میزبانی بغداد از پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عراق

پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق از ۲۱ تا ۲۳ اسفند ماه در بغداد پایتخت عراق برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، با توجه به رایزنی های صورت گرفته با مقامات عراقی و در راستای اهتمام دولت سیزدهم به منظور برگزاری موثر کمیسیون های مشترک اقتصادی با کشورهای هدف به خصوص کشورهای همسایه، پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در روزهای ۲۱ تا ۲۳ اسفند ماه در شهر بغداد عراق برگزار می گردد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع فوق اظهار داشت: هیئت ایرانی متشکل از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی به ویژه جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایران به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی به بغداد سفر می کند تا در این اجلاس موضوعات مهم همکاری در زمینه های مختلف از جمله بانکی، حمل ونقل و ترانزیت، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، بیمه، تجاری و بازرگانی، صدور خدمات‌ فنی و مهندسی، انرژی، علمی، ورزشی و ... را مورد بررسی قرار داده و اسناد مختلف در زمینه تعمیق همکاری های دو جانبه را امضا کنند.

حجم تجارت ایران وعراق در ۱۰ ماه گذشته سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیون دلار بوده است و در این مدت صادرات ایران با ۲۳ درصد رشد به ۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار و واردات از عراق با ۸۴ درصد کاهش به ۱۴۶ میلیون دلار رسید.

چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک بین ایران و عراق دی سال ۱۳۹۹ در تهران به میزبانی وزارت نیرو برگزار شد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس