واکنش پیشکسوت کشتی به حذف نام یزدانی از جمع برترین‌ها

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن نسبت به حذف نام «حسن یزدانی» از لیست برترین‌های ورزش کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، اعلام نامزدهای برترین‌های ورزش ایران از سوی صدا و سیما و فدراسیون کشتی واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است. حذف نام حسن یزدانی ژنرال هشت ستاره کشتی ایران از مهمترین اتفاقات این لیست‌ها بود. غیبت یزدانی در جمع نامزدهای برترین‌ ورزش ایران در حالی است که وی سال گذشته عنوان بهترین شادی قرن ایران را به نام خود ثبت کرد.

همچنین یزدانی در سال ۱۴۰۱ با کسب مدال نقره مسابقات جهان ۲۰۲۲ بلگراد موفق شد از رکورد ۶۰ ساله جهان پهلوان تختی عبور کند و به پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران از لحاظ تعداد مدال تبدیل شود.

سیدمراد محمدی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و طلای قهرماانی جهان در خصوص لیست برترین‌های ورزش ایران گفت: نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم. فدراسیون و صدا و سیما برای انتشار این لیست دلایل خاص خود را داشتند و می‌توانند پاسخگوی این کار باشند. دامن زدن به حاشیه، قهرمان ما را در برابر فدراسیون قرار می‌دهد و این برای مدال‌آوران کشتی ایران خوب نیست. کشتی ما باید به دور از حاشیه به کار خود ادامه دهد و برای مسابقات جهانی و المپیک برنامه‌ریزی کند.

پیشکسوت کشتی ایران ادامه داد: حسن یزدانی برند کشتی ایران است و در جهان کشتی ما را به نام این پهلوان می‌شناسند. شاید انتظار همه این بود که نام وی در لیست نظرسنجی دیده شود اما فدراسیون با دلایل خاص خود تصمیم به انتشار اسامی کرده است؛ بهتر است که وارد حاشیه نشویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 3
    دبیر باید از فدراسیون کشتی برکنارکرد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 1
    دمش گرم، چقدر قشنگ و منطقی. بالاخره داریم یاد میگیریم راجع به هرچیزی که از دلیلش بی خبریم، اظهار نظر نکنیم.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 1
    دلیل حذف نام حسن یزدانی بیشتر مربوط به همان شکست در مقابل دیوید تیلور است که نمیبایست اتفاق میافتاد. مسئوول این شکست هم فقط حسن یزدانی نیست کادر فنی هم بایستی خودش را در این شکست سهیم بداند. کادر فنی حسن یزدانی را انطور که باید و شاید برای ان مبارزه اماده نکرده بودند و حسن یزدانی اصلا فکر نمیکرد که دیوید تیلور به این سطح از امادگی رسیده باشد. امید است که در جهانی 2023 حسن یزدانی این جادوگر را به زیر بکشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس