کد خبر 1472571
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
فنلاند ارسال جنگنده به اوکراین را تکذیب کرد

دفتر ریاست جمهوری فنلاند در بیانیه ای موضوع ارسال جنگنده به اوکراین از سوی این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به تقل از پراودا، دفتر ریاست جمهوری فنلاند در بیانیه ای اعلام کرد که «‌سائولی نینیسته» رئیس‌ جمهور این کشور درباره اعزام جنگنده‌ به اوکراین با احدی گفتگو نکرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، واکنش دفتر ریاست جمهوری فنلاند به موضع «سنا مارین» (Sanna Marin) نخست‌ وزیر این کشور است که پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود فنلاند می‌ تواند موضوع انتقال جنگنده‌ های «هورنت» (Hornet) به اوکراین را بررسی کند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فنلاند در این خصوص آمده است: «‌سائولی نینیسته» در این باره با احدی طرح موضوع نکرده و این موضوع نیز در دولت مطرح نشده است.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌ زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌ کند تا از مردمی که ۸ سال مورد سوءاستفاده و نسل‌ کشی رژیم کی‌ یف بوده‌ اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ ها» پاکسازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس