تعلیق مجری مشهور فوتبال/ آخرین لگد مافیای بی‌بی‌سی به آزادی بیان

شبکه بی‌بی سی مجری مشهوری برنامه فوتبالی که از این شبکه پخش می‌شد را به خاطر موضع گیری علیه دولت انگلیس تعلیق کرد.

به گزارش مشرق، دنیای غرب و رسانه‌های وابسته به آن با همه تبلیغات و پروپاگاندایی که پیرامون آزادی بیان داشته است اما در واقعیت به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند. ماجرای تعلیق گری لینه‌کر از پربیننده‌ترین برنامه فوتبالی انگلیس، مصداقی واضح و بدون روتوش از نحوه آزادی بیان در این کشور است.

لینه‌کر که سال‌ها و از دهه ۹۰ میلادی اجرای برنامه Match of the Day را بر عهده داشته، در صفحه توییت خود و نه در این برنامه تلویزیونی به صحبت‌های وزیر کشور انگلیس که علیه مهاجران انجام داده بود واکنش نشان داد و این صحبت‌ها را ظالمانه و نژادپرستانه قلمداد کرد. این صحبت‌های لینه‌کر با انتقاد تند دولت انگلیس همراه شد و نخست‌وزیر این کشور از بی‌بی‌سی خواست با لینه‌کر برخورد کند.

شبکه بی بی‌سی که برنامه Match of the Day از این شبکه پخش می‌شود، در واکنش به این انتقادها و فشارها حضور لینه‌کر را در این برنامه به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد تا زمانی که با لینه‌کر در خصوص مدیریت صفحات اجتماعی‌اش به توافق نرسد، او نمی‌تواند اجرای برنامه‌ای را در این شبکه بر عهده بگیرد.

اتفاق عجیبی که پس از تعلیق لینه‌کر رخ داد امتناع بسیاری از شخصیت‌های فوتبالی و تلویزیونی از اجرای برنامه Match of the Day بود. الکس اسکات و جرمی جناس حاضر نشدند جانشین لینه‌کر شوند و کارشناسانی همچون آلن شیرر و یان رایت هم اعلام کردند دیگر در این برنامه حاضر نخواهند شد.

این رسوایی شرم‌آور برای دولتی که مدعی آزادی بیان است، یک بار دیگر نشان داد چنین ادعاهایی تنها برای دخالت در امور دیگر کشورهاست و خودشان اعتقادی به آن ندارند. بی‌بی‌سی که پیچیده‌ترین مافیای رسانه‌ای دنیا محسوب می‌شود، با این اقدامش همه ادعاهایش را درباره آزادی بیان لگدمال کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    رعنا رو بجاش بزارن
  • نیما IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    2 2
    بابا چی میگی ،اینجا عادل فردوسی پور نصف اون بنده خدا انتقاد نکرد کلا محوش کردن
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      فردوسی پور که صبح تا شب خودتحقیری میکرد و هرچی میشد میگفت کجای دنیا همچین چیزی میشه و فقط تو ایران اتفاقای عجیب میفته. بعد یه هفته تو آلمان تور دروازه پاره بود و توپ از پشت دروازه رفت تو گل و داور گل گرفت و به روی خودش نیاورد. کلا هم محوش نکردن و در شبکه ورزش برنامه‌ی فوتبال ۱۲۰ داره و گزارش هم خودش نمیخواد انجام بده.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      فردوسی پور 20 سال تمام هفته ای 10 ساعت ( 90 و گزارشها ) انتن زنده بهترین شبکه دراختیارش بود هر چه خواست به هر کی هم گفت از دعوا انداختن فوتبالیها تا ماجراهای لجنی 88 تا پلاسکو تا برف و باران هیچ کسی کاریش نداشت سر اخر سر ماجرای پویول و قرارداد های اینطوری با هزینه مردم کل کل با مدیر شبکه فقط 90 را از او گرفتند بقیه اش را اختیاری رد کرد چقدر جوانهایی مثل میثاقی پشت سد او در این 20 سال سوختند و حذف شدند دیکتاتوری شاخ و دم داره ؟؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    آزادی بیان به سبک غرب وحشی
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    بریتانیاییها بدلیل هجوم مهاجران رای به خروج از اتحادیه اروپا دادن حالا هم جق دارن اونارو راه‌ندن این مجری فوتبال اشتباه میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس