کد خبر 147355
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹

هیجان دربین گردشگران غربی یکی از مولفه های اصلی گردشگریست. شاید برای ما ایرانیان آرامش و تفریح از دلایل اصلی برگزیدن مکانی برای سفر باشد اما برای برخی از توریست ها مخصوصا در کشورهای غربی هیجان و ترس نیز از مولفه های گردشگریست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، وجود این سابقه در بین برخی از گردشگران باعث شده است که برخی از اماکن و مناطق دنیا با مشهور شدن به ایجاد ترس در بین بازدید کنندگان برای خود گردشگر دست و پا کنند برخی از معروف ترین این اماکن به قرار زیرند.


جنگل تاریک- ژاپن

جنگل «آئوکیگاهارا» یکی از وحشتناکترین مناطق ژاپن به شمار میرود؛ جایی که به اعتقاد مردم این کشور «یورئی»ها یا روحهای سرگردان در میان شاخ و برگ درختان این جنگل مخوف پرسه میزنند و با زمزمهای آرام از مرگ میگویند. هرچند وزش باد و پیچیدن آن در میان شاخ و برگ درختان این جنگل باعث به وجود آمدن چنین صدای مخوفی میشود اما سابقه این مکان رعب آور باعث شده خیلیها از تنها ماندن در جنگل آئوکیگاهارا هراس داشته باشند.
آئوکیگاهارا که بین محلیها با نام «جنگل تاریک» هم شناخته میشود و در کوهستان فوجی قرار گرفته و همه جای آن از درختهای انبوه انباشته شده است. نکته عجیب اینجاست که خیلیها معتقدند این جنگل، بهترین مکان برای مردن است! تعداد زیاد خودکشیهای انجام گرفته در این جنگل هم به این شایعات دامن زده و اینطور به نظر میرسد که شاخ و برگ درختان، افرادی را که در این جنگل تنها میمانند به مرگ دعوت میکند.
نکته جالب اینجاست که اگر کسی قدم به این جنگل تاریک بگذارد، از همان ابتدا در گوشه و کنار آن با تابلوهایی روبه رو میشود که روی آنها جمله هایی مثل «لطفا در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.» یا «قبل از اینکه تصمیم به خودکشی بگیرید با پلیس مشورت کنید.» نوشته شده است! اما هیچ کدام از این راهکارها نتیجه مطلوبی نداشته‌اند و خودکشیها در آئوکیگاهارا همچنان ادامه دارد.



باغهای سمی- ایتالیا

پادوآ یکی از معروفترین فضاهای سبز کشور ایتالیاست که به خاطر گیاهان دارویی و سمی ای که از قرن پانزدهم در آن پرورش داده میشود معروف میشود. از آنجا که بارها اتفاقهای ناگواری برای بازدیدکننده های آن پیش آمد، تااین مکان هم به فهرست نقاط ممنوعه دنیا برای سفر کردن اضافه شد.

 

قضیه از این قرار بود که بسیاری از بازدیدکننده هایی که با این گیاهان سمی آشنایی نداشتند بر اثر تماس اشتباهی یا عمدی، دچار مسمویتهای شدید میشدند و حتی در بعضی موارد جانشان هم به خطر می‌افتاد. به همین خاطر، با وجود زیبایی های زیاد این باغ، در آن به روی گردشگران بسته شده است. به جز پادوآ، باغ دیگری به اسم آلنویک هم در انگلیس وجود دارد که به تازگی مجوز کشت گیاهان سمی و دارویی با اهداف مشخص را به دست آورده؛ به همین دلیل افراد عادی اجازه ورود به این باغ را ندارند.



گورستان سنت لوئیس- آمریکا

گورستانها، همیشه به عنوان مرموزترین و رعب‌آورترین نقاط دنیا شناخته میشوند. گورستان سنت لوئیس یکی از مکانهای ترسناکی است که اسمش در فهرست مکانهای ممنوعه برای سفر ثبت شده. سنت لوئیس، اسم یکی از سه گورستان کاتولیکها در نیواورلئان لوئیزیاناست.
از آنجا که آبهای زیرزمینی زیادی از این منطقه عبور میکنند، مسوولان گورستان تصمیم گرفتند قبرهای آن را در بالای زمین بسازند؛ برای همین هر سه گورستان روی سردابهای زیرزمینی بنا شدهاند. بیشتر قسمتهای این گورستان در قرن هجدهم و نوزدهم ساخته شده و در نتیجه از رنگ و روی قبرها پیداست که سالهای زیادی از زمان دفن اجساد در آنها میگذرد.
افرادی که به این منطقه سفر میکنند اجازه ندارند این گورستان را به تنهایی ببینند؛ چون فضای آن طوری است که بدون استثنا بیشتر افرادی که به تنهایی به آن قدم گذاشته اند، با وحشت و دلهره زیادی روبه رو شده اند؛ آنقدر که بعضیها به فکر خودکشی هم افتاده اند. به خاطر همین افرادی که دوست دارند از نزدیک این گورستان اسرارآمیز را ببینند باید با گروههای گردشگری به این منطقه سفر کنند.



محوطه مری کینگ- اسکاتلند
از سالها پیش، محوطه زیرزمینی مری کینگ در شهر قدیمی ادینبورگ اسکاتلند به عنوان یکی از اسرارآمیزترین و ترسناکترین مکانها شناخته میشود؛ منطقهای که هیچ گردشگری به تنهایی جرأت حضور در آن را ندارد. از سال 1645 زندگی در این محوطه زیرزمینی، برای همیشه از بین رفت. آنهایی که در این منطقه زندگی میکردند به بیماری طاعون دچار شدند. مسوولان شهر هم تصمیم گرفتند این جایگاه زیرزمینی را بر سر ساکنان آن خراب کنند تا افرادی که دچار طاعون شده اند همانجا بمیرند. با این حال پزشکان زیادی برای مداوای طاعون زده ها داوطلب شدند.
آنها لباسهای مخصوصی میپوشیدند تا گرفتار این بیماری مهلک نشوند. شاید به همین دلیل است که اسم «خیابان بخشش» را به جایی که مری کینگ در آنجا واقع شده داده اند. با اینکه تصمیم مسوولان شهر برای خراب کردن این محوطه با موافقت روبه رو نشد، اما بیشتر ساکنان طاعون زده این منطقه به خاطر بیماری جانشان را از دست دادند.
از همان زمان، خیلی ها درمورد دیده شدن روح سرگردان افرادی که در مری کینگ مرده بودند، صحبت میکردند. با گذشت سالها هنوز هم گفته میشود که در این مکان رعب آور روح دختربچه ای به نام آنی بارها و بارها دیده شده است. آنهایی که مدعی اند آنی را دیده اند میگویند که او همیشه به خاطر گم کردن عروسکش با چهره ای گریان دیده شده است.برای همین گردشگران پردل و جرأتی که به صورت گروهی به مری کینگ میآیند به عنوان هدیه، برای آنی عروسک می آورند و یک اتاق پر از عروسک در این محوطه به چشم میخورد.



قصر ماشیکول- فرانسه
قصر ماشیکول در فاصله سالهای 1404 تا 1440 محل زندگی جیل دو رایس شوالیه بریتون بود. اما رایس به خاطر شوالیه بودنش مشهور نشده بود بلکه به خاطر جنایتهای زیادی که انجام داده بود به شهرت رسیده بود. او یکی از معروفترین قاتلان سریالی کودکان خردسال در قرن پانزدهم بود. در فاصله سالهای 1432 و 1433 جنازه اولین کودک پیدا شد و پس از آن قتلها یکی پس از دیگری به وقوع پیوستند.
کم کم تعداد قربانیها زیاد شد اما هیچ ردی از قاتل بیرحم آنها پیدا نمیشد. جیل دو رایس در تمام این سالها قربانیانش را در قصر ماشیکول یعنی جایی که در آن زندگی میکرد به کام مرگ میکشاند. اما بالاخره این شوالیه مشهور فرانسوی شناسایی و دستگیر شد. البته او مدتی بعد در 26 اکتبر 1440 در شهر نانت به دار آویخته شد و از آن موقع به بعد، اقامتگاه او به یکی از مخوف ترین نقاط دنیا تبدیل شد
گفته میشود این شوالیه قاتل بعد از کشتن قربانیهای کم سن و سالش جنازه بیشتر آنها را در دیوارهای قصرش مخفی می کرد. نکته عجیب اینجاست که بعدها که این مکانها مورد جست و جو قرار گرفتند، بعضی از جسدها به دلیل فرسودگی ساختمان از در و دیوار بیرون زدند.
به خاطر همین سفر به این منطقه از فرانسه و بازدید از قصر ماشیکول به تنهایی امکانپذیر نیست و افراد علاقه مند باید با یک گروه گردشگری همراه شوند.



پل های خودکشی- آمریکا، جمهوری چک، انگلیس
پل طلایی سانفرانسیسکو هم یکی از مکانهایی است که بازدید از آن به هیچ گردشگری توصیه نمیشود. برای اینکه با دلیل این کار آشنا شوید بهتر است نام دیگر پل را بدانید. پل طلایی سانفرانسیسکو بین مردم این منطقه با نام پل خودکشی شناخته میشود. چرا که افراد زیادی در طول سال برای خودکشی به آنجا میروند و با پریدن به درون رودخانه زیر پل به زندگیشان خاتمه می دهند.
طبق آخرین آمارها تا به حال 1200 نفر روی پل سانفرانسیسکو دست به خودکشی زده اند. داستانهای عجیب شنیده شده درباره این پل، باعث شد که اریک استیل مستندساز معروف انگلیسی در سال 2005 به مدت چند ماه از تمام اتفاقاتی که روی پل می افتاد فیلمبرداری کند.
نتیجه این کار باورکردنی نبود چرا که در مستند، فیلم خودکشی 23 نفر ضبط شده بود. این مستند جنجالی همان سال، با نام پل منتشر شد و توجه بسیاری از گردشگران را به این منطقه جلب کرد.
البته پل طلایی سانفرانسیسکو تنها پل ممنوعه دنیا نیست؛ پل یابود جورج واشنگتن در سیاتل هم به عنوان دومین پل مرگبار آمریکا، بازدیدکننده های زیادی را به این منطقه میکشاند. طبق آمارها تا به حال بیش از 230 نفر خودشان را از بالای این پل به پایین انداخته اند. در جمهوری چک و شهر پراگ هم پلی به نام نوسل وجود دارد که به خاطر خودکشیهای زیاد افراد ناامید، معروف شده است.
در این پل هم 300 نفر دست به خودکشی زده اند. آمار خودکشیهای روی این پل در دهه 90 آنقدر زیاد شده بود که بالاخره در سال 1997 میله هایی به ارتفاع سه متر روی این پل نصب شد تا مانع از پریدن افراد شود. پل هارنسیلین در لندن هم یکی از دیگر پل های مرگبار جهان است که هر سال افراد زیادی برای اینکه خودشان را به آغوش مرگ بسپارند روی این پل قدم میگذارند. به همین دلیل بازدید از این پل هم به هیچ گردشگری توصیه نمی شود.

قلعه ادینبورگ، اسکاتلند
این قلعه باشکوه مکانی مربوط به قرون وسطاست و در قسمت بالایی یک پرتگاه صخره ای واقع شده و چشم انداز زیبایی از تپه‌های اسکاتلند به انسان می‌دهد. اما داخل این دالان‌های تاریک و خیابان‌های باریک ادینبورگ صدای مردگان شنیده می‌شود. اینها حداقل اتفاقاتی است که در مورد این محل گزارش شده. اینجا مکان‌های مناسبی برای اشباح دارد شامل: سلول‌های زندان قلعه، سردابه‌های پل جنوبی، محوطه پادشاه ماری و یک خیابان متروکه برای استفاده قرنطینه و سرانجام قربانیان مدفون شده به خاطر مبتلا شدن به طاعون و بیماری‌های دیگر. همچنین گزارش‌های دیگری درمورد این مکان مخابره شده شامل: دیده شدن شبح سگ، دیده شدن طبل زن بدون سر و جسد زندانی‌هایی که در طول جنگ 7 ساله فرانسه و جنگ استقلال آمریکا کشته شده بودند.



جاده کلی، اوهایوویل، پنسیلوانیا

در فاصله یک مایلی جاده کلی در اوهایوویل، پنسیلوانیا منطقه ای است که گزارش‌های بی‌شماری حاوی فعالیت‌های ماورایی و اتفاقات عجیب از آنجا گزارش شده است. گزارش‌ها حاکی آن است که وقتی حیوانات وارد این منطقه تسخیر شده می‌شوند آرامش و ملایمت خود را از دست داده و این آرامش تبدیل به درنده خویی شده و سپس به سمت حیوانات دیگر و حتی انسانها می‌روند.



این جاده با جنگل فشرده، سیاه و وحشت‌انگیز احاطه شده که در آن جنگل نیز سر و صداها و اشباح سفید رنگی شنیده و دیده شده که قابل تشریح کردن نیست. هیچ کس کاملا مطئن نیست که چرا این بخش کوچک از جاده تسخیر شده است، اما در برخی تئوری‌ها گفته شده که این اتفاقات از جهاتی می‌تواند به فعالیت‌های آیینی که یکبار در این مکان برگزار شده ارتباط داشته باشد و نیز نفرین‌هایی که به این دلیل مردم این سرزمین دچارش شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 18
  • به توجه ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    7 10
    بيمزه
  • Dark Prince ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    10 2
    جالب بود. وای عاشق هیجان و وحشت هستم
  • ملاک ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    9 5
    جالب است ولی ممکن است بعضی ها تخیل وساخت افکار انسان باشد
  • الی ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    6 7
    چرا باید مقابل هر چیزی که دوست نداریم وایستیموبگیم دروغه؟!!!ماوراالطبیعه هست همونطور که ما هستیم
  • 1111 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    6 2
    مناطق به این قشنگی و باحالی هنوز جای وحشتناک ندیدید
  • حانیه ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    1 9
    چرت مسخره.
  • محمدعلی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 9
    اصلاوحشتناک نیست هزاربارازاین جورجاهارفتم
  • ويكتوريا ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    3 7
    مزخرف اخه اينا كجاش ترسناكه؟
  • نازي ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    6 2
    منو باور كردم ترسناكه خيليم باحال بود
  • عسل ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    9 4
    وای وای وای وای وای وای وای خیلی ترسیدم
  • اسما ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    6 3
    خوب بود
  • اسما ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    5 2
    با تشكر از شما بابت نشان دادن نظرات ما
  • الناز ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    1 12
    خیلی مسخره بود
  • حمید ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    5 1
    خوبه ممنون
  • علي اسكندري ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 5
    قشنگ بود ولي بيايد سمته پيروزي ببنيد وحشت جيه
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 7
    اصلاً ترسناك نبود
  • سهیل ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    4 1
    خیلی عالی بود
  • ارش ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 5
    ﺧﻴﻠﻰ ﺑﺎﺣﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﻰ boyﻫﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻂﺎﻟﺐ ﻣﺴﺨﺮﻩ وبيمزه ﺗﻜﺮﺍﺭﻯ ﺍﺻﻠﺎ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﻦ!اره
  • تپل از تپل باد ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 5
    وایییییییییییییییییییی چقدر ترسیدم خخخخخ
  • علی ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    11 4
    باورکنیدزیرزمین خونه ماازاینها خیلی ترسناکتره...
  • عسل ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    1 5
    مسخره وچرت بود
  • عسل ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 5
    مسخره وچرت بود
  • محمد ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 4
    خاک تو سرت!
  • حسین ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    3 2
    عالی
  • راتیس ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    5 1
    عالییییییییییی بود من عاشق چیزای هیجانی و ترسناکم :-) :-) :-)
  • مهدی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 5
    به نظر من چیزی نه به اسم ترسناک هست. نه چیزه دیگه انسان داره خودشو میترسونه.
  • علی ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 4
    نمیشه از روی زیبای هر چیزی پی به درون وحشتناکش برد مثل بعضی از کاروانسراهای ایران که ظاهری زیبا دارن ول توشون در روزهم تاریک و وحشتناکه چه برسه توی شب
  • عسل ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 4
    این که جنگلاش وحشتناک نیست خیلی قشنگه
  • امیر محمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 3
    آقا لطفا از این عکس ها نذارید من الان تو بیمارستانم سکه کردم
  • مروارید ابی ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    6 1
    عالیه من دوست دارم این جور جاها برم
  • صالح ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 4
    فکرنمیکنم ترسناک باشه,تازه خیلی هم جالب بود,پس ترسناک ندیدین.
  • دایفید ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 3
    یه نظر من خیلی ترسناک بود چون الان خونه ام تنهام همه جا هم تاریک وااااای
  • مین ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 3
    این مکان ها زیبا هست و اصلا ترسناک نیستن
  • علی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    5 0
    gooooooood
  • زینب ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 3
    واییییییییییییی !!!!!!!!!!!!!!!!! من نمی دونم کجاش ترسناکه ولی هر چی که هس دوس دارم اونجا زندگی کنم ..........
  • محمد جواد ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 3
    ترسناک که نبود ولی خواهش میکنم بیاین زیر زمین خونه مادر بزرگم کنار دبه ترشی یک چیز های وحشتناکی هست از جن بدتر ولی ممنون از مطلب خوبتون
  • meysam ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 2
    خيلي عالي بود
  • زهرا ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    4 0
    خوب بودقابل توجه همه جن وروح وجودداره درضمن جسمی که دفن نشه روحش سرگردان میمونه
  • هلما ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    3 1
    اينا جدا واقعيه؟
  • احسان ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    7 1
    سلام جالب بود ولی به نظر من با حضور پروردگار در همه جا دلیلی برای ترسیدن وجود نداره.
    • Selva IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      0 0
      دقیقااا ،خدا هست
    • Selva IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      0 0
      دقیقااا ،خدا هست
  • امین بابایی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    4 0
    من اگه پول به اندازه ی کافی داشتم همه این شهر هارو میرفتم
  • فاطی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 3
    ooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh از ترس مردم . بی مزه ها... به اینا میگید ترسناک؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    2 1
    خوب بود
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    1 3
    دروغه.....چراهمشون تو اروپاوامریکاست....چرا اینورا ما تو جنگلامون روح نمیبینیم
  • دنیز ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    4 0
    عاشق جاهای ترسناکم
  • مریم ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 2
    عاشق ترسم این خیلی بی حال بود.
  • جمشید ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 3
    چرتی بیش نبود.
  • پری ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    3 0
    با سلام جالب بود.با مکانهای عجیب و خارق العاده آشنا شدم. اما بهتر بود نقاط ترسناک ایران را هم نام میبردید. ممنون
  • جعفر ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 4
    نمیدونم واقعیت داره یا نه باید برم خودم از نزدیک ببینم
  • پیشکش ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 4
    خیلیاش میتونه تخیل باشه،اعتقاد به روح و جن دارم،ولی این مناظر به هرچی بخورن به مناطق ممنوعه نمیخورن
  • رعنا ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    1 2
    اینا خودشون این کارا رو میکنن که گردشگر جذب کنن البته ی موارد نادری هم میتونه درس باشه ولی نه همش . ی چن نفرو استخدام کردن اونجا صداهای عجیب غریب بدن بالاخره اشتغال زاییه دیگه :-ddd
  • آریا ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    3 0
    ایرانی ها از بس بدبختی رو سرشون ریخته حوصله ترسیدنم ندارن!!!بعدشم اینا دروغه یکی دیده این مکانا مرموز و قدیمی اند اومده یه داستان ساخته اوناییم که رفتن اونجا یا از ترس توهم زدن یا میخواستن تریپ هیجان و ترس بیان بهش شاخ و برگ دادن
  • هانای ماجراجو ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    3 1
    واقعا مرسی بخاطر اینهمه اطلاعات عالی خیلی استفاده کردم در ضمن اونایی که میگن چرخه و بیمزه باید بدونن که فقط از ترس مجبورن این حرفا رو بزنن !بازم تشکر
  • فاطیما ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 3
    اه اه اه اه... واقعا متاسفم! دروغ گفتم خیلی خوب بود:20
  • حمید ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    2 2
    خیلی خوب بود
  • پوریا ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 4
    بدک نیس
  • ماهان ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    3 1
    عاشق اینجور چیزام
  • زهرا ازمدرسه ی تیزهوشان تهران ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 3
    عالی خیلی عالی به نظرم هرکس می تونه هرجایی رو خوب قشنگ زیبا وحشتناک ببینه قط باید یه جور دیگه به اطرافش نگاه کنه
  • علی ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    6 1
    اگه کسی همچین جایی توایران سراغ داره من میام پایه م
  • یه دخی شیطون ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    1 9
    الو الو ?...سلام...یه بیلیت می خواستم خخخ پیش به سوی هیجان واقعا ممنون بابت مطالبتون ووووییییییی من می خوام ببینم اقا ما نم تونیم بریم خارج مکان های ترسناک ایران هم بزارید خوووووو
  • امیر ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    1 6
    یکی بیاد منو بگیره خخخخ
  • آرش ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    2 1
    خوب بود
  • علی ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 3
    این کارا یه جورایی باعث جذب گردشگره
  • سامان بلوچی از چاه کبگان IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    0 0
    واقعا خیلی دوست داشتم عالی بود مرسی از نوشته ی خوبت
  • JOOLy IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    0 0
    عااااااااااالییییییییییی بود اونایی که می گن بد بود عقل ندارن
  • ایران IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    0 0
    عجیبه تواون اخریه خوب چرانمیگی فعالیت شیطانپرستانه میگی فعالیت ایینی راستی حالامگه کجای دنیاست بگید ماهم بریم یه سر...
  • حاتم IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    خیلی ترسیدم مامان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس