هایی نیز ویژه خواهران در نظر گرفته شده است که در رواق‌های حضرت زهرا (س)، نجمه خاتون و حضرت معصومه (س) و همچنین مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد.

وی درباره مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی گفت: این مراسم از ساعت ۲۰ در ۲۹ اسفند و در آخرین شب سال ۱۴۰۱ با پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی نژاد ادامه داد: رأس ساعت ۲۴ ویژه برنامه‌ای را با حضور و مشارکت هم وطنان خواهیم داشت که ویژه اعتلای پرچم کشورمان همراه قرائت سرود جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: سپس برنامه‌ها تا ساعت ۲ بامداد و با نواختن نقاره و قرائت زیارت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: البته قبل از این مراسم و با توجه به حضور چشم گیر زائران و مجاوران در صحن و سرای حرم مطهر رضوی، از ساعت ۱۵ و ۳۰ در روز ۲۹ اسفند ماه جاری برنامه‌های معارفی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی نژاد با اشاره به رونمایی از ۳ سرود جدید توسط نوجوانان مشهدی در ایام نوروز تصریح کرد: علاوه بر این قرار است گروه‌های سرودی از اقصی نقاط کشور در این ایام در حرم مطهر رضوی حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس