1

مدیرمسئول شرق پس از انتقادات فراوان در سرمقاله این روزنامه به انتقادات پاسخ داده و نوشته است که از توافق میان ایران با عربستان دچار شوک سیاسی شده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و حواشی آن، تحلیل گفتگوهای منطقه‌ای میان ایران با اعراب و پشت پرده فراری شدن تروریست‌ها از لندن در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دیروز و دیشب مراسم چهارشنبه سوری در جای جای ایران برگزار شد؛ این روز خاص و پر حاشیه مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه آرمان ملی می‌نویسد:

چالش بزرگ‌تر چهارشنبه‌سوری اما جدال آتش و مواد انفجاری است. بسیاری از مردم دوست دارند به صورت سنتی و نمادین با برافروختن آتش و پریدن از روی آن زردی رنجوری از خوب و بد روزگار در یک سال را به آتش دهند و سرخی‌اش را بگیرند تا با شوری دو چندان به پیشواز نوروز بروند ولی رایج شدن ترقه بازی و گسترش استفاده از مواد خطرناک انفجاری، خیابان‌های شهرها را به میدان‌های جنگ تبدیل می‌کند؛ میدانی که برخی شبکه‌های مجازی نیز با توجه به وقایع خیابانی چند ماه گذشته نیز در صدد بودند ماهی دلخواه را از آن صید کنند. همه این‌ها چهارشنبه‌سوری امسال را به رویدادی متمایزتر از سال‌های دیگر تبدیل کرده ‌بود. این تغییر کاربری چهارشنبه‌سوری به ویژه در روزهای پایانی سال بیم و نگرانی از سلامت جوانان را در خانواده‌ها افزایش می‌دهد. مردمی که خود را برای تعطیلات و تفریح در روزهای سال نو آماده‌ می‌کنند، در راهروهای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سوانح و سوختگی این سو و آن‌سو می‌دوند و نگران از دست دادن عزیزی یا قطع عضوی می‌شوند تا شعار زردی من از تو سرخی تو از من به فراموشی سپرده‌شود. این جشن دیرین ملی و آیینی می‌تواند مایه سور و سرور مردم ایران باشد.

روزنامه اصلاح‌طلب: از توافق ایران با عربستان شوک شدیم!/ ابتذال براندازان به ایستگاه چهارشنبه‌سوری رسید

روزنامه اعتماد نیز از اقدامات تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب به واسطه این شب خبر داده و نوشته است:

در کنار آمار مرگ و مصدومان مراسم چهارشنبه‌سوری امسال، یک خبر دیگر هم دیروز خبرساز شد و آن هشدار جدی وزارت اطلاعات درباره «خرابکاری در چهارشنبه‌سوری» بود. در این باره وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد.

این روزنامه خبر داده است:

شناسایی و بازداشت یک هسته وابسته به گروهک‌های تروریستی منافقین و شبکه همکار آن در مشهد مقدس و کشف تعداد ۳۰۰ نارنجک دست‌ساز (سه راهی انفجاری) که برای استفاده در شب چهارشنبه آخر سال فراهم شده بودند. ضمنا همه عناصر دستگیرشده دارای سابقه حضور موثر در اغتشاشات خیابانی پاییز گذشته هستند و علاوه بر تولید نارنجک‌های دستی پیش‌گفته، تعداد فراوانی کوکتل مولوتف تولید و انبار نموده و برنامه‌هایی برای ایجاد راهبندان‌های مصنوعی، حمله به مراکز خاص و انجام خرابکاری طراحی کرده بودند. گروهک تروریستی منحله دمکرات اقدام به اعزام تیمی با هدفِ خرابکاری در شب چهارشنبه آخر سال نموده بود که بلافاصله مورد رصد سربازان گمنام قرار گرفت و اعضای آن پیش از هر اقدامی بازداشت شدند. همچنین ۱۰ محموله نظامی شامل سلاح‌های کمری، نارنجک، مقادیر زیادی فشنگ و خشاب و اقلامی برای انجام جنگ روانی در شب چهارشنبه آخر سال کشف و ضبط گردید.

روزنامه اصلاح‌طلب: از توافق ایران با عربستان شوک شدیم!/ ابتذال براندازان به ایستگاه چهارشنبه‌سوری رسید

روزنامه فرهیختگان هم پرده از پروژه خرابکاری ضد انقلاب برداشته و می‌نویسد:

چند ‌ماه پیش بود که جریان اپوزیسیون با کلیدواژه خرابکاری شرافتمندانه امنیت ملی کشور را هدف قرار داده بود. هفته‌ پیش صوتی از عضو سابق شورای شهر شیراز به بیرون درز کرد. مهدی حاجتی که اکنون نقش اپوزیسیون به خود گرفته و در خارج از کشور علیه ایران فعالیت می‌کند در این صوت به تقبیح خرابکاری پرداخته و می‌گوید: «هر چیزی را که دارد درست کار می‌کند در سیستم جمهوری اسلامی خرابش کنید، از این واژه ما باید تابوزدایی کنیم. ما باید از واژه خرابکاری شرافتمندانه به‌جد دفاع کنیم، تابوزدایی کنیم. فراگیرش کنیم در سرتاسر ایران که حتی اگر یک روزی‌روزگاری ما ضرورتی دیدیم برای از کار انداختن سیستمی در یک نقطه دورافتاده‌ای از ایران، یک آدم روستایی هم این کار را بکند. این عنوانش خرابکاری شرافتمندانه است ولی این واژه را ما باید تا منتهی‌الیه ایران برسانیم. اینها همه‌اش عنوانش خرابکاری شرافتمندانه است.» آنچه درمورد خرابکاری شرافتمندانه بیان می‌شد همان آواری بود که ماه بعد بر سر دانش‌آموزان کشور قرار بود فرود بیاید.

در ادامه این گزارش آمده است:

از ابتدای ماجرای التهابات، اپوزیسیون در رفتاری مضحک به سمت شکل دادن فضایی رفت که در آن هرگونه رفتاری که نمایانگر زندگی عادی باشد باید تقبیح می‌شد و این دامنه رفتارهای موسوم به عادی‌سازی حتی لبخند زدن و رستوران رفتن را هم شامل می‌شد. نکته جالب این بود که چهره‌های برانداز و سلبریتی‌هایی همچون برزو ارجمند و احسان کرمی که به گعده براندازان خارج‌نشین پیوسته و قواعد رفتاری را تعیین می‌کردند خود به آن پایبند نمانده، به مجلس عروسی رفته و رقاصی‌شان را می‌کردند. در رفتاری مشابه محمود شهریاری، مجری سابق تلویزیون نیز که آموزش ساخت کوکتل مولوتف در منزل را در پیج خود منتشر کرده بود اخیرا در یک فروشگاه زنجیره‌ای به رقص و آواز پرداخت تا این پیام را بدهد که سلبریتی‌های برانداز بدون اینکه هزینه‌ای بدهند صرفا با هدف تبدیل خون دیگران به منفعت شخصی علم براندازی در دست گرفته و کاسبی می‌کنند.

روزنامه اصلاح‌طلب: از توافق ایران با عربستان شوک شدیم!/ ابتذال براندازان به ایستگاه چهارشنبه‌سوری رسید

اقدام پیشدستانه اینترنشنال در فرار از لندن

شبکه سعودی- صهیونیستی اینترنشنال چندی پیش اعلام کرد که به دلیل آنچه عدم امنیت به خاطر تهدیدهای ایران علیه خود نامیده، لندن را ترک کرده و دفتر پخش ۲۴ ساعته خود را به واشنگتن می‌برد. رعنا رحیم‌پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی افشا کرد که اینترنشنال در آستانه لغو مجوز بوده و برای همین از لندن رفته است. حالا افشاگری دیگری هم اتفاق افتاده است.

روزنامه جوان نوشته است:

روبین امیلی، مدیر اخبار دیجیتال مجموعه آفکام که در واقع نهاد ناظر بر شبکه‌های صوتی و تصویری در انگلستان است، در پاسخ به پرسشی پیرامون این تلویزیون اعلام کرده است که قرار بوده مجوز این تلویزیون بابت نشر اخبار دروغ و مجهول بودن منابع مالی باطل شود که این تلویزیون در اقدامی پیش دستانه قبل از باطل شدن مجوز از انگلیس به امریکا فرار کرده است. یک حامی صهیونیست اینترنشنال و جریان برانداز هم از وضعیت پیش آمده برای اینترنشنال عصبانی است.

امیلی شریدر، تحلیلگر و کارشناس سیاسی شبکه‌های رژیم صهیونیستی در یک ویدئو می‌گوید: «بنا بر گزارش‌هایی که درباره توافق میان ایران و عربستان با میانجیگری چین می‌خوانم، بودجه شبکه اینترنشنال کاهش می‌یابد. این در واقع خواسته جمهوری اسلامی از عربستان سعودی بود که ایران اینترنشنال لحن خود را علیه ایران کمرنگ کند.» او در حالی که با عصبانیت صحبت می‌کند، ادامه می‌دهد: «اولاً این یک درخواست کاملاً مضحک است، ثانیاً این درخواست کاملاً در تضاد با هر اصل مربوط به آزادی مطبوعات است؛ و هرگز نباید آن را پذیرفت.»

این خبرنگار صهیونیست ضمن ابراز تأسف برای خبرنگاران ایران اینترنشنال، اضافه می‌کند: «روزنامه‌نگاران مهره نیستند. آن‌ها اسباب بازی نیستند که توسط دولت‌های مختلف جهان به بازی گرفته شوند.»

نکته اصلی اتفاقاً در همین جملات است که اینترنشنال به طور کامل یک مهره و ابزار تروریستی- سیاسی است و نه رسانه‌ای که بتواند شامل گزاره «آزادی مطبوعات» باشد یا با چنین ادبیاتی در مورد آن صحبت کرد. اینترنشنال ابزار فشار روانی و رسانه‌ای بر ایران است و اعضای آن در واقع مهره‌هایی گوش به فرمان کارفرما هستند.

روزنامه اصلاح‌طلب: از توافق ایران با عربستان شوک شدیم!/ ابتذال براندازان به ایستگاه چهارشنبه‌سوری رسید

شوک شدن لیبرال‌ها از یک توافق منطقه‌ای!

روزنامه شرق به عنوان یکی از اصلی ترین بلندگوهای غرب در ایران، یک گاف بزرگ داده است، این اشتباه عجیب در فضای مجازی بازخورد زیادی داشته چون دقیقا قبل از اعلام توافق ایران با عربستان سراغ یکی از دیپلمات های اصلاح طلب رفته و او هم بدون اطلاع از واقعیت و بر اساس آنچه در ذهن خودش بوده، گفته «ریاض از احیای روابط با ایران در سال ۱۴۰۱ سرباز زد!» تازه این پیشفرض غلط را مفصل به بحث هم گذاشته و آسیب شناسی کرده است!

مدیرمسئول شرق پس از انتقادات فراوان در سرمقاله این روزنامه به انتقادات پاسخ داده و نوشته است که از توافق میان ایران با عربستان دچار شوک سیاسی شده است!

در بخشی از این یادداشت آمده است:

برخی انتقادها به مصاحبه «شرق» با محمدعلی سبحانی در سالنامه این روزنامه، لازم به ذکر است که گفت‌وگوی ذکرشده به فاصله یک روز پس از انتشار گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دهم اسفند انجام شد. گزارش ۲۸ فوریه (۹ اسفند) آژانس درباره پرونده فعالیت‌های هسته‌ای، حاوی نکات و موضوعاتی منفی بود؛ به‌ویژه اینکه در آن گزارش تأکید خاصی نیز بر غنی‌سازی ۸۴‌درصدی صورت گرفت.

در آن زمان که هنوز خبری از سفر رافائل گروسی به ایران و توافق با تهران نبود، تقریبا محافل سیاسی و رسانه‌ای از احتمال وخیم‌ترشدن پرونده ایران در نشست فصلی شورای حکام می‌گفتند. این نگرانی تا جایی پیش رفت که حتی واکنش مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی درباره صدور هرگونه قطع‌نامه‌ای علیه تهران را به دنبال داشت. در ادامه، شدت‌گرفتن این نگرانی‌ها به حضور تیم فنی آژانس و در نهایت هم سفر گروسی و توافق منجر شد؛ اما تا قبل از آن مقطع اساسا فضای سیاست خارجی ایران هیچ روزنه امیدی نداشت.

روزنامه اصلاح‌طلب: از توافق ایران با عربستان شوک شدیم!/ ابتذال براندازان به ایستگاه چهارشنبه‌سوری رسید

در ادامه این توجیهات عجیب و غربی آمده است:

در چنین شرایطی هم کارشناسان و تحلیلگران این گزاره را دور از دهن می‌دانستند که توافقی میان تهران و ریاض، آن‌هم با وساطت پکن، صورت بگیرد. حتی با گذشت پنج روز از انجام توافق، هنوز فضای سیاسی و رسانه‌ای داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در شوک این خبر به سر می‌برند؛ یعنی تا به این حد خبر توافق ایران و عربستان دور از ذهن تصور می‌شد.

البته این اولین بار نیست که غربگرایان داخلی در این روزنامه به جای توجه به واقعیت، دچار شوک می‌شوند! انتشار تیتری چون امضای کری تضمین است و نیز انتشار خبر پیروزی کلینتون بر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بخشی دیگر از فجایع رسانه‌ای یکی از روزنامه‌های پرمدعای اصلاح‌طلب است!

روزنامه اصلاح‌طلب: از توافق ایران با عربستان شوک شدیم!/ ابتذال براندازان به ایستگاه چهارشنبه‌سوری رسید

روزنامه اصلاح‌طلب: از توافق ایران با عربستان شوک شدیم!/ ابتذال براندازان به ایستگاه چهارشنبه‌سوری رسید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ارغنون IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    15 0
    خرابکاری شرافتمندانه!!!!!! شرافت که با خرابکاری ، سنخیّتی نداره.خرابکاری شرافتمندانه!!!!!!
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    16 0
    امیدواریم شوک موجب شود که دهان بازتان را حداقل ببندد
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 6
      دهانتان را ببندید تا ما سفارت نوردها آب را گل آلوده کنیم تا بی سر و صدا جیب مردم را خالی کنیم
    • سوخته IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      3 0
      کی شاهد خواهیم بود که اصلاحات و زیر مجموعه اش که سرمایه اسقاطیل هستند در زبالدان تاریخ دفن شوند
  • سامان IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 6
    چه کردن مردم چهارشنبه سوری
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      5 0
      چه کردند؟ ما که تو خونه بودیم ولی صدا ترقه بازی میومد حالا تو که بچه ای و داشتی ترقه بازی میکردی بگو بچه ها چه کردن
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      3 0
      مردم؟ یا عده ایی که مثل سفیهان پول هایشان را آتش زدن و کلی فحش و نفرین برای خودشان و آبا و اجدادشان خریدن با تعداد زیادی کشته و مجروح
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    9 1
    جریان واداده اصلاح طلب با دولت دیپلماسی التماسی حسن فریدون که ادعای بلدی زبان دنیا را داشتند در مدت هشت سال رئیس جمهوری حسن فقط دیکته غرب واروپا را در برجام بصورت یکطرفه در کارنامه خود داشتند دولت حسن تمام دستاورد بومی جوانان نخبه انقلابی در زمینه صلح امیز هسته ای را دادند و امریکا واروپا به ریش بنفش ایشان خندیدند در مقابل دیپلماسی حسن و ظریف الممالک روبه التماس که حداقل نفت در برابر غذا یا همان اینستکس را انجام دهند که همان را هم اروپائیان خلف وعده و اینستکس را لغو کردند
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      2 0
      شوکه شدن چون باندازه ملت نمیدونستن
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 2
      کاسبان تحریم برای پیشبرد اهدافشان هر کاری می کنند و زحمتکشان مملکت را خیانتکار جلوه می‌دهند.
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    1 9
    خدا پيغمبرى حق با روزنامه شرقه
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 2
    جوک نشو شوک اشکال نداره.
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 0
    خوبه، پس در شوک هستن که هنوز زیرآب نزدن :)
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    5 1
    ان شاالله رابطه با کشور مسلمان مصر نیز سریع تر اصلاح شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت های مصر که همسایه رژیم صهیونیستی است، با این کار فشار بر صهیونیست ها که با آشوب های داخلی اوضاع خوبی ندارد، بیشتر هم بشود و این فشارها باعث سقوط سریع ترشان در سال آینده شود.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 2
      چرا رابطه با مصر را قطع کردن که حالا التماس کنن
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 0
    خبر دادگاه دیوار سفارت را بزار ، نظر بدیم: جلیلی هشدار داد، دولت روحانی بر آتش خشم همگان دمید هشت سال.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 0
    دادگاه دولت‌های سابق کی تشکیل میشه؟ مجلس چرا مافیایی شده و کارشکنی میکنه در تولیدات جدید؟
  • پرشیا IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    9 0
    همین ارتش بیست میلیونی اوارگان ایرانی بدانند: همین مافیای افسادطلبان آنان را آواره کرده اند، کشور را انحصاراتی کردند و نم پس نمی‌دهند. نه اجازه آرامش بازار میدهند، نه آرامش اعصاب و روان. غربگداها چندين نسل را مچل وعده های پوچ کرده اند. هرآنچه از سفره انقلاب بردند، خوردند! آروغش برای نسل جوان مانده. هرآنچه بردند و خوردند و فتنه کردند و بحران ساختند کافیست. بس! !
  • سید IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    10 1
    معمولاً اصلاح طلبان تهوع آوری که خود را خبرنگار می نمایانند که بعضاً هم جاسوس از کار در می آیند، مانند آنچه را که در روزی نامه شرق می بینیم، آرزوهای خود را به عنوان تحلیل های سیاسی یا اجتماعی به خورد خلق اللّه البته از نوع عوام آن می دهند و طبیعی است که اغلب این تحلیل ها آب دوغ خیاری باشند!!!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    8 1
    سرطان اصلاحات
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 0
    اسراییل کودک کش هم شوکه شده است زیاد به خودتان فشار نیاورید
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    2 5
    کار عاقلانه از شما اصولگرایان واقعا باعث حبرته .خخخخ
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 1
      خودت میگی اصول گرا.
  • مجید IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    5 0
    واقعا هم جای شوکه شدن داره
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      3 0
      واقع هم جای شوکه شدن داره برای اصلاح طلبان و نتانیاهو
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 1
    همش تقصیر بن سلمانه!!
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    2 5
    بله دیگه عربستان تا دیروز بهش می‌گفتید دشمن حالا یک شبه تغییر کردید و شد دوست نزدیک ایران و بن سلمان هم برادرتونه ..مجبور نبودید اینهمه دشمن تراشی کنید از دیوار سفارت بالا برید تا بخاطر انزوا و تنها بودنتون در دنیا دست نیاز و دوستی به سمت بن سلمان دراز کنید..
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      2 1
      ببند چون از سیاست هیچ نمی فهمی یا از روی قرض این حرفها میزنی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    1 0
    شوکه شدن چون باندازه ملت نمیدونستن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    2 0
    صدای اعتراضات در اروپا وسرزمینهای اشغالی گوش فلک را کر کرده ولی رسانه‌های جیره خوار اصلاحاتچی‌ها از ترس قطع مواجب یک کلمه منتشر نمی کنند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    وقتی شما از تاریخ وهویت یک ملت صحبت میکنید نیروی که باعث میشود شما را در دنیا بشناسند و با ان احساس غرور کنید و هویت وتاریخ و اصالت شما را نشان میدهد باعث ایجاد حس ملی گرایی می شود احساسی که کشورهای پیشرو میلیاردها دلار برایش هزینه میکنند.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 1
    شوک شدن لیبرالها؟ اصلا مگر ما حزب لیبرال در ایران داریم در ثانی منش تفکر لیبرالی از هر رفتاری که بسمت صلح و توسعه اقتصادی برود استقبال میکنند اصلا لیبرالها در اصل دیدگاه اقتصادی و رفاهی دارند گروهی که به اسم مذهب میخواهند جنگهای صلیبی و مذهبی چه در واشنگتن و تهران دوباره اغاز کنند آنها خود شیطان هستند حالا میخواهند عمامه داشته باشند یا با کروات بشوند رئیس جمهور آمریکا
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 2
    منافقهای دروغگو صبح تا شام بر علیه غرب شعار می دهند اما با بهترین داروهای غربی ها خودشان را زنده نگاه می دارند . اگر منافق نیستید داروهای غربی ها را بر خودتان تحریم کنید ؟ چرا اسم همه داروها غربی است ؟ شما از صدقه سری غربی ها زنده هستید اما صداقت و دیانت ندارید قدر دان زحمات آنها باشید .
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 2
    اگر منافق نیستید داروهای غربی ها را بر خودتان تحریم کنید ؟ چرا اسم همه داروها غربی است ؟ شما از صدقه سری غربی ها زنده هستید اما صداقت و دیانت ندارید قدر دان زحمات آنها باشید . captcha* لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ۱۲
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 2
    اگر منافق نیستید داروهای غربی ها را بر خودتان تحریم کنید ؟ چرا اسم همه داروها غربی است ؟ شما از صدقه سری غربی ها زنده هستید اما صداقت و دیانت ندارید قدر دان زحمات آنها باشید
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 2
    اگر منافق نیستید داروهای غربی ها را بر خودتان تحریم کنید ؟ چرا اسم همه داروها غربی است ؟ شما از صدقه سری غربی ها زنده هستید اما صداقت و دیانت ندارید قدر دان زحمات آنها باشید
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 1
    مردم بخاطر فقر غذایی نای راه رفتن ندارن شما سرمایه کشور را خرج دشمن تراشی می کنین . با شعار دادن کشور را خراب کردین .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس