اینفوگرافیک/ نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

بر اساس اعلام سازمان اورژانس، تعداد کل مصدومان و فوتی مرتبط با حوادث چهارشنبه‌ سوری از ابتدای اسفندماه در کل کشور، ۴۰۹۵ نفر مصدوم و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۷ نفر است.

به گزارش مشرق، غروب آخرین سه‌شنبه ماه اسفند مصادف با یکی از جشن‌های باستانی ایرانیان است که از آن با عنوان "چهارشنبه‌سوری" یاد می‌شود.

طی سال‌های اخیر و به‌واسطه رفتارهای خارج از عرف عده‌ای، این شب بیش از آنکه پیام‌آور شادی و جشن باشد، تبدیل به یکی از پرحوادث‌ترین شب‌های سال شده است و بسیاری از هم‌وطنان ما به‌دلیل آسیب‌های ناشی از آتش و انفجار مواد محترقه، یا عضوی از بدن خود را از دست می‌دهند و یا جانشان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

علی‌رغم هشدارهای آتش‌نشانی مبنی بر خطرات نگه‌داری مواد محترقه در خانه و استفاده از آن در چهارشنبه‌سوری، اما باز هم شاهد حوادث دلخراشی هستیم که عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

مروری بر حوادثی که در یک لحظه ممکن است گریبانگیر یک کودک یا یک نوجوان را بگیرد و یک عمر حسرت و پشیمانی را برای او به‌همراه داشته باشد، اهمیت این موضوع را روشن می‌کند که می‌توان این جشن باستانی را با کمترین خطر و آزار و اذیت برای دیگران برگزار کرد، فقط کافی است به آداب و رسوم پیشینیان خود رجوع کنیم.

قطع عضو، آسیب‌های چشمی، سوختگی‌های شدید و…، ره‌آورد استفاده از مواد محترقه خطرناک در این سال‌ها بوده است. به طوری که در این سال‌ها، همواره شاهد آمار بالای مصدومان این حوادث بوده ایم.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، تعداد ۲۸۳۴ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

همچنین، در سال گذشته ۱۹ فوتی مربوط به حوادث چهارشنبه سوری داشتیم که ۹ نفر آنها در روز مراسم جان باخته اند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۵ فوتی و ۵۴ قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال +عکس و فیلم

استان آذربایجان شرقی با ۶ فوتی، در صدر فهرست جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری در سال گذشته قرار داشت.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۵ فوتی و ۵۴ قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال +عکس و فیلم

موارد قطع عضو نیز ۱۷۲ مورد بود که ۱۴۱ نفر در روز مراسم دچار قطع عضو شده اند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۵ فوتی و ۵۴ قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال +عکس و فیلم

۸۹۰ نفر دچار آسیب چشمی و ۸۵۰ نفر نیز دچار سوختگی شدند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۵ فوتی و ۵۴ قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال +عکس و فیلم

همچنین، ۹۴۹ نفر از عابران و ۳۰ نفر از پرسنل امدادی و انتظامی، در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته دچار مصدومیت و قطع عضو شدند.

در ادامه اخبار لحظه به لحظه از حوادث چهرشنبه سوری را مشاهده می کنید:


۱۵ فوتی و ۵۴ قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین گزارش‌های حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال، گفت: از یکم تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، کل مصدومین و فوتی‌های مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری ۳۷۲ نفر بوده است که ۵۷ نفر از مصدومین بستری شده و شش نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷۵ نفر از مصدومان درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، افزود: همچنین ۲۳ نفر از مصدومان در محل حادثه از سوی نیروهای اورژانس درمان شده‌اند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۵ فوتی و ۵۴ قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال +عکس و فیلم

به گفته میعادفر، متاسفانه طی این مدت مجموعا ۱۵ نفر به دلیل حوادث مربوط به چهارشنبه سوری جان باخته‌اند که از این تعداد هفت نفر در تبریز، چهار نفر در تهران، دو نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین بوده‌اند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: همچنین طی این مدت ۵۴ مورد قطع عضو، ۹۰ مورد آسیب به چشم، ۱۳۴ مورد سوختگی و یک مورد آسیب به آمبولانس اورژانس گزارش شده است. در عین حال بیشترین مصدومان به تفکیک استانی به ترتیب در استان‌های تهران با ۹۱ مورد مصدوم، آذربایجان شرقی با ۴۲ مورد و آذربایجان غربی با ۲۱ مورد مصدوم بوده‌اند.

۱۵:۲۰- قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وقایع چهارشنبه آخر سال گفت: اولین حادثه روی پشت بام خانه ای در محدوده خیابان قلعه مرغی رخ داد.

وی ادامه داد: ۴ نوجوانان که در حال درست کردن مواد انفجاری روی پشت بام بودند دچار حریق شدند.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، ایستگاه ۲۸ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به ظرف ۲ دقیقه به محل حادثه رسید. حریق اطفا و مصدومین تحویل اورژانس داده شدند.

۵۷ قطع عضو و ۱۵۹ مورد سوختگی در حوادث چهارشنبه سوری

۱۵:۳۸: تعداد ۴۳۶ تاکنون در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده اند که از این تعداد، ۷۴ بستری شده اند. همچنین ۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور، ۵۷ مورد قطع عضو، ۱۱۶ آسیب چشم، ۱۵۹ مورد سوختگی نیز تاکنون رخ داده است. بیشترین تعداد مصدومان به ترتیب ۹۳ نفر در تهران، ۶۳ نفر در آذربایجان شرقی و ۲۴ نفر در استان مرکزی بوده است.

۱۶:۱۵ - رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۵ نفر خبر داد که در حال جابه‌جایی ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در ایستگاه مترو مولوی بودند.

آمار مصدومان و فوتی های استان تهران

۱۶:۲۳ - یحیی صالح طبری رئیس مرکز اوژانس تهران، با اشاره به اخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال استان تهران گفت: آمار کل مصدومان و فوتی ها ۱۱۰ نفر است که از این نفر ۲۱ نفر بستری و یک نفر تحت مراقبت های ویژه است. ۶۸ نفر پس از دریافت خدمات درمانی ترخیص شده اند و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شده اند. آمار فوتی های استان تهران از ابتدای اسفندماه تاکنون ۷ نفر بوده و ۱۹ نفر دچار قطع عضو شده اند. به گفته طبری ۴۲ نفر از مصدومان از ناجیه چشم آسیب دیده اند و ۳۹ تن دچار سوختگی شدند.

۱۷:۱۸: یحیی صالح طبری رئیس مرکز اوژانس تهران گفت: طبق آخرین آمار تعداد مصدومان استان تهران به ۱۳۵ نفر رسیده است. همچنین ۲۷ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری بوده و یک نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارد. به گفته طبری تاکنون ۱۹ نفر دچار قطع عضو، ۵۱ نفر آسیب چشم و ۵۲ نفر دچار سوختگی شده اند.

تعداد جان‌باختگان چهارشنبه‌سوری به ۱۷ نفر رسید

۱۷:۲۰: بر اساس اعلام اورژانس کشور، تعداد جانباختگان حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال تا این ساعت به ۱۷ تن افزایش یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت از ابتدای اسفند تا این لحظه ۵۰۱ نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۳۳ نفر آسیب چشم داشتند و برای ۶۰ نفر قطع عضو پیش آمده است، اظهار کرد: ۹۷ نفر امروز تا ساعت ۱۷ دچار صدمه و آسیب شدند که این امار نگران‌کننده است؛ لذا ضرورت دارد تا خانواده‌ها مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین عضوی که صدمه می‌بیند، چشم است؛ به جهت اینکه آسیب‌پذیرترین عضو است و سپس قطع عضو، آسیب به دست و سوختگی از فراوانی بیشتری برخوردار هستند.

حوادث چهارشنبه آخر سال زنجان ۲ قطع عضو برجای گذاشت

۱۷:۵۸: رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از صبح امروز تاکنون ۲ مورد قطعی عضو بر اثر استفاده از مواد محترقه در استان ثبت شد.

۱۳۵ مصدوم و بستری شدن ۲۷ نفردر تهران

۱۸:۱۰: رییس مرکز اورژانس تهران گفت: اکنون ۲۷ نفر در تهران به دلیل آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های پایتخت بستری هستند.

یحیی صالح طبری با اعلام این خبر گفت: از تاریخ یکم تا ساعت ۱۷ روز بیست و سوم اسفند ماه ۱۳۵ نفر مصدوم و ۲۷ نفر در بیمارستان‌های شهر تهران بستری و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

در این مدت ۸۵ نفر نیز درمان و ترخیص و ۱۶ نفر در محل درمان شدند. تا این لحظه هفت نفر در شهر تهران فوت، ۱۹ نفر قطع عضو، ۵۱ نفر دچار آسیب چشمی و ۵۲ نفر نیز دچار سوختگی شده اند.

پارک چیتگر تعطیل شد

شهردار منطقه۲۲ گفت: باهدف افزایش ایمنی پارک جنگلی چیتگر در شب چهارشنبه آخر سال تعطیل شده است.

حادثه دلخراش برای کودک ۲ ساله در اردبیل

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: کودک ۲ ساله‌ای با گذاشتن ترقه در دهان خود آسیبی جدی دید و با خطری جدی روبه‌رو شد.

مهری تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را از فرزندانشان انجام دهند تا در این حوادث ناگوار گرفتار نشده و با خطرات جدی روبه‌رو نشوند.

مخلان آسایش عمومی تا پایان تعطیلات در بازداشت می مانند

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای در خصوص شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) تاکید کرد: آن عده از افرادی که در این شب اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه کنند، تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

دراین اطلاعیه، با اشاره به تلاش و همت بی وقفه پلیس برای جلوگیری از ورود و عرضه مواد محترقه غیر مجاز و آتش زا و برخورد قانونی با توزیع کنندگان این مواد، هشدار داده شده است که آن عده از افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه نمایند، تا تاریخ ۱۵/۱/۱۴۰۲ در بازداشت خواهند بود و خودروی رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف می گردد.

در این اطلاعیه از خانواده ها خواسته شده که در شب چهارشنبه آخر سال کنار فرزندان خود باشند و به آن ها اجازه انجام رفتارهای پر خطر را ندهند.

۸ مصدوم بستری براثر حوادث چهارشنبه سوری در کرمانشاه

۱۸:۳۰: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از هشت مصدوم براثر حوادث چهارشنبه سوری در استان کرمانشاه تا ساعت ۱۸ امروز خبر داد.

وی افزود: از مجموع هشت مصدوم چهارشنبه پایان سال در استان کرمانشاه پنج نفر در شهر کرمانشاه، یک نفر در صحنه و ۲ نفر هم در شهرستان قصرشیرین هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این هشت نفر براثر سوختگی در بیمارستان بستری هستند و اقدامات درمانی سریعاً برای آنها انجام شده است.

انفجار در یک منزل مسکونی و ۲ مصدوم در قرچک

۱۸:۳۸: انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک آزادی «میرزایی» قرچک به دلیل حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری، ۲ مصدوم برجای گذاشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک اظهار کرد: عصر امروز انفجاری در یک منزل مسکونی در شهرک آزادی «میرزایی» قرچک به دلیل حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری رخ داد که در نتیجه آن یک کودک و ک بزرگسال مصدوم و اعزام به بیمارستان شدند.

آماده‌باش ۵۴ ایستگاه‌ آتش‌نشانی مشهد در شب چهارشنبه سوری

۵۴ ایستگاه‌ آتش‌نشانی و استقرار آتش نشانان در ۳۷ نقطه مشهد همزمان با شب چهارشنبه‌سوری در آماده باش قرار گرفتند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۷۱۴ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۸۰ مورد قطع عضو،  ۲۰۸ مورد آسیب به چشم، ۲۴۹ مورد سوختگی +عکس و فیلم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد عنوان کرد: هدف سازمان آتش‌نشانی جلوگیری از برگزاری مراسم شب چهارشنبه سوری نیست بلکه هدف ما حفظ ایمنی و جلوگیری از خطر است و امیدواریم شهروندان با جلوگیری از حضور فرزندان‌شان در معابر و اماکن خطرآفرین موجب کاهش خسارات شوند.

فرهادی بیان کرد: در حوادث چهارشنبه سوری مشهد ۵ نفر مصدوم شده اند که حال چند نفر وخیم گزارش شده است.

۵۴۵ نفر مصدوم تا ساعت ۱۸ عصر امروز

بر اساس جدیدترین آمار اورژانس از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۸، تعداد کل مصدومان ۵۴۵ نفر است که از این تعداد ۸۹ مورد بستری هستند و شش نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد قطع عضو ۶۴ مورد، آسیب به چشم ۱۴۲ مورد و سوختگی ۱۹۳ مورد اعلام شده است. همچنین تاکنون ۴۰۹ نفر از مصدومان، درمان و ترخیص شده‌اند و ۳۱ نفر نیز در محل درمان شده‌اند.

بیشترین تعداد مصدومان به تفکیک استان‌های کشور به تریبت استان تهران با ۱۳۷ نفر، استان آذربایجان شرقی با ۷۱ و استان آذربایجان غربی با ۳۸ نفر مصدوم هستند.

انفجار نارنجک دستی در شهرک فاطمیه قم ۳ مصدوم برجای گذاشت

۱۸:۴۵: به دنبال انفجار نارنجک دستی در شهرک فاطمیه قم سه نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند که یکی از آنان ۹۰ درصد سوختگی داشته است.

مصدومان این حادثه ۱۰، ۱۴ و ۲۰ ساله هستند که بلافاصله بعد از وقوع حادثه توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان اعزام شدند.

حال یکی از این مصدمان وخیم گزارش شده و ۹۰ درصد سوختگی داشته است.

یک کشته و ۲۲ مصدوم در سوانح چهارشنبه آخر سال قزوین

۱۹:۰۱: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین گفت: تاکنون بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در استان یک مورد فوتی و ۲۲ مصدوم ثبت شده است.

دکتر حسن اسماعیلی عصر سه‌شنبه افزود: مورد فوتی مربوط به پسر یک نوحوان در تاکستان بود.

وی اظهار کرد: ۲۰ تن از مصدومان چهارشنبه سال برای درمان به بیمارستان منتقل و ۲ نفر نیز در محل مداوا شدند.

این مسوول به نوع آسیب دیدگی ها اشاره کرد و افزود: ۱۵ تن از مصدومیت ها از نوع سوختگی، پنج مورد خراشیدگی و ۲ مورد نیز سایر موارد بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین یادآور شد: ۱۹ تن از مصدومان مرد و سه نفر نیز زن هستند.

انفجار نارنجک دستی در اراک موجب تخریب منزل و سوختگی یک جوان شد

۱۹:۰۲: سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: انفجار نارنجک دستی در منطقه شهرک علی‌بن‌ابیطالب(ع) اراک موجب سوختگی شدید جوان ۲۲ ساله و تخریب یک منزل مسکونی شد.

آتش‌پاد سوم «محسن فضلی» عصر سه‌شنبه افزود: این حادثه ساعاتی پیش در این منطقه رخ داد که بر اثر آن بخشی از یک منزل مسکونی نیز تخریب شد.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان بلافاصله به محل اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند و جوان مصدوم نیز به بیمارستان ولیعصر (عج) این شهر منتقل شد.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

ثبت ۲ هزار تماس با آتش‌نشانی از ابتدای امروز تاکنون

۱۹:۰۷: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از ثبت دو هزار تماس از ابتدای امروز تاکنون با آتش نشانی خبر داد و گفت: تاکنون چهار حادثه آتش سوزی گزارش شده است.

قدرت الله محمدی با بیان اینکه در آخرین چهارشنبه سال تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیروی آتش نشان در ۸۰۰ نقطه شهر تهران مستقر شده اند، گفت: تاکنون چهار حادثه آتش سوزی گزارش شده است که یک مورد واحد تجاری، یک واحد مسکونی و دو حادثه در فضای سبز بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به ثبت دو هزار تماس از ابتدای امروز تاکنون با آتش نشانی افزود: این در حالی است که از ساعت ۱۷ تا کنون ۲۰۰ تماس از سوی شهروندان با مرکز آتش نشانی گرفته شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۸۰ تماس کمتر است.

کشف ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قلم مواد محترقه ‌در غرب استان تهران

فرمانده ‌انتظامی غرب استان تهران از کشف بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز و پرخطر در شهرستان‌های غرب استان تهران خبر داد و گفت: از مردم و خانواده‌ها درخواست داریم که مراقب فرزندان خود باشند.

وی با اشاره به دستگیری ۶۴ نفر به عنوان عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز در شهرستان‌های غرب استان تهران افزود: در این عملیات‌های پلیس، بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم مواد اولیه ساخت اکلیل و سرنج به عنوان مواد منفجره خطرناک کشف و از بروز وقایع خطرناک برای برخی نوجوانان پیشگیری شد.

۱۹:۱۰ : تاکنون هیچ فردی در تهران دستگیر نشده است

سرهنگ بابک نمک‌شناس گفت: رویکرد پلیس در مواجهه با چهارشنبه‌سوری، رویکردی اجتماعی است و از این رو پلیس با مردم همراه است و در عین حال با مخلان نظم و امنیت برخوردی قاطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در نقاط مختلف شهر مستقرند، گفت: با همراهی خوب مردم، تاکنون مورد دستگیری در مراسم‌های چهارشنبه سوری نداشته‌ایم.

نمک‌شناس افزود: استقرار و آماده‌باش پلیس همچنان ادامه دارد.

اولین حادثه چهارشنبه‌سوری در لرستان

مهدی غیبی با اشاره به اینکه نخستین حادثه چهارشنبه آخر سال در استان لرستان رخ داد، اظهار کرد: یک مورد حادثه سوختگی ظهر امروز در محله انگاشته شهرستان دورود به اورژانس گزارش شد که بلافاصله یک کد آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه این مصدوم جوان از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده است، افزود: این فرد پس از انجام اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان هفت‌تیر دورود منتقل شد.

کشف یک میلیون و هشتصد هزار عدد انواع موادمحترقه/ دستگیری ۳۶ متهم در البرز

سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی البرز در خصوص آخرین اقدامات پلیس البرز در برخورد با هنجارشکنان و مخلان امنیت و آرامش مردم در شب چهارشنبه آخر سال و همچنین کشفیات پلیس اظهار داشت: با تلاش ماموران انتظامی استان البرز، یک میلیون و هشتصد هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده است.

وی با بیان این مطلب که تا این لحظه ۳۶ نفر دستگیر شده اند از کشف دو و نیم تن الکل سرنج خبر داد.

وی با اعلام این مطلب که تا این لحظه ۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند از خانواده‌ها درخواست کرد که بر کودکان و نوجوانان خود نظارت بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده دچار حوادث و مصدومیت نشوند.

قطع انگشتان دست پسر ۱۴ ساله در مبارکه

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از قطع انگشتان دست پسر ۱۴ ساله در مبارکه بر اثر ترکیدن ترقه خبر داد.

عباس عابدی اظهار داشت: نخستین حادثه چهارشنبه آخر سال ساعت ۱۷ و ۱۴ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: این حادثه که در مبارکه منطقه وینیچه رخ داده است، اضافه کرد: انگشتان پسر ۱۴ ساله به علت ترکیدن ترقه قطع شده است.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان ادامه داد: برای این حادثه یک واحد امدادی اعزام و مصدوم حادثه را به بیمارستان محمدرسول الله مبارکه منتقل کرد.

انفجار مواد محترقه موجب تخریب یک منزل در همدان شد

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان اعلام کرد: انفجار منزل مسکونی در حصار امام شهر همدان در چهارشنبه سوری یک مصدوم بر جا گذاشت.

آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه و در ارزیابی اولیه مشاهده کردند که انفجار مواد محترقه در طبقه دوم منزلی اتفاق افتاده بود که منجر به تخریب و آتش سوزی این خانه و همچنین شکسته شدن شیشه های ساختمان شده و موجب خسارت به خودروی پارک شده در جلوی درب منزل شده بود.

در جریان این حادثه یک کودک ۹ ساله دچار سوختگی شدید شده بود که توسط عوامل اورژانس در محل به بیمارستان منتقل و آتش نشانان نیز پس از ایمنی سازی محل به ایستگاه های مربوطه مراجعت کردند.

انفجار ترقه دست و صورت جوان ۲۱ ساله یزدی را مصدوم کرد

رئیس اورژانس یزد از مصدومیت یک جوان ۲۱ ساله یزدی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

احمد دهقان اظهار داشت: عصر سه‌شنبه و در شب آخرین چهارشنبه سال، انفجار ترقه سبب وارد آمدن آسیب به دست راست و صورت یک جوان ۲۱ ساله شد.

وی عنوان کرد: این حادثه در کوچه لاله واقع در بلوار صابر اتفاق افتاد و بلافاصله پس از تماس با اورژانس، یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

۲۴ ایستگاه سنجش آلودگی صدا در وضعیت خطرناک قرار گرفتند

۱۹:۲۰ : همزمان با چهارشنبه سوری، ۲۴ ایستگاه سنجش آلودگی صدا در وضعیت قرمز و خطرناک قرار گرفتند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۷۱۴ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۸۰ مورد قطع عضو،  ۲۰۸ مورد آسیب به چشم، ۲۴۹ مورد سوختگی +عکس و فیلم

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌زمان با چهارشنبه سوری از مجموع ۳۳ ایستگاه سنجش آلودگی صدا، ۲۴ ایستگاه در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارند و چهار ایستگاه نیز در وضعیت نامناسب برای کودکان و بیماران قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، پنج ایستگاه نیز در وضعیت آزاردهنده قرار گرفته‌اند.

انفجار خودرو در عبدل آباد

۱۹:۲۳ : رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با اشاره به انفجار یک دستگاه خودرو سواری گفت: در ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه یک خودرو در عبدل آباد تهران به دلیل پرتاب نارنجک منفجر شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران: ۲۵ عملیات منجر به اعزام تا ساعت ۱۹ داشته‌ایم

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: تا ساعت ۱۹ شب چهارشنبه سوری ۲۵ عملیات منجر به اعزام داشتیم که حریق‌های سطل‌های مکانیزه، فضای سبز، معابر و ضایعات بوده است.

مصدومیت ۴۰ نفر در همدان در چهارشنبه پایان سال

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از مصدومیت ۴۰ نفر در همدان تا این لحظه به واسطه حوادث چهارشنبه پایان سال خبر داد.

محمدرضا شکوهی با اشاره به مصدومان چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: طبق اطلاعات موجود تا ساعت ۱۹ امروز، آمار مصدومین ناشی از مواد محترقه از ابتدای اسفند در همدان ۴۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دو نفر در استان به علت انفجار مواد محترقه جان باختند گفت: در حال حاضر یک نفر هم در بخش عادی بیمارستان بستری است و خوشبختانه مصدومی در بخش ویژه نداریم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از قطع عضو سه نفر از مصدومان از ناحیه انگشت خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون آسیب چشمی نداشتیم.

وی با اشاره به هشت مورد سوختگی و با بیان اینکه یک نفر به طور مشترک دچار سوختگی و قطع عضو شده است گفت: چهار مورد از سوختگی‌ها مربوط به امروز است.

تعداد مصدومان چهارشنبه سوری کرمانشاه به ۱۹ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد کل مصدومان چهارشنبه پایان سال در استان کرمانشاه تا ساعت ۱۹ امروز به ۲۲ نفر رسید.

وی افزود: از این ۲۲ نفر تعداد ۲ نفر دچار قطع عضو، هفت نفر آسیب چشمی و ۱۶ نفر هم دچار سوختگی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعدادی از این مصدومان هم دچار سوختگی شدید و هم آسیب به اندام‌ها شده‌اند.

بهرامیان خاطر نشان کرد: ۱۹ نفر در شهر کرمانشاه، یک نفر شهرستان صحنه و ۲ نفر هم در قصرشیرین آسیب دیده‌اند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

هفت کشته و ۱۴۷ مصدوم در چهارشنبه سوری تهران/ ۵۸ مورد آسیب به چشم

۱۹:۵۳ : یحیی صالح‌طبری درباره آخرین آمار مربوط به چهارشنبه سوری در تهران افزود: آمار تجمعی مرکز اورژانس تهران تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز نشان می‌دهد که در مجموع از ابتدای اسفند تا به این ساعت هفت تن در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. ۱۴۷ نفر نیز دچار مصدومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۳ نفر همچنان در بیمارستان هستند و یک نفر از آنان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است، اظهار داشت: ۹۵ نفر درمان و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند، ۱۹ نفر نیز خدمات درمانی را درمحل دریافت کرده‌اند.

رییس مرکز اورژانس تهران از ۲۰ مورد قطع عضو درپی حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران خبر داد و گفت: آسیب به چشم با ۵۸ مورد و سوختگی با ۵۶ مورد جزو مواردی است که مصدومان به یک یا چند مورد آن دچار شده‌اند.

مصدومیت ۳ نفر در اصفهان بر اثر انفجار مواد اولیه تولید ترقه

۱۹:۵۸ : سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از سوختگی سه نفر بر اثر انفجار مواد اولیه طول ترقه در اصفهان خبر داد.

عباس عابدی با اشاره به حادثه ویژه چهارشنبه آخر سال در اصفهان اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه انفجار ترقه‌های در حال ساخت رخ داده است، افزود: این حادثه در اصفهان خیابان عسگریه دوم گزارش شده است.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: این افراد که دچار سوختگی ۳۵ درصد شدند به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) منتقل شدند.

۱۶ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در کردستان مصدوم شدند

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون، ۱۶ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رضا پیرا شامگاه سه‌شنبه اظهار کرد: از این تعداد، ۶ نفر دچار ترومای دست، هفت نفر سوختگی، یک مصدوم چشمی و ۲ مصدوم صورت هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ نفر جوان و سه نفر هم کودک هستند.

به گفته پیرا، تا این لحظه ۶ نفر در دیواندره، سه نفر در سقز، ۲ نفر در سنندج، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در کامیاران و یک نفر در سروآباد مصدوم شده‌اند که همگی مرد هستند.

آمار مصدومان چهارشنبه سوری به ۷۱۴ نفر رسید

بر اساس اعلام اورژانس در حالی آمار مصدومان چهارشنبه سوری به ۷۱۴ نفر رسید که دو دستگاه آمبولانس این سازمان به‌دلیل حوادث این شب دچار خسارت شد.

بر اساس اعلام اورژانس آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۹:۳۰، مجموعاً ۷۱۴ نفر مصدوم است که ۱۳۶ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شده اند و از این تعداد نیز هشت مصدوم به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافته‌اند.

از مجموع مصدومان، ۵۲۷ نفر درمان و ترخیص شده‌اند. همچنین، ۳۵ نفر در محل درمان گرفته اند.

بر اساس این گزارش قطع عضو ۸۰ مورد، آسیب به چشم ۲۰۸ مورد، سوختگی ۲۴۹ مورد و خسارت آمبولانس دو دستگاه بوده است.

استان تهران با ۱۷۸ نفر مصدوم در صدر قرار دارد و به دنبال آن، استان آذربایجان شرقی با ۷۹ و استان آذربایجان غربی با ۶۸ مصدوم، در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

رصد فروشندگان مواد محترقه از اتاق مانیتورینگ

۲۰:۱۵_ حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ترافیک بزرگراه ها گفت: امروز بسیاری از گل فروش های کنار بزرگراه ها به جای فروش گل اقدام به فروش مواد محترقه می کردند و همین امر باعث بروز ترافیک در برخی بزرگراه ها و معابر شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تمامی نیروها در حال آماده باش هستند و از طریق اتاق مانیتورینگ شهر را رصد می کنیم و در صورت بروز مشکل سریعاً اقدامات لازم انجام می شود.

انفجار مواد محترقه ۳۰ نفر را در کرمانشاه مصدوم کرد

۲۰:۳۲ : مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت ۳۰ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه تا ساعت ۲۰ امشب خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵ نفر سرپایی درمان و ۱۵ نفر هم بستری شدند.

حامد بهرامیان سه‌شنبه شب افزود: از این تعداد دو نفر دچار قطع عضو، هفت نفر آسیب چشمی و ۲۱ نفر هم دچار سوختگی شده اند.

به گفته وی تعدادی از این مصدومان هم دچار سوختگی شده اند و هم اندامهایشان قطع شده است و یا آسیب چشمی دیده اند.

وی در تشریح آمار مصدومان به تفکیک شهرستان نیز گفت: ۲۱ مصدوم در شهر کرمانشاه، چهار مصدوم در شهرستان صحنه، یک نفر در اسلام آباد غرب و چهار نفر هم در شهرستان قصرشیرین دچار آسیب دیدگی شدند.

چهار نفر بستری در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری

۲۰:۴۰ : بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری اعلام کرد: امروز ۲۳ اسفند و در چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۰:۳۷ دقیقه ۱۴ نفر به این بیمارستان مراجعه کردند که چهار نفر از آنها بستری شده است.

آسیب وارده به این افراد بیشتر در نواحی دست‌ها و صورت است و عمق سوختگی در برخی از آنها عمیق بوده است.

۲۰ گلستانی در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند

۲۰:۴۲ : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حوادث چهارشنبه سوری در گلستان ۲۰ نفر مصدوم و به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند. از این تعداد ۱۶ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تعداد ۱۱ نفر در گرگان، ۶ نفر در گنبد کاووس و در شهرهای مینودشت و بندرگز هم هر کدام یک نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: سه نفر از مصدومان از ناحیه سر و گردن، ۱۱ نفر از ناحیه دست و پا، چهار نفر از ناحیه چشم، یک نفر از ناحیه گوش مصدوم و یک نفر هم دچار ترس و ضعف شده است.

مقسمی گفت: هشت نفر از مصدومان دچار سوختگی درجه دو، پنج نفر دچار سوختگی درجه یک و تعداد پنج نفر هم دچار تروما شدند.

مصدومیت ۳ نفر در حوادث چهارشنبه سوری خراسان شمالی

۲۰:۴۵ : رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مصدومیت ۳ نفر در حوادث چهارشنبه سوری استان تا این لحظه خبر داد.

وی ادامه داد: یکی از مصدومان امروز، پسری ۱۳ ساله است که از ناحیه دست دچار آسیب شده و در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری شده است.

وی افزود: این فرد مشغول آتش بازی بوده که پلاستیک ذوب شده روی ۲ دست او می ریزد و مصدومیت رخ می‌دهد.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۷۱۴ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۸۰ مورد قطع عضو،  ۲۰۸ مورد آسیب به چشم، ۲۴۹ مورد سوختگی +عکس و فیلم

دکتر دولت آبادی بیان کرد: فرد دیگر نیز مردی ۳۱ ساله در شهر جاجرم است که به دلیل پرت کردن مواد محترقه درون خودرویش و انفجار ناشی از آن، از ناحیه دست مصدوم می‌شود.

وی گفت: این فرد نیز به بیمارستان جاجرم منتقل شده و تحت مداوا قرار دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: فرد سوم نیز خانمی ۳۷ ساله است که به دلیل پرت کردن ترقه جلوی پایش دچار شکستگی پا شده و در بیمارستان بجنورد بستری است.

وی بیان کرد: خوشبختانه تا کنون قطع عضو یا فوتی در این خصوص در استان رخ نداده است اما هم استانیان درخواست داریم از رفتارهای پرخطر اجتناب کنند.

۲۰:۴۶ : ۱۴۲۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس

نمک شناس با اشاره به تعداد تماس‌های گرفته شده با مرکز فوریت‌های پلیس تهران تا ساعت ۲۰ گفت: هزار و ۴۲۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته شد که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین تماس‌ها با سرکلانتری‌های دهم، هفتم و چهارم و ششم بوده است.

۲۰:۴۸ : ۱۸۰۰ تماس تنها در ۳ ساعت

قدرت‌الله محمدی در خصوص میزان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری گفت: از تعداد هزار و ۸۰۰ تماس که منجر به عملیات شده، ۸۱ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ تماس داشتیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این آمار، هزار و ۸۰۰ مورد بوده است و کاهش تماس و حادثه را داشته‌ایم که نشان می‌دهد امسال آمار کاهشی است.

یک کشته و ۳۹ مجروح در حوادث چهارشنبه سوری قزوین

۲۰:۵۴ : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در قزوین یک نفر کشته و ۳۹ نفر مصدوم شدند.

وی بیان کرد: ۳۳ نفر از مصدومان مرد و ۶ نفر زن هستند و ۸۵ درصد مجروحان دچار سوختگی و ۱۵ درصد نیز از ناحیه دست و پا، صورت، چشم و گوش و خراشیدگی و بریدگی دچار آسیب شده اند.

اسماعیلی یادآورشد: در دو ساعت اخیر تعداد ۱۵ نفر دچار مصدومیت شدند که همگی ناشی از مواد محترقه است و ۱۵ نفر نیز عابر پیاده هستند که مجروح شده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین تصریح کرد: بیشتر مجروحان را جوانان، نوجوانان وکودکان تشکیل می دهند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

قدیر موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی قزوین هم در خصوص آخرین حوادث امروز اظهارداشت: تاکنون ۲۲ حادثه آتش سوزی و حریق ناشی از مواد محترقه در قزوین گزارش شده است.

وی بیان کرد: در ساعات گذشته یک مورد حریق در یک مغازه در خیابان دانشگاه گزارش شد که به دلیل پرتاب مواد محترقه این واحد صنفی دچار آتش سوزی شد که با حضور بموقع ماموران آتش نشانی و مردم محل این حریق با کمترین خسارت مهار شد.

موسوی خانی از وقوع یک فقره حریق در یک واحد صنعتی هم خبرداد و گفت: یک واحد تولید دستکش در یکی از شهرک های صنعتی دچار حریق شد که دو خودروی آتش نشانی به محل اعزام و حریق مهار شده است.

۲۱:۰۰ : یک کشته در اثر حوادث چهارشنبه سوری در شهر قدس

بر اساس اعلام اورژانس، یک نفر آقای ۳۲ ساله در اثر حوادث چهارشنبه سوری در شهر قدس و در بیمارستان سردار سلیمانی جان خود را از دست داد.

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان مرکزی به ۴۵ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان مرکزی تا ساعت ۲۰:۳۰ به ۴۵ نفر رسید.

به گزارش پلیس، از مجموع مصدومان یاد شده ۳۸ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده اند.

بر اساس این گزارش، در جریان حوادث امشب ۹ نفر بستری شدند و ۳۶ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

۲۱:۰۰ : آمار مصدومان چهارشنبه سوری به ۹۲۴ نفر رسید

بر اساس اعلام سازمان اورژانس، آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۰ تعداد کل مصدومان ۹۲۴ نفر است که ۱۶۸ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شده‌اند و از این تعداد نیز هشت مصدوم به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافته‌اند.

از مجموع مصدومان، ۶۹۲ نفر درمان و ترخیص شده‌اند. همچنین، ۴۷ نفر در محل درمان گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، قطع عضو ۹۱ مورد، آسیب به چشم ۲۶۶ مورد و سوختگی ۲۸۲ مورد بوده است.

استان تهران با ۲۰۵ نفر مصدوم در صدر قرار دارد و به دنبال آن، استان آذربایجان شرقی با ۹۶ و استان آذربایجان غربی با ۱۰۰ مصدوم، در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

وقوع حریق در یک مغازه به‌دلیل آتش‌بازی در سه راه دلاوران

۲۰:۲۰ : جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت ۲۰:۱۰ وقوع یک مورد حریق در سه راه دلاوران به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و متعاقباً آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: در محل حادثه مشخص شد که تعدادی از افراد جلوی یک مغازه لوازم خانگی مشغول آتش بازی بودند که آتش این مواد موجب جرقه تابلوی مغازه و آتش گرفتن بخشی از مغازه شده که خوشبختانه مصدومیت نداشته است.

وی اظهار کرد: همچنین در ساعت ۲۰:۵۰ در جاده ورامین، جنب مجتمع مارگارین طبقه منهای یک یک ساختمان مسکونی دو جوان ۱۴ ساله در حین حمل مواد منفجره بودند که مواد منفجر می‌شود.

ملکی عنوان کرد: همسایه‌ها دو جوان را به مراکز درمانی برده و اعلام کردند این دو جوان آسیب شدیدی خصوصاً در چشم دیده اند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

"چهارشنبه سوری" کرمانشاه تاکنون ۵۲ مصدوم برجای گذاشت/ ۲۰ نفر بستری شدند

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش مصدومین چهارشنبه سوری به ۵۲ نفر تا ساعت ۲۱ خبر داد.

وی افزود: از مجموع ۵۲ مصدوم، دو مورد مصدومیت حاد داشته‌ایم که دچار قطع انگشتان دست شده‌اند.

قلعه سفیدی در تشریح وضعیت مصدومان چهارشنبه سوری گفت: تاکنون ۲۱ مورد مصدومیت چشمی، ۲۱ مورد مصدومیت سوختگی و ۲۲ مورد مصدومیت از ناحیه دست داشته‌ایم که مصدومیت برخی از این افراد همپوشانی دارد و بطور مثال برخی هم از ناحیه چشم و هم از ناحیه دست دچار مصدومیت شده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۵۲ مصدوم، ۲۰ نفر بستری شده و ۳۲ نفر بصورت سرپایی مداوا شده‌اند.

این مسئول بیشترین آمار مصدومان را با ۳۶ مصدوم مربوط به شهرستان کرمانشاه دانست و افزود: بعد از کرمانشاه، قصرشیرین با شش مصدوم، صحنه با پنج مصدوم، کنگاور با دو مصدوم و هرسین و دالاهو و اسلام آبادغرب هرکدام با یک مصدوم در رتبه های بعدی قرار دارند.

۲۱:۴۰ : ثبت ۱۳۰ مأموریت برای آتش‌نشانان در تهران

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه از ساعت ۱۷ تاکنون سه هزار و ۲۵۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ ثبت شده است، گفت: این تعداد تماس به ۱۳۰ مأموریت منجر شد که به تفکیک ۳۵ مورد در مورد حریق فضای سبز، ۲۵ مورد حریق در مورد سطل‌های مکانیزه، هشت مورد حریق خودرو و سه مورد نیز خاص بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به وقوع انفجار به‌دلیل ساخت مواد محترقه در یک ساختمان سه طبقه در جاده ورامین گفت: این حادثه در طبقه زیرزمین این ساختمان رخ داد که موجب مصدومیت افراد شد.

وی اظهار کرد: در حادثه دیگر نیز افراد ناشناس اقدام به پرتاب نارنجک دست‌ساز به داخل یک مغازه کردند که باعث مصدومیت یک نوجوان ۱۶ ساله شد.

محمدی خاطرنشان کرد: تاکنون در مقایسه با سال گذشته تقریباً ۲۵ درصد کاهش تماس و حوادث را داشتیم.

بازداشت ۸ نفر در شب چهارشنبه سوری

۲۲:۰۳ : فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در مجموع ۸ نفر از کسانی که به اموال عمومی آسیب رساندند دستگیر شدند.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنچه که مردم تهران بزرگ دیدند ناشی از حضور گسترده پلیس بود.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی در جهت تأمین امنیت شهروندان تلاش‌هایی کردند و شب آخر سال کم حادثه را پشت سر گذاشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: کاهش تلفات مصدومان نشان داد مردم می‌توانند با همراهی کودکان خود و استفاده از مواد کمتر محترقه شب خوبی را داشته باشند.

محمدیان گفت: متأسفانه یکی از همکاران ما امشب آسیب دیده است و در مجموع ۸ نفر از کسانی که به اموال عمومی آسیب رساندند دستگیر شدند.

وقوع ۲ حادثه در یک ساعت گذشته در تهران

۲۲:۰۵ : سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع دو حادثه در خصوص چهارشنبه پایان سال در ساعت گذشته خبر داد و گفت: دو نفر در جریان یکی از این حوادث مصدوم شدند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با تشریح آخرین حوادث چهارشنبه سوری در تهران گفت: ساعت ۲۱:۱۰ در خیابان امین حضور، در یک ساختمان دو طبقه مسکونی در طبقه اول آن مواد محترقه درست می‌کردند، انفجار و آتش‌سوزی رخ داده اما مورد مصدومیت نداشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در ساعت ۲۱:۳۰ در خیابان آفریقا نیز در طبقه سوم یک ساختمان پنج طبقه، یک آقای ۳۷ ساله و یک خانم ۲۴ ساله حضور داشتند که مواد محترقه منفجر شده و از ناحیه دست‌ها دچار مصدومیت شدند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

حوادث چهارشنبه آخر سال در مازندران؛ ۱۲ مصدوم و یک قطع عضو

۲۲:۱۵ : براساس جدیدترین آمار اورژانس مازندران، شمار مصدومین حوادث چهارشنبه سوری در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۳ نفر است که از این تعداد یک نفر قطع عضو و چهار مورد آسیب دیدگان از ناحیه چشم هستند.

این افراد در زمان حاضر به دلیل سوختگی ناشی از انفجار مواد آتش زا در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار دارند.

این افراد آسیب دیده بیشتر در هنگام تولید مواد آتش زا دچار حادثه و سوختگی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد شده اند.

حال عمومی پنج مجروح رضایت بخش نیست و برای سپری کردن دوران نقاهت، آنان همچنان باید در بیمارستان ها تحت مراقبت باشند.

آمار مصدومین حوادث چهارشنبه‌ سوری در کردستان به ۴۶ نفر رسید

۲۲:۲۵ : رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مصدومیت ۴۶ نفر در استان بر اثر انفجار مواد محترقه تا این لحظه خبر داد.

رضا پیرا اظهار داشت: تاکنون ۴۶ کردستانی بر اثر انفجار مواد محترقه در استان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده اند که از این تعداد ۱۵ نفر ترومای چشم، ۱۲ نفر سوختگی، ۹ نفر دچار ترومای دست، ۸ نفر ترومای صورت و ۲ نفر ترومای پا هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۸ نفر جوان و ۸ نفر هم کودک هستند، خاطرنشان کرد: از تعداد مصدومین ۳۷ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند.

پیرا خاطرنشان کرد: از تعداد مصدومین تا این لحظه ۱۴ نفر در سنندج، ۶ نفر در سقز، یک نفر در سروآباد، ۴ نفر در بیجار، ۵ نفر در دهگلان، ۲ نفر در قروه، ۱۰ نفر در دیواندره و ۴ نفر در کامیاران هستند.

حوادث چهارشنبه سوری در زنجان ۹۹ مصدوم برجا گذاشت

۲۲:۲۸ : رئیس اورژانس استان زنجان گفت: از ساعت ۸ صبح امروز تا کنون ۹۹ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری دچار حادثه شدند.

داریوش تقی لو گفت: از ساعت ۸ صبح امروز تاکنون ۳۳ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری دچار حادثه شدند.

وی از قطع عضو چهار مصدوم در استان زنجان خبر داد و گفت: قطعی عضو این شهروندان از ناحیه شست دست یک نفر و انگشتان دست بوده است.

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: متاسفانه جوانان هیچ توجهی به خطرات مواد منفجره آگاه نیستند.

شناسایی و دستگیری عوامل گروهک‌ها در تهران/ جانباختن ۳ تهرانی در چهارشنبه سوری

علیرضا فخاری استاندار تهران امشب در بازدید از ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امشب، شب خاطره انگیزی برای مردم در سراسر کشور است، مردم به عنوان یک سنتی که از گذشته بوده است با یک هیجانات مختلف ابراز شادی می‌کنند.

وی افزود: قرارگاه تاکتیکی امام‌علی برای امشب در حالت آماده باش هستند تا به موقع بتوانند نیازهای عملیاتی و انتظامی را برطرف کنند.

استاندار تهران گفت: تا به این لحظه در استان تهران ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۳ نفر هم مصدوم شدند.

فخاری بیان کرد: برخی از گروهک‌ها در تلاش بودند تا اقدامات خرابکارانه انجام دهند تا شادی مردم را خراب کنند، اما با اقدامات مناسب آنها شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا این ساعت یکی از آرام‌ترین شب‌های چهارشنبه سوری را در ادوار گذشته در مقایسه با سال‌های گذشته داشته‌ایم.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

انفجار مهیب یک آپارتمان در همدان/ مصدومیت شدید سه نفر

انفجاری مهیب در یک واحد آپارتمان در خیابان نظر بیگ شهر همدان باعث تخریب و آتش سوزی این واحد مسکونی و مصدومیت بسیار شدید سه نفر شد.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند انفجار مواد محترقه در یک واحد مسکونی اتفاق افتاد که منجر به تخریب و آتش سوزی این خانه و همچنین شکسته شدن شیشه‌های ساختمان مجاور آن شده است.

آتش نشانان پس از حضور در محل نسبت به مهار و اطفای حریق این واحد اقدام کردند و ظرف مدت کوتاهی آتش را خاموش و مانع از گسترش آتش سوزی به سایر قسمت‌های ساختمان و واحدهای همجوار شدند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد: حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال در شهر همدان تاکنون بدون فوتی بوده ولی ۳۰ مصدوم داشته که ۲۲ نفر از آنها دچار سوختگی شده‌اند.

محمدرضا شکوهی اظهار کرد: ۲۰ نفر هم اینک در بخش مراقبت‌های ویژه و مراکز درمانی بستری هستند.

وی افزود: همچنین ۲ نفر نیز از ناحیه چشم دچار مصدومیت شدید شده‌اند و ۳ نفر هم با مصدومیت خراشیدگی و بریدگی گزارش شده است.

کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: سربازان گمنام در سازمان اطلاعات فراجا ساعتی پیش در پی دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص وجود دو بسته مشکوک در یکی از محدوده‌های شهر تهران، بلافاصله به محل گزارش شده اعزام شدند.

مأموران پس از حضور در محل مورد نظر و با بررسی‌های میدانی متوجه وجود دو بسته انفجاری شده و با هوشیاری به موقع تیم چک و خنثی سازی از وقوع حادثه‌ای ممانعت کردند که در صورت وقوع انفجار، صدمات جانی و خسارات مالی قابل توجهی متوجه شهروندان عزیز می‌شد.

۲۲:۳۳ : ۱۸۶۰ مصدوم و ۲۸۷ مورد بستری

بنابر اعلام اورژانس کشور، آمار کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از اول اسفندماه تاکنون (ساعت ۲۲) هزار و ۸۶۰ نفر است که از این تعداد، ۲۸۷ نفر بستری شده‌اند و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

همچنین تاکنون مجموعاً قطع عضو ۱۲۶ مورد، آسیب به چشم ۵۴۶ مورد و سوختگی ۴۷۹ مورد بوده است. بیشترین مصدومان مرتبط با استان‌های تهران با ۳۵۶ مورد، آذربایجان شرقی با ۲۱۱ و آذربایجان غربی با ۲۳۷ مورد بوده است.

تاکنون هزار و ۴۹۴ نفر درمان و ترخیص شده اند و ۶۳ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.

بنابراین گزارش، تعداد کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در روز جاری تا ساعت ۲۲ مجموعاً هزار و ۴۶۸ نفر است که از این تعداد ۱۹۷ نفر بستری شده‌اند و پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بر اساس اعلام اورژانس کشور در روز جاری آمار قطع عضو ۴۶ مورد، آسیب به چشم ۴۲۵ مورد و سوختگی ۳۲۹ مورد بوده است.

بیشترین مصدومان مرتبط با استان‌های تهران با ۲۱۹ مورد، آذربایجان شرقی با ۱۵۷ و آذربایجان غربی با ۲۱۹ مورد بوده است.

تاکنون هزار و ۲۱۸ نفر درمان و ترخیص شده اند و ۵۰ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.

آتش سوزی در ساختمان ۵ طبقه در ری/۲نوجوان آسیب دیدند

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از آتش سوزی مواد محترقه در یک ساختمان پنج طبقه در ری خبر داد و گفت: در این حادثه دو نوجوان آسیب دیدند.

جلال ملکی اظهار داشت: ساعت ۲۰:۵۰ یک مورد انفجار در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه جنب کارخانه مارگارین شهرری به سامانه ۱۲۵ اعلام شد، که به سرعت تیم‌های مورد نظر به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: در این حادثه در طبقه منهای یک این ساختمان، دو نوجوان که از قبل نارنجک درست کرده و در آنجا نگهداری می‌کردند، هنگام خارج کردن نارنجک‌ها ناگهان این مواد محترقه آتش می‌گیرد و این دو نوجوان ۱۴ ساله مصدوم می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: مأموران ایستگاه ۸۶ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به محل حادثه اعزام می‌شوند که قبل از رسیدن آتش نشانان، مصدومان را از محل حادثه خارج کرده بودند، اما این دو نوجوانان از ناحیه دست آسیب دیده بودند.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

انفجار نارنجک دستی در پیاده راه رشت یک مصدوم بر جای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفت: پرتاب نارنجک دستی در پیاده راه فرهنگی رشت یک نفر مصدوم بر جای گذاشت.

شهرام مؤمنی اظهار کرد: آتش نشانان مستقر در پیاده راه فرهنگی در ساعت ۱۹:۴۵ شب سه شنبه آخر سال از پرتاب نارنجک دستی (بمبک) و پرتاب سنگ بر روی صورت عابر پیاده خبر دادند.

وی افزود: در این حادثه سنگ پرتاب شده ناشی از انفجار بمبک بر صورت و گونه بانوی جوان نشست و موجبات آسیب دیدگی وی را مصدوم کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت تصریح کرد: پس از مشاهده عینی سریعاً نسبت به انجام خدمات پیش بیمارستانی و اعزام مصدوم توسط تیم اورژانس به مرکز درمانی اقدام شد.

سه مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بندرعباس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران از مصدومیت سه نفر تا ساعت ۲۱ خبر داد.

وی گفت: یک مصدوم پسر بچه ۱۲ ساله با سوختگی درجه یک دست بوده که در بیمارستان خلیج فارس درمان سرپایی شده است و مصدوم دیگر نیز پسر بچه ۱۲ ساله با سوختگی درجه ۲و۳ است که ۱۰ درصد قوزک پای چپ مچ و ران وی در آتش سوزی سوخته و اکنون بستری است.

وی ادامه داد: یک پسر بچه ۱۲ ساله در شهر میناب دچار سوختگی درجه یک ۱۵ درصد در ناحیه کمر و پا شده است که پس از دریافت خدمات درمانی مرخص شد.

یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران، ۳۶۱ نفر و ۱۲ مورد فوتی بوده است.

رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: متأسفانه در کنار مأموریت‌های اورژانس، شاهد ۴۵۰ مورد تماس تلفنی مزاحم با ۱۱۵ استان‌تهران بودیم که باعث اختلال در انجام مأموریت‌های اورژانس می‌شود.

مرگ یک جوان در پرند/دست جوان نصیرشهری قطع شد

۲۳:۲۳ : فرماندار رباط کریم از مرگ یک جوان اهل پرند و قطع دست جوان دیگری از اهالی نصیرشهر از توابع این شهرستان در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخرسال خبر داد.

امید احمدی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال در رباط کریم گفت: تاکنون ۳۸ نفر بر اثر سوختگی‌های ناشی از حوادث این شب به بیمارستان رباط کریم مراجعه کردند.

فرماندار رباط کریم با اشاره به اینکه ۳۰ نفر از مصدومین بیشتر در هنگام تولید مواد آتش زا دچار حادثه و سوختگی سطحی شده بودند که به صورت سرپایی درمان شدند، تصریح کرد: اما هشت نفر از مراجعه کنندگان به خاطر سوختگی شدید در بیمارستان بستری شدند.

وی همچنین از فوت یک جوان اهل پرند در حوادث شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: متأسفانه یک جوان اهل نصیرشهر هم در اثر استفاده از مواد منفجره دچار قطع عضو از ناحیه دست شد.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

۳۷۳ مصدوم و ۱۲ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری تهران/ ثبت ۴۵۰ مورد مزاحمت تلفنی اورژانس

۲۳:۲۵ : رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: در رابطه با حوادث چهارشنبه‌سوری ۳۷۳ نفر مصدوم و ۱۲ نفر نیز فوت کردند.

یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران در رابطه با حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: تعداد مصدومین در استان تهران مجموعا ۳۷۳ نفر هستند که از این تعداد ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۶۱ نفر نیز به روش‌های مختلف اعم از قطع عضو، سوختگی و مشکلات چشمی و سایر نقاط بدن دچار آسیب‌های جدی شدند.

وی در خصوص ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران بیان کرد: در کنار حوادث غمباری که در این شب داشتیم، نزدیک به ۴۵۰ نفر از طریق تماس‌های مکرر با سامانه تلفنی اورژانس تهران و ایجاد مزاحمت تلفنی، در روند کاری همکاران ما اختلال ایجاد کردند.

۲۳ نفر مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان

۲۳:۵۵ : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مصدومیت ۲۳ نفر در پی حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

محمد تقی آشوبی اظهار کرد: تاکنون ۱۹ مرد و ۴ زن در حوادث امشب چهارشنبه آخر سال مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

وی افزود: ۷ مورد آسیب دیدگی از ناحیه چشم، ۱۰ مورد سوختگی، بریدگی و خراشیدگی عضو ۶ مورد از مصدومیت‌ها حوادث امشب بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: ۶ نفر از این مصدومان به بیمارستان‌های رشت و ۱۷ مصدوم نیز در مراکز درمانی سایر شهرستان‌های استان منتقل شدند.

«شهرام مؤمنی» رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز اظهار کرد: تاکنون ۳۸ مورد حریق و حادثه در رشت گزارش شده است که یک زن بر اثر پرتاب نارنجک دستی دچار سوختگی و راهی بیمارستان شد.

یک لحظه شادی، یک عمر حسرت و پشیمانی/ ۱۷ فوتی و ۱۸۶۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال/۱۲۶ مورد قطع عضو،  ۵۴۶ مورد آسیب به چشم، ۳۲۹ مورد سوختگی/ کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری در تهران +عکس و فیلم

آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در سمنان

۲۳:۵۸ : حوادث چهارشنبه آخر سال منجر به قطع عضو یک جوان و مصدومیت چندین نفر در استان سمنان شد.

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان سمنان، اظهار کرد: آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه به ۱۱ نفر رسید.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۶ مصدوم در شهرستان سمنان و پنج مصدوم در محدوده شهرستان گرمسار هستند که پنج مصدوم توسط اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند و ۶ مصدوم نیز به‌صورت سرپایی به درمانگاه مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه مصدومان بیشتر از ناحیه سر، صورت و دست آسیب دیدند، بیان کرد: مواد محترقه سبب قطع دست یک جوان سمنانی شد که مأموران اورژانس بلافاصله پس از وقوع این حادثه در سمنان، برای امدادرسانی به محل اعزام شدند.

قدس عنوان کرد: در این حادثه یکی از کارگران سمنانی به دلیل در دست داشتن مواد منفجره از مچ دست دچار آسیب شدید شده است.

وی تصریح کرد: تلاش برای درمان این فرد مصدوم ادامه یافت؛ اما متأسفانه امکان بهبودی دست وی وجود نداشت و در نهایت منجر به قطع دستش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: همچنین یک مرد حدود ۳۵ ساله از ایوانکی به دلیل انفجار ترقه داخل جیبش دچار سوختگی شد که به بیمارستان انتقال یافت.

قدس اضافه کرد: مردی ۲۶ ساله نیز بر اثر پرتاب ترقه دچار خونریزی گوش شد که به بیمارستان کوثر مراجعه کرد و تحت درمان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوادث چهارشنبه آخر سال، ۲ شهروند گرمساری دچار مصدومیت و سوختگی شدند که در بیمارستان معتمدی گرمسار تحت درمان قرار گرفتند.

۴۰۹۵ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند/ تهران در صدر مصدومان

بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، تا ساعت ۶ بامداد ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، تعداد کل مصدومان و فوتی‌ها به ۴۰۹۵ نفر رسید.

موارد بستری به ۲۷۸ افزایش یافت که ۲۵ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

همچنین، از مجموع مصدومان، ۳۶۷۴ نفر درمان و ترخیص شده‌اند. ضمن اینکه ۱۳۵ نفر در محل حادثه درمان گرفته اند.

بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور، موارد قطع عضو به ۲۲۲ مورد، آسیب چشم ۱۳۵۷ و سوختگی به ۸۶۷ مورد افزایش یافت‌.

در همین حال، استان تهران با ۸۸۶ مصدوم، آذربایجان شرقی ۴۸۲ و آذربایجان غربی با ۴۰۲ مصدوم، به ترتیب بیشترین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    12 0
    هنو شروع نشده ۱۵ فوتی🥴
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      17 2
      آدم هم نمیشن ، اینش تعجب برانگیزه که عبرت نمیگیرن از این اتفاقات
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      1 0
      هوشیاری مردم و شکست دشمن. شادیهای همیشگی شب چهارشنبه آخر سال با وجود زمینه بظاهر مناسب و نامطلوب مثل آتش بازی و ترقه بازی و.. برخلاف خواست دشمنان ایرانیان پیش رفت و در هیچ نقطه ای از کشور اغتشاش شکل نگرفت. #بصیرت_عمومی
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      5 0
      فرهنگ اصیل اسلامی را جااندازی کنیم. کارفرهنگی نکرده ایم
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      1 0
      بچه ها عقل ندارند. هرچی هم منع بشن بد تر حریص ترقه بازی می شن.
  • GB ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    9 1
    خیلی آمار وحشتناکی در نزدیکی پایان سال از دست رفتن آینده این تعداد انسان
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    8 5
    ی سوال دارم این صداوسیما با این درآمد صدها هزار. همتی چکار می‌کنه که امسال برای دو مناسبت نوروز ورمصان کلا دوتا سریال جدید در جدول پخش قرار داده ؟
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      1 2
      متاسفانه صدا و سیمای ایران بسیار ضعیف عمل کرده.حتی توان دوبله فیلم های جدید سینمایی دنیا رو هم ندارن.
  • امیر IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    13 3
    وقتی زنی باردار بترسد و یک بچه معلول به دنیا بیاورد تصور کنید یک عمر باید از آن بچه با سختی نگهداری بکند. و جامعه هم هزینه اش را باید بپردازد که اصلا به چشم نمی آید خیلی از بچه های معلول به خاطر پایین بودن فرهنگ جامعه بدنیا می آیند و خیلی از جوان ها هم بخاطر اینکه نفرین می شوند بعدا می میرند و ......
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    11 3
    «همچنین، ۹۴۹ نفر از عابران و ۳۰ نفر از پرسنل امدادی و انتظامی، در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته دچار مصدومیت و قطع عضو شدند.» باید پلیس اعلام جرم کنه علیه ترقه خطرناک. حتی اعدام
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    7 3
    کاری که اسرائیل ممکنه توی چند سال انجام بده خودمون توی یک روز انجام میدهیم.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    6 8
    اینگونه آتش بازی ها و پریدن ها مربوط به جشن های ایرانیان زرتشت قبل از ورود اسلام به ایران بود. این قوم که اعراب مسلمان به آنها مجوس می گفتند پیرو آیین آتش پرستی و نور بودند. مایه ی تعجب اینجاست که با گذشت قرن ها از ورود دین مبین اسلام هنوز این جشن مربوط به آیین آتش پرستی دنبال می شود.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      5 1
      ترقه و نارنجک رو شماها مد کردید
  • سعید IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    12 1
    جهل ، کشنده ترین ویروس دنیا
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    10 2
    شب چهارشنبه سوزی ملیاردها تومان هزینه مواد انفجاری بیش ازچندین خانوار عزادار صدها نفر سوخته اعضای خود را ازدست داده امادباش برای بیمارستانها بدون هبچ ملاحضه ای برای افراد کهن سال مریض قلبی وعصبی زنان باردار طفلهای ترسیده ورنجور چندین کیلومتر اسفالت بیت المال تخریب شده بشه یک شب خوشگذرانی عده ای نااگاه بانام چهارشنبه سوری وباشه شادی ونشاط عده ای بنام اخرین هفته سال همان جماعتی که ترند میزنند چرا خرج ندر عزای حسینی میکنید مدرسه بسازید خرج خدمت به بی خانمانی ومریض بکنید امشب همه چیز را فراموش می کنند وشادی کاذبانه انجام میدن خدایا مددی من که خجالت می کشم ازبعضی از امت به کجا داریم می رویم در سراسر کشور شب اتش سوزی پولهای بازحمت ویابی زحمت تحصیل شده😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞
  • CA ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    19 1
    این شب جشنه یا میدان جنگه؟ خیلی غمگین و شرم‌آوره که در شبی که ایرانیها و خصوصا کودکان و نوجوانها باید شاد باشن و همگی با شادی به استقبال نوروز بریم باید شاهد اینهمه خبر بد و زخمی و کشته و معلول شدن عده‌ای از هموطنانمون باشیم.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    8 2
    احمقها باید یا بمیرند یا تیکه تیکه شوند
    • DE ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      3 0
      ظالم ها همینطور !
    • ح IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      2 0
      درسته اما خیلی از همینا فقط داشتن رد میشدن یا در اون مکان حضور داشتن!! و جزو اون به اصطلاح احمق هه نبودند!!
  • سامان IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 1
    ه مردم ایران تو تمام نقاط ایران شب چهارشنبه سوری تو محلات و خیابانها دختران و پسران دور اتیش در حال رقص هستن
  • US ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    آدم راستى نميداند از اين ماجرا ها متعصب بشود يا از اين حماقت و خريت و نادانى عصبانى بشود .آخر اين چه نوع شادى و دلخوشى است كه ميدانى يا جان خود را از دست خواهى داد يا ناقص عضو خواهى شد و يا سوخته خواهى شد. اين يك حماقت محض است و هيچ جاى دفاع هم ندارد.
  • US ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    4 0
    آدم راستى نميداند از اين ماجرا ها متعصب بشود يا از اين حماقت و خريت و نادانى عصبانى بشود .آخر اين چه نوع شادى و دلخوشى است كه ميدانى يا جان خود را از دست خواهى داد يا ناقص عضو خواهى شد و يا سوخته خواهى شد. اين يك حماقت محض است و هيچ جاى دفاع هم ندارد. ايرانيان قديم بهيچوجه از اين کريت ها و حماقت ها نميكردند. آنها در مراسم چهار شنبه سورى چند تا هيزم كوچك را آتش ميزدند و اينقدر كوچك بود كه ميتوانستند از روى آن اعم از زن و مرد و بچه بپرند . من كه هشتاد و چند سال دارم هيچ وقت بخاطر ندارم كه قديم ها از اين حماقت ها ميكرديم. واقعا جاى تأسف است كه آدم اينقدر بيشعور باشد و جان خود و ديگران را بخطر بيندازد.
  • DE ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    ایکاش آمار مصدومین و مردگان را هم با اینهمه دقت دنبال می کردید ..
  • US ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    2 0
    بد ترين مرض حماقت است.
  • US ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    الاهى آنرا كه عقل دادى چه ندادى و آنرا كه عقل ندادى چه دادى .(خواجه عبد الله انصارى)
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    احمق ها
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    ادمی که شعورش در حد پرت کردن یک ترقه است هرچی سرش بیاد حقشه۔
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 6
    مملکتی که فقط وفقط غم برایش مهم است ومرده پرستی برایش شده عرف همینه میشه
  • ارش IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 1
    راه حل داره ممنوعیت چهارشنبه سوری و حذف ان .حذف عید نوروز از تقویم ما خودمون عید قربان و فطر و غدیر و.... داریم این اعیاد پادشاهان صهیونیست میخوایم چیکار همین کار اسراعیل و امریکا و اون انگلیس خبیس هست با ال سقوط
  • نظر IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    تعداد هلاک شده ها خیلی کمه باید بیشتر نفله می شدن به چه دردی می خورن این موجودات مزخرف و آشغال
  • نظر IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 1
    تعداد هلاک شده ها خیلی کمه باید بیشتر نفله می شدن به چه دردی می خورن این موجودات مزخرف و آشغال
  • نظر IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    بیشتر اینها آدم بشو نیستند ،
  • نظر IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    بیشتر اینها آدم بشو نیستند ،
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    چرا جلو واردات این کالاها گرفته نمی شود ننگ چنفرین برکسانی که برای چرب وشیرین دنیا این هارا میفروشند ویا وارد می کنندویا تولید می کنند خونخواران قاتل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس