مسکو: خیلی از کشورها درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا نگرانند

فرمانده دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه می‌گوید که اقدام مسکو در افشا کردن فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی آمریکا، خیلی از کشورها را نگران کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، ایگور کریلوف، فرمانده دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه با اشاره به افشاگری‌های مسکو درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا، گفت که پس از این افشاگری‌ها، بسیاری از کشورها درباره دلیل اصلی حضور تاسیسات تحقیقاتی آمریکا در قلمرو آنها کنجکاو شده و ابراز نگرانی کردند.

کریلوف گفت: افشاگری فدراسیون روسیه درباره فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی آمریکا خارج از خاک این کشور، شمار فزاینده‌ای از کشورها را درباره دلایل اصلی فعالیت این تاسیسات در خاک آنها کنجکاو کرد.

کریلوف تاکید کرد که در دسامبر ۲۰۲۲، حزب اپوزیسیون فیلیپین موسوم به «ماکابایان»، از کنگره این کشور خواست تا درباره فعالیت‌های پنتاگون در «آزمایشگاه منطقه‌ای تشخیص امراض حیوانات» در شهر تارلاک، تحقیقات انجام دهد.

کریلوف اضافه کرد: درخواست‌های نمایندگان پارلمان به این نکته اشاره دارد که آژانس کاهش تهدیدات دفاعی آمریکا(DTRA)، در فیلیپین آشکارا و نهان اهداف نظامی را دنبال می‌کند که با منافع مانیل مغایرت دارد. نمایندگان پارلمان فیلیپین خواسته‌اند تا ارتش آمریکا بر فعالیت وزارت دادگستری، وزارت خارجه، وزارت بهداشت و وزارت دفاع این کشور نظارت کند.

به گفته وی، «پیش‌تر اندونزی نیز اعلام کرده بود که اقدام آمریکا در استقرار آزمایشگاه بیولوژیکی NAMRU-۲ در خاک این کشور(اندونزی) غیرمسئولانه است. مقامات اندونزی در سال ۲۰۱۰ خواستار توقف کامل فعالیت این آزمایشگاه شدند و وزارت دفاع آمریکا مجبور شد تا پروژه‌ها را به کلمبیا منتقل کند.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    احسنت ،دقيقأ همینطوره!! باید بازرسهای بین المللی متشکل از همهٔ کشورها از جمله ایران، روسیه، چین، ونزوئلا، کوبا، سوریه و..... برن اونجا بازرسی کنن و اگر یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز خطایی کرده باشن تو سازمان ملل تحریمشون کنن!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس