کد خبر 1472833
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
تلاش برای ترور اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی اردوغان

یک مقام حزب جمهوری‌ خلق ترکیه گفت که «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس این حزب و اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی اردوغان، در معرض ترور قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، «ازگور اوزل» معاون رئیس فراکسیون حزب «جمهوری خلق» در پارلمان ترکیه گفت، این حزب اطلاعاتی به دست آورده است که نشان از تلاش‌ها برای ترور «کمال قلیچدار اوغلو» می‌دهد.

به نوشته وبگاه زمان، او در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه هالک تی وی گفت که دولت ترکیه قصد داشت یک خودروی زرهی در اختیار قلیچدار اوغلو قرار دهد، اما او ترجیح داده بود که با خودروی شخصی‌اش جابه‌جا شود.

«ازگور اوزل» همچنین گفت که سه ماه پس از اینکه اولین هشدارها درباره خطر ترور کمال قلیچدار اوغلو داده شد، کاروان او در شهرک «ساواش» در شهر «آرتوین» (شمال شرق ترکیه و عمدتا ارمنی‌نشین) هدف تیراندازی قرار گرفت که در این واقعه یک نیروی نظامی کشته شده و یکی از محافظان یکی از چشمانش را از دست داد.

به گفته او در فاصله یک و نیم کیلومتری از کاروان نیز مقدار زیادی مواد منفجره در داخل یک خودروی ون یافت شد که برای کشتن ۵۰۰ نفر کافی بود. اوزل به تاریخ دقیق این واقعه اشاره‌ای نکرد.

معاون رئیس فراکسیون حزب جمهوری خلق ترکیه همچنین گفت که قلیچدار اوغلو، در جریان شرکت در یک مراسم ختم در شهرک «شابوک» در شهر آنکارا نیز هدف حمله قرار گرفت و برخی نیز گفته بودند که باید خانه قلیچدار اوغلو آتش زده شود.

این ادعاها در حالی است که «علاء الدین الدمیر» رئیس سابق سازمان افراطی «گرگ‌های خاکستری» نیز چندی پیش به شبکه هالک تی وی گفته بود اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد سازمان مافیا سعی دارد «کمال قلیچدار اوغلو» را ترور کند؛ سخنانی که جنجال‌برانگیز شد.

این سخنان و هشدارها در حالی است که «کمال قلیچدار اوغلو» به عنوان نامزد واحد احزاب پنج‌گانه معرفی شده و قوی‌ترین رقیب انتخاباتی رجب طیب اردوغان محسوب می‌شود. انتخاباتی که قرار است در ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار شود و قلیچدار اوغلو مانند هر نامزد دیگری در دهها شهر و استان میتینگ انتخاباتی برگزار خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس