کد خبر 1473583
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱

این روزها ورق‌های فلزی زیادی را در محیط اطراف خود می‌بینیم، ورق‌هایی که می‌توان از آن‌ها در پل‌های هوایی، آسانسور یا هر جای دیگری استفاده کرد. یکی از این ورق‌های فلزی پرکاربرد ورق‌های آجدار هستند که با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. قیمت ورق آجدار نیز مانند بسیاری از اجناس دیگر به فاکتورهای مختلف بستگی دارد.

یکی دیگر از ورق‌های مورد استفاده در صنعت، ورق‌های رنگی هستند که برای ساخت سقف‌های شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این که بتوانید در مورد قیمت ورق رنگی و ورق آجدار اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. ما به شما اطلاعات کافی در مورد این محصولات خواهیم داد.

آشنایی با محصولی به نام ورق آجدار

منظور از ورق آجدار ورق‌ آهنی بوده که در یک سمت آن برجستگی‌هایی ایجاد شده است. این برجستگی‌ها می‌توانند دوکی شکل یا شطرنجی باشند. برجستگی‌های ایجاد شده در ورق آجدار برای ایجاد اصطکاک در سطح مورد نظر به کار می‌روند. آن دسته از ورق‌های آجداری که سطح آن‌ها به وسیله شکل‌های بادامی برجسته شده‌اند، پرطرفدارترین نوع این فلزات محسوب می‎شوند.

زمانی که قصد داشته باشید از این ورق در یک سطح شیب‌دار استفاده کنید، این برجستگی‌ها کمک زیادی به شما می‌کنند؛ زیرا با ایجاد اصطکاک مانع از لیز خوردن افراد می‌شوند. همچنین آب حاصل از باران درون فرورفتگی‌های داخل ورق جمع می‌شود و تردد را آسان می‌کند. قیمت ورق آجدار در کارخانه‌های مختلف متفاوت است و قبل از خرید باید در مورد آن تحقیق کرد. برای آشنایی بیشتر با ورق آجدار یا اطلاع از قیمت ورق رنگی می‌توانید از وب سایت آهن ملل استفاده کنید.

موارد اثرگذار در قیمت ورق آجدار

ابعاد ورق آجدار

استانداردهای تولید در ورق‌های آجدار

در اغلب موارد، ورق‌های آجدار در ضخامت 1.5 تا 10 میلی‌متر تولید می‌شوند. شما می‌توانید این ورق‌ها یا ورق‌های رنگی دیگر را به صورت شیت در بازار پیدا کنید، البته گاهی خرید به شکل کلاف نیز میسر است. استاندارد تولید ورق‌های آجدار بسیار متفاوت است و بر همین اساس، قیمت آن‌ها نیز در کارخانه‌های مختلف متغیر خواهد بود. برای مثال، نگاهی به جداول زیر بیندازید. این قیمت‌ها در 11 اسفند 1401 به شرح زیر هستند:

نام کارخانه

ضخامت (mm)

حالت

ابعاد (m)

بارگیری

قیمت

قیمت ورق‌های آجدار فولاد مبارکه

ورق 3 آجدار فابریک

شیت برشی

1*2

بنگاه آهن ملل

44.495

قیمت ورق‌های آجدار گیلان

ورق 2.5 آجدار فابریک

رول

1

کارخانه

---

قیمت ورق رنگی نیز در کارخانه‌های مختلف متفاوت است. ضخامت ورق‌های رنگی یکی از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار در قیمت نهایی آن‌ها به حساب می‌آید، البته در مورد ورق‌های رنگی امکان تهیه سفارشی محصول با نیاز شما وجود دارد که در این شرایط، قیمت کمی بالاتر است. به طور کلی، برای اطلاع از محدوده قیمت این محصول می‌توانید نگاهی به جدول زیر بیندازید:

کارخانه

رنگ ورق

ضخامت (mm)

ابعاد (m)

حالت

بارگیری

واحد

قیمت

قیمت ورق‌های رنگی هفت الماس

ورق قرمز هفت الماس

0.5

عرض 1.25

رول

بنگاه اصفهان

کیلوگرم


63,945

قیمت ورق‌های رنگی فولاد مبارکه اصفهان

ورق قرمز فولاد مبارکه اصفهان

0.5

عرض 1.25

رول

بنگاه اصفهان

کیلوگرم

64,404

موارد اثرگذار در قیمت ورق آجدار

قیمت ورق آجدار

قیمت ورق آجدار

با توجه به کاربرد گسترده ورق‌های آجدار رقابت در تولید و فروش این محصول بسیار زیاد است. به همین علت، شما در زمان خرید قیمت‌های متفاوتی را برای ورق‌های آجدار خواهید دید. اما چه عواملی روی قیمت‌گذاری محصول تأثیر دارند؟ مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت ورق آجدار جنس آن است. این ورق‌ها را می‌توان از آهن، گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل تهیه کرد. در این بین، ورق‌های آجدار از جنس استیل نسبت به موارد دیگر قیمت بالاتری دارند.

به جز جنس ورق، موارد دیگری نیز می‌توانند در قیمت نهایی این محصول اثرگذار باشند. به عنوان مثال، ضخامت ورق و اندازه آن نیز از عوامل تعیین‌کننده قیمت ورق‌های آجدار هستند. وزن مورد نیاز نیز در قیمت نهایی محصول تأثیر خواهد داشت. قبل از این که بخواهید خرید خود را انجام دهید، باید تمام این موارد را در نظر داشته باشید.

تولید ورق آجدار

در فرایند تولید ورق‌های آجدار، درست مانند ورق‌های سیاه از نورد گرم استفاده می‌شود. این به معنای آن است که ابتدا شمش‌های فولادی درون کوره می‌روند و بعد از این که سطح مقطع آن‌ها کم شد، مرحله آجدار شدن آاز می‌شود. تولید ورق آجدار در ضخامت 1.5 تا 10 میلی‌متر امکان‌پذیر است.

موارد اثرگذار در قیمت ورق آجدار

کاربرد ورق آجدار

کلام آخر

ورق‌های آجدار ورق‌هایی فلزی هستند که در صنعت کاربرد گسترده‌ای دارند. در یک سمت این ورق‌ها برجستگی‌هایی ایجاد می‌شود تا اصطکاک لازم به وجود بیاید. چنین ورق‌هایی در سطوح شیب‌دار بسیار مؤثر هستند و جلوی لیز خوردن افراد و وسایل را می‌گیرند.

قیمت ورق آجدار تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها جنس ساخت ورق است. ورق‌های استیل در رنج قیمتی بالاتری قرار دارند. موارد دیگری مانند وزن یا ضخامت ورق نیز در قیمت نهایی اثرگذار خواهد بود. اگر در مورد این ورق و قیمت‌گذاری آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، وب سایت آهن ملل منبع خوبی برای شما خواهد بود.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس