رد پای جادوگر آمریکایی در حذف یزدانی

اسامی برترین کشتی‌گیران سال ایران برای نظرسنجی مردمی اعلام شد که نامی از حسن یزدانی در آن دیده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، فدراسیون کشتی فهرستی از هشت مدال‌آور این رشته برای انتخاب بهترین سال منتشر کرد. قرار است این انتخاب مردمی و از طریق نظرسنجی انجام شود. یکی از مهمترین شگفتی‌های این لیست خروج نام پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران از جمع برترین‌های سال ۱۴۰۱ است. یزدانی سال گذشته و در نظرسنجی مردمی توانست عنوان بهترین صحنه خوشحالی قرن را از آن خود کند.

در لیست منتشر شده از سوی فدراسیون کشتی نام قهرمانانی مانند کامران قاسم‌پور، رحمان عموزاد خلیلی و امیررضا معصومی دیده می‌شود. همچنین امین میرزازاده نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان در این لیسست حضور دارد. یزدانی همچنین جایی در لیست صدا و سیما برای کسب عنوان برترین ورزشکار سال ۱۴۰۱ ندارد.

بیشتر بخوانید:

حذف نام یزدانی از جمع برترین کشتی‌گیران سال ایران

شنیده‌ها حاکی از آن است که فدراسیون در انتشار این لیست چند ملاک مهم را مورد نظر قرار داده است. نخستین ملاک کسب مدال طلا در آوردگاه جهانی ۲۰۲۱ بلگراد است. حسن یزدانی در سال ۱۴۰۱ برابر دیوید تیلور شکست خورد و دستش از مدال طلا کوتاه ماند. شکست برابر تیلور موجب شد تا وی جایی در لیست کشتی‌گیران برتر سال نداشته باشد. در این لیست نامی از محمدرضا گرایی دارنده مدال نقره قهرمانی جهان در رشته کشتی فرنگی نیز دیده نمی‌شود. گرایی نیز در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم نتوانست به مدال طلا برسد.

مولفه کسب مدال طلا نمی‌تواند دلیل قطعی حذف نام یزدانی باشد زیرا در لیست منتشره از سوی فدراسیون نام امین میرزازاده دیده می‌شود که در مسابقات کشتی فرنگی بلگراد به مدال نقره جهانی رسید. حضور این فرنگی‌کار موجب تقویت این فرضیه شد که فدراسیون با کنار گذاشتن نام یزدانی به دنبال معرفی کشتی‌گیران جوان به جامعه و ایجاد انگیزه در آنان است. با خروج نام یزدانی نظرسنجی فدراسیون کشتی می‌تواند رقابتی‌تر از گذشته باشد زیرا محبوبیت حسن یزدانی در کشتی ایران و جهان بر کسی پوشیده نیست تا جایی که ژنرال هشت ستاره ایران توانایی رقابت با ستاره‌های رشته‌های ورزشی دیگر مانند فوتبال را دارد و می‌تواند با اختلاف در جایگاه نخست قرار گیرد.

دلیل حذف نام یزدانی از فهرست برترین‌های سال کشتی هر چه باشد نمی‌تواند خللی در توانایی شاه مازرون ایجاد کند زیرا قدرت ژنرال هشت ستاره کشتی ایران بر کسی پوشیده نیست و حتی منتقدان او نیز به توانایی این پهلوان ایران زمین اعتراف می‌کنند. اعتراف به قدرت یزدانی تنها به کارشناسان داخلی ختم نمی‌شود بلکه بسیاری از بزرگان کشتی جهان در فنون وی در حیرت هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس