ساماندهی تجمعات در دستور کار دولت است

معاون سیاسی وزیر کشور ادعاهای مطرح شده درباره مسمومیت‌های دختران ایران را بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام دانست و تصریح کرد: با وجود هزاران سند درباره عملکرد جمهوری اسلامی، این ادعاها وصله‌هایی است که به نظام نخواهد چسبید.

به گزارش مشرق، جلوه‌ها و شیوه‌های جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی این روزها متنوع‌تر از همیشه شده است و پس از مرحله اغتشاشات در خیابان و التهابات در بازارهای ارزی، این بار سلامت فرزندان ایران کانون توطئه شده است. در این مقطع حساس پای سخنان «محمدرضا غلامرضا» معاون سیاسی وزیر کشور نشستیم تا حوادث اخیر کشور را مرور کنیم:

این وصله‌ها به نظام نمی‌چسبد

معاون سیاسی وزیر کشور در ارتباط با مسمومیت دختران دانش‌آموز و برخی شایعه‌پراکنی‌های در این زمینه، تأکید کرد: جمهوری اسلامی از زمان شکل‌گیری در پی ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده و در پیام‌های امام خمینی در سال ۵۸ هم برآن تاکید شده است و با وجود اسناد غیرقابل انگار باید از منتقدان پرسید، با این همه تأکید آیا جمهوری اسلامی مخالف علم است؟ بین دختر و پسر تفاوت قائل شده است؟ آیا روایت‌هایی که در مورد مسمومیت‌ها مطرح می‌کنند کار نظام است یا نه؟

غلامرضا تصریح کرد: آنقدر گواه وجود دارد که این وصله‌ها به جمهوری اسلامی نچسبد. یکی از کسانی که هوای جوانان را داشته، رهبر معظم انقلاب است. اگر ما در کشور جهش علمی داریم، مرهون توجه ایشان است. گاه و بی‌گاه، نخبگان، جوانان، دانشجویان و اساتید دانشگاه را هدایت کرده و به آنها جهت داده‌اند. نگرانی دشمن ما، جهش علمی ایران در منطقه و جهان است. نگرانی دشمن قدرت ما است که اگر قدرت و قوت نداشتیم، ما را به حال خود رها می‌کردند و ۲۶۰ کانال ماهواره‌ای علیه ما برنامه نمی‌ساخت که در طول تاریخ بی‌سابقه است.

وی با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه زنان در جمهوری اسلامی تحریف‌شدنی نیست؛ گفت: آمارهایی وجود دارد که اعلام می‌کند ۲۶ درصد از مدیران ما در کشور، بانوان هستند. نگاه ما به زن و نگاه غرب به زن را مقایسه کنید. این بچه‌ها نور چشم ما هستند و قرار است مادران آینده شوند. حضرت امام (ره) فرموده‌اند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود؛ این جایگاه زن در اسلام است. این آموزه‌ها و باور ماست. چه چیزی را می‌خواهید تحریف کنید؟

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: تعداد دانشجویان دختری که امسال در کنکور شرکت کردند، بیش از ۶۰ درصد است. ۴۸ درصد از کارمندان ما در دستگاه‌های اجرایی، بانوان هستند. ما جایگاه زن را نمی‌شناسیم؟

نگرانی دشمنان جهش علمی ایران در دنیاست

معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از زمان شکل‌گیری در پی ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده و در پیام‌های امام خمینی در سال ۵۸ هم برآن تأکید شده است، از منتقدان پرسید با این همه تأکید آیا جمهوری اسلامی مخالف علم است و بین دختر و پسر تفاوت قائل شده است؟ ادعاها و روایت‌هایی که در مورد مسمومیت‌ها مطرح می‌کنند که این کار نظام است، چه مستندات و پایه و اساسی دارد؟

وی تصریح کرد: آنقدر گواه وجود دارد که این وصله‌ها به جمهوری اسلامی نچسبد. یکی از کسانی که هوای جوانان را داشته، رهبر معظم انقلاب است. اگر ما در کشور جهش علمی داریم، مرهون توجه ایشان است. گاه و بی‌گاه، نخبگان، جوانان، دانشجویان و اساتید دانشگاه را هدایت کرده و به آنها جهت داده‌اند. نگرانی دشمن ما، جهش علمی ایران در منطقه و جهان است. نگرانی دشمن قدرت ما است که اگر قدرت و قوت نداشتیم، ما را به حال خود رها می‌کردند و ۲۶۰ کانال ماهواره‌ای علیه ما برنامه نمی‌ساخت که در طول تاریخ بی‌سابقه است.

وظیفه ما روشنگری است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وظیفه ما در قبال این تهاجم گسترده‌ای که به ذهن و فکر جوان ما انجام می‌شود، روشنگری است، وظیفه ما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین است. باید واقعیت‌ها را به جوان‌ها گفت. بنده به عنوان کوچکترین سرباز، امیدوارم این قضایایی که اتفاق افتاده هرچه زودتر اگر عوامل خارجی دارد، مشخص شود. در زمان جنگ، ما برای حفظ ناموسمان، برای حفظ وطنمان چه کردیم؟ برای حفظ اعتقاداتمان چه کردیم؟ این اتهامات به ما نمی‌چسبد، به این نظام نمی‌چسبد، به جوان‌های غیور ما نمی‌چسبد.

برای اثبات مدافع وطن بودن اسناد بسیار داریم

غلامرضا افزود: در اثبات این که مدافع وطن و اعتقادات و ناموسیم، کتاب‌ها و گفته‌ها و اسناد بسیار است البته ناگفته‌های زیادی هم وجود دارد. پس نسل جوان ما، آن پدر و مادر عزیزی که حق هم دارد و نگران است و استرس و دلهره دارد، بداند کارنامه جوان‌های ایرانی، کارنامه افتخارآمیزی در دفاع از همان مادر است. آن دختر امروز مادر شده است، چون یک روز عده‌ای رفتند و جان خود ر ا فدا کردند. ما نباید تحت تاثیر فضاسازی‌های رسانه‌ای قرار گیریم. که در پی وارونه نشان دادن همه چیز است. باید متوجه باشیم و به‌عنوان خادمان مردم، با آنها حرف زده و واقعیت‌ها را منتقل کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور یکی از کارکردهای جنگ هوشمندانه ترکیبی علیه ملت ایران را دو قطبی کردن جامعه دانست و توضیح داد: آنها تلاش می‌کنند جامعه را دوقطبی کنند و ملت ایران را که سرآمد و زبانزد همه مردم دنیا به مهربانی، ایثار و از خودگذشتگی است، از یکدیگر متنفر کنند.

وی افزود: تلاش دشمن این است که من با رفیقم دشمن شوم و از او فاصله بگیرم و به مرور انقدر این کار را تکرار می‌کنند که تنفر ایجاد کنند. ما ایرانی هستیم و در طول تاریخ، زبانزد بودیم. سال جدید همراه با ماه مبارک رمضان در راه است. دلها را به هم نزدیک کنیم. صاحب این ماه خود خداست، با صاحب این ماه معامله کنیم. دلهایمان را با هم مهربان کنیم. البته قطعا مکر دشمن به خود برمی‌گردد و جمهوری اسلامی و جوانان غیور این مرز و بوم نشان دادند همانطور که ما از ترور ناجوانمردانه حاج قاسم عزیز و همراهانش نگذشتیم، اگر کسی مسبب این حوادث باشد و در آن سر دنیا باشد، دست نظام جمهوری اسلامی آنقدر بلند است که از ناموسش و از فرزندانش دفاع کند. یقیناً به اذن‌الله دشمن خواب راحت نخواهد داشت. جوانان غیور ایرانی اجازه نخواهند داد که او خواب راحت داشته باشد. اگر بخواهد آرامش بچه‌های ما و دختران ما که فرشتگان روی زمین هستند را سلب کند، بازوان نظام آنقدر بلند است که به آنها برسد و خواهد رسید.

غلامرضا در ادامه گفت‌وگو درباره مأموریت و وظایفی که بر عهده معاونت سیاسی وزارت کشور است، گفت: به عنوان خدمت‌گزار مردم، تمام تلاش این معاونت اصلاح خطاها و مسیر اشتباه است که این نگاه در سطح ستاد وزارت‌خانه، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها پیگیری و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در معاونت سیاسی وزارت کشور بنای کنش سیاسی ندارم و بیشتر در پی خدمت صادقانه، خالصانه و بی‌منت به مردم ایران هستیم، توضیح داد: در همین راستا و از زمان آغاز مسئولیت، محیط‌شناسی استان‌ها را به عنوان یکی از وظایف مهم این معاونت تعریف کردیم.

رصد تحولات استان در دستور کار است

معاون سیاسی وزیر کشور منظور از مفهوم محیط‌شناسی استان را «رصد تحولات استان» توصیف کرد و گفت: زمانی که استانداران، برنامه مسأله‌محور ارائه می‌کنند که شامل مسائل اصلی و فرعی استان خود است، ما سیر مراحل حل آن مسائل را دنبال کرده و در این مسیر از مجموعه تلاش‌ها و تجربیات سایر بخش‌ها در وزارت کشور، دستگاه‌های حاکمیتی و سایر قوا هم استفاده می‌کنیم.

غلامرضا با بیان اینکه از ظرفیت و همکاری نمایندگان مجلس و هرکسی که می‌تواند تحولات استان را دقیق رصد کرده و به وزارت کشور منتقل کند، استفاده خواهیم کرد تا در جهت اصلاح امور حرکت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور اشتراک‌گذاری تجربیات موفق استان‌ها را یکی از کارهای مهم معاونت سیاسی دانست و توضیح داد: بر اساس تأکیدات رئیس‌جمهور، وزرا و همچنین استانداران، اقدامات در حوزه معاونت سیاسی محدود به کارهای روتین و روزمره نبوده و تأکید بر این است که بتوانیم اقدامات نوآورانه و خلاقانه انجام دهیم تا مردم نتیجه و دستاوردهای آن را در بازه زمانی کوتاه ببینند.

وی افزود: چند ماهی است که با همکاری استانداران، طرح اشتراک‌گذاری تجربیات موفق را کلید زدیم و هر استانداری به عنوان بالاترین مقام نظام در استان، تجربیات کاری موفق را به ما گزارش می‌دهند و ما آنها را به اشتراک می‌گذاریم و همه استانداران متناسب با نیازها و ظرفیت‌های استان خود، این تجربیات را بومی‌سازی کرده و از آن استفاده می‌کنند که مورد استقبال استانداران هم قرار گرفت است.

معاون سیاسی وزیر کشور روند به وجود آمده در معاونت سیاسی وزارت کشور را همراه با نتایج خوب توصیف کرد و گفت: امیدواریم در جلسات با استانداران، فرمانداران، در همایش‌های معاونین و مدیران کل سیاسی و بخشداران بتوانیم زنجیره‌ای برای اصلاح مسیر تشکیل دهیم که در صورت وجود خطایی، به وسیله این محیط‌شناسی اصلاح شود.

غلامرضا درباره اقدامات شاخص دیگر در معاونت سیاسی توضیح داد: ستاد انتخابات ماه‌هاست فعال شده و کارها روند خوبی یافته است، این روند در دفتر تقسیمات کشوری هم تکرار شده و همکاران من با جدیت در حال تلاش هستند.

تجمعات ساماندهی می‌شوند

معاون سیاسی وزارت کشور ساماندهی تجمعات یکی از ضرورت‌ها و نیاز جامعه دانست و درباره اقدامات وزارت کشور در این زمینه گفت: از ابتدای مسئولیت، اقدامات کارشناسی روی آیین‌نامه اجرایی تجمعات و راهپیمایی‌های قانونی صورت گرفت و سعی شد از تجربیات گذشته و کارهایی که قبلاً صورت گرفته بود استفاده و نظرات دستگاه‌های مختلف اخذ شود. علاوه بر آن، از نقطه نظرات برخی نخبگان، خانه احزاب و اعضای احزاب سیاسی هم در جلسات متعدد برگزار شده در وزارت کشور استفاده کردیم و در نهایت منجر به اعمال نظراتی روی پیش‌نویس شد و الان این پیش‌نویس آماده است.

معاونت سیاسی وزارت کشور ادامه داد: همزمان با این پیش‌نویس با دستور مستقیم رئیس‌جمهور موضوع تدوین لایحه‌ای در این زمینه در دستور کار قرار گرفت و لایحه تدوین شده‌ دولت درباره راهپیمایی‌های قانونی، این هفته به معاونت پارلمانی ارسال شده و پس از آن به مجلس تقدیم خواهد شد.

غلامرضا با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به درگیری نمایندگان مجلس با موضوع بودجه، از ظرفیت آیین‌نامه تصویبی در مجلس استفاده می‌کنیم؛ گفت: این آیین‌نامه توسط وزیر کشور، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا اگر احزاب و گروه‌هایی قصد برگزاری تجمع دارند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

دولت سیزدهم جرأت ساماندهی تجمعات را دارد

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت به‌رغم همه فشارها این ریسک را پذیرفت؛ تصریح کرد: هیچ دولتی زیر بار تدوین و اجرای این آیین‌نامه نمی‌رفت، گاهی موضوعاتی مطرح می‌شد و بعضاً اقداماتی صورت می‌گرفت که نیمه‌تمام روی زمین می‌ماند و ما هیچ‌گاه شاهد برگزاری یک تجمع قانونی نبودیم. این دولت این جرأت و جسارت را داشته که لایحه ارائه کند و این موضوع به قدری مهم بوده که آیین‌نامه‌ دهد و این جزء کارهای شاخصی بود که در معاونت سیاسی انجام شد.

جلسات کمیسیون ماده ۱۰ منظم برگزار می‌شود

معاونت سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه ما بر اساس قانون، متولی چند کمیسیون، از جمله کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هستیم، گفت: جلسات کمیسون ماده ۱۰ احزاب به صورت منظم برگزار شده و خروجی‌های خوبی هم داشته است. در کنار آن دفتر سیاسی متولی نظارت بر مجامعی است که احزاب و گروه‌ها برگزار می‌کنند. احزاب بر اساس اساسنامه‌های خود باید سالی یکبار یا دو سال یکبار مجامع خود را برگزار کنند که تا به امروز، وزارت کشور ۱۸ جلسه مجمع عمومی احزاب ملی و استانی را برگزار کرده است

وی یکی از مشکلات احزاب را نداشتن فضا و مکان برای برگزاری مجامع خود دانست و گفت: ما طی توافقی با مسئولین خانه احزاب، اعلام کردیم که هر حزبی، چه ملی و چه استانی، اگر قصد برگزاری مجمع عمومی را دارد، فضای مناسب را در اختیار دوستان احزاب قرار دهیم.

غلامرضا از صدور مجوز برای ۶ حزب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و نیز فعال‌سازی۱۵ شعبه استانی احزاب خبر و توضیح داد: با خانه احزاب هم نشست‌های تخصصی برگزار شد و با توجه به فراز و نشیب‌های خانه احزاب از زمان شکل‌گیری تا به امروز، بنای ما همکاری و تعامل ممتاز است که این تعامل و گفت‌وگو با سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلین به صورت مستمر وجود دارد.

وی افزود: مجمع خانه احزاب رسمیت و فعالیت خود را شروع کرده است. وزارت کشور تلاش می‌کند با محور قرار دادن خانه احزاب، گفت‌وگوها را شروع کند.

نظام اهل گفت‌وگوست

غلامرضا با تأکید بر این مهم که هیچ نگرانی از بابت گفت‌وگو نداریم، تصریح کرد: وزارت کشور و نظام، اهل گفت‌وگو است و این گفت‌وگو می‌تواند در سطوح مختلفی صورت بگیرد. ما با قدرت‌های بین‌المللی گفت‌وگو کردیم، بنابراین نگرانی و ترسی از گفت‌وگو نداریم. میز مذاکره را ما ترک نکردیم، آنها ترک کردند، امیدواریم سر عقل بیایند و به میز مذاکره برگردند.

معاون سیاسی وزیر کشور از آغاز گفت‌وگو با احزاب، گروه‌ها، جوانان و نخبگان خبر داد و گفت: در هیأت‌های اندیشه‌ورزی معاونت سیاسی، با اساتید دانشگاه جلساتی برگزار و از نقطه نظرات آنها استفاده شد.

وی افزود: قصد داریم از کسانی هم که شاید نسبت به شرایط منتقد هستند دعوت کنیم و بخواهیم در جلسات شرکت کنند تا نظراتشان را بشنویم و پاسخ آنها را بدهیم.

وی از کار روی الگوی حلقه‌های میانی در احزاب و در معاونت سیاسی وزارت کشور، سخن گفت و تأکید کرد: اگر به دنبال حکومت مردم‌سالار هستیم، باید باب گفت‌وگو با احزاب و ائتلاف‌هایی که وجود دارد، تشکل‌های صنفی و NGO ها در حوزه‌های مختلف، باز شود و به این واسطه آنها با مخاطبین آنها ارتباط برقرار کنیم.

غلامرضا تصریح کرد: وزارت کشور و معاونت سیاسی باب گفت‌و گو را باز کرد و ما واقعاً اهل گفت‌وگو هستیم. روی همین صندلی‌ها در این اتاق با برادران زیادی از اصلاح‌طلب‌ترین فرد تا اصولگراترین فرد نشستیم و صحبت کردیم. اگر کسی اهل گفت‌وگویی که منتج به نتیجه باشد، است استقبال می‌کنیم.

از ظرفیت تشکل‌های سیاسی کامل استفاده نشده است

معاون سیاسی وزیر کشور در آسیب‌شناسی احزاب ایران از پس پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، این روند را با فراز و نشیب‌هایی همراه دانست و توضیح داد: تشکل‌های غیررسمی که قبل از پیروزی نهضت حضرت امام (ره)، مسئولیت جذب و هدایت مردم را بر عهده داشتند، پس از پیروزی شکل‌گیری جمهوری اسلامی، آمدند و در ساخت قدرت و ساختارهای سیاسی شرکت کردند و عملاً این ظرف‌ها که تشکل‌ها و جریان‌ها بود، خالی شدند و ما آنها را پر نکردیم.

وی افزود: معتقدم یکی از جایگاه‌هایی که می‌توانست برای نظام کادرسازی کند، همین تشکل‌ها بود. تشکل‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب غیررسمی بودند و بعد از پیروزی رسمیت پیدا کردند و قانونی شدند. اما ما نتوانستیم آن تشکیلات قانونی که می‌تواند کادرسازی کند برای دولت‌ها شکل دهیم. اگر هم گوشه و کنار مجموعه‌هایی هستند و به کادرسازی و حکمرانی کمک می‌کنند، صدردرصد نیست و دولت‌ها به دلیل سلائق و ذائقه‌هایی که دارند، از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنند و بهره لازم را نمی‌برند.

وی با بیان اینکه احزاب یک سیر تکاملی را تا به الان طی کردند؛ تصریح کرد: نگاه احزاب در دوره‌های مختلف نسبت به مشارکت در دولت و ساختار سیاسی متفاوت بوده است و به توجه به سلائق مختلف نتوانستیم خطوطی را تعیین کنیم و روی آن متمرکز شویم. قاعدتاً باید بر اساس قانون، روی نوع فعالیت‌هایی که احزاب دارند، نظارت وجود داشته باشد اما شاید به درستی به آن عمل نشده و احزاب از کارکرد خود فاصله گرفتند و امروز سوال ما از خیلی از احزاب و گروه‌ها این است که غیر از انتشار برخی روزنامه و بیانیه، چه کارکرد و چه نقش و جایگاهی دیگری دارند؟ آیا حزب می‌تواند مردم رانمایندگی کند؟

غلامرضا از بحث‌های کارشناسی و بازنگری در این روند خبر داد و گفت: واقعاً به دنبال بازنگری هستیم تا بتوانیم احزاب را در جای واقعی خود قرار دهیم تا واسطه و پلی بین مردم و حاکمیت باشند اما با این تفاوت که حزب در جهت حل مسائل به دولت‌ها کمک کند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: حرف ما این است که حزب سیاسی که نقش هدایت یک بخشی از مردم را بر عهده دارد یا می‌خواهد در ساخت قدرت دخالت کند، ابتدا باید خود را بسازد و از سیاست‌زدگی‌هایی که در غرب و مکتب لیبرالیستی وجود دارد، عاری شود. حزب ابتدا باید خودش را بسازد تا بتواند جامعه را ساخته و هدایتگر آن باشد.

وی حزب تراز در کشور را حزب جمهوری اسلامی دانست و درباره دلیل این انتخاب گفت: حزب جمهوری اسلامی حزبی بود که ابتدا خودش را ساخت و بعد نقش هدایتگری را در اقشار مختلف مردم با نگاه حل مسائل به عهده گرفت. به این معنا که حزب به جای اینکه وارد دعواهای بی‌انتهای سیاسی شود، بتواند مسائل اصلی کشور و یا مطالباتی که مردم از دولت دارند را حل و احصاء کند.

غلامرضا ادامه داد: به خانه احزاب و فراکسیون‌ها اعلام کردیم که کمیسیون‌های تخصصی ایجاد کنند و ما پل و حلقه میانی بین آنها و حاکمیت خواهیم شد. معاونت سیاسی یک حلقه میانی است تا حرف احزاب را به دولت و حاکمیت منتقل کند، ما اینجا طرف مردم هستیم و تلاش می‌کنیم از ظرفیت احزاب به شرط ارتقا آن، استفاده کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه مخاطبین احزاب یک قشر خاصی هستند؛ گفت: در وزارت کشور برای گفت‌وگو با مردم و برقراری ارتباط با آنها از حلقه‌های میانی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کردند استفاده می‌کنیم. در هیأت‌های اندیشه‌ورز که عمدتاً جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند در حال بحث روی حلقه‌های میانی هستیم و خروجی‌های خوبی هم داشته است.

جنگ ترکیبی از همان ابتدای انقلاب علیه ایران آغاز شد

وی در تبیین جنگ ترکیبی علیه کشور مشکلات اقتصادی و التهابات ارزی را ابعادی از همان جنگی ترکیبی دانست و گفت: یکی از علل اصلی تداوم این التهابات اگر نگوییم صددرصد، تداوم اغتشاشات است و دشمنان وقتی کف خیابان به نتیجه نرسیدند، این ابعاد را گسترش دادند.

معاونت سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه این جنگ از همان ابتدای پیروزی انقلاب شروع شده است؛ گفت: جنگ ترکیبی با تحریم، محاصره و اقدامات تروریستی و تجزیه‌طلبانه و تحمیل جنگ آغاز شد و تا به امروز هم ادامه‌ داشته است. تهدیدات کاملاً سخت که از اواخر دهه شصت، جلوه کاملاً نرم پیدا کرد و امروز هم جنگ ترکیبی جلوه‌ای از همه آن چیزهایی است که جبهه کفر یاد گرفته است و به کار می‌گیرد. در واقع اقتصاد، التهاب ارزی و غیرارزی هم می‌تواند در این چارچوب تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور، وزیر کشور را مسئول پیگیری رویدادهای اخیر کرد، توضیح داد: وزیر کشور در جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف این موضوع را بررسی می‌کند که قطعا به نتیجه هم خواهد رسید و مراجع ذی‌صلاح هم باید درباره این موضوع صحبت کنند.

غلامرضا با بیان اینکه نمی‌خواهم مسمومیت را نفی یا اثبات کنم و درباره آن اظهار نظر کنم، گفت: بیشتر مایلم درباره کسانی که به این موضوع پرداختند، سخن بگویم به ویژه کسانی که بیرون از کشور هستند، برای این مهم لازم است کمی به عقب برگشته و تاریخ را به آنان یادآوری کنم.

وی افزود: از نظر ما کسانی که خود را سلطنت‌طلب می‌نامند چند دسته هستند؛ سلطنت‌طلبانی هستند که وطن خود را دوست دارند و قطعاً قائل به تجزیه کشور نیستند و کسانی را در بین سلطنت‌طلبان داریم که تمامیت ارضی ایران را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند.

غلامرضا توضیح داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که عُمّال و عناصر طاغوت، از کشور خارج شدند، یک روز دست‌بردار نبودند و ردپای آنها از فرح پهلوی تا بختیار و عناصر نظامی و اطلاعاتی، پا به پای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، در همه توطئه‌ها وجود دارد. به این معنا که اگر موضوع کودتاست، جای پای امثال پالیزبان‌ها وجود دارد و نقششان کاملاً پررنگ است، اگر ما در شمال غرب کشور تحرکاتی از ناحیه گروه‌های ضد انقلاب داریم، کسانی امثال آریانا هدایت آنها را به عهده گرفته و در تحولات نقش داشتند.

وی افزود: در شروع جنگ تحمیلی، بر اساس اسناد خودشان، در خاطرات فرح انصاری، بختیار و عناصر نظامی رژیم طاغوت، در عراق حضور و در تحریک صدام برای حمله به کشور نقش داشتند، مدعیان امروز، مانند اویسی به تحریک انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و نقشی که سازمان‌های اطلاعاتی هر دو کشور داشتند، مشغول بودند.

غلامرضا با اشاره به اینکه سازمان اطلاعات خارجی فرانسه به عنوان یکی از هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: تصور همگانی این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، بیشترین ارتباط را با رژیم صهیونیستی دارند، درست است اما آن چیزی که شاید افکار عمومی کمتر بداند، نقشی است که سازمان اطلاعات خارجی فرانسه در خیلی از توطئه‌ها در منطقه داشته و اتاق عملیات‌هایی که صهیونیست‌ها در جنوب غرب آسیا انجام می‌داد، در فرانسه تشکیل می‌شد. این موضوع در دوره‌ای به دلایلی کاهش پیدا کرده و به هلند منتقل می‌شود و بعد دوباره شدت می‌گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور حلقه واسط عناصر نظامی و اطلاعاتی رژیم با صدام را فرانسه اعلام کرد و گفت: نمی‌خواهم بگویم صدام سودای اشغال ایران را نداشت؛ اما فرانسوی‌ها از محرکین اصلی وی و رژیم بعث، عناصر اطلاعاتی و نظامی رژیم طاغوت، از جمله آنهایی که اسم بردم، بودند.

وی با بیان اینکه اویسی سال‌ها فرمانده نیروی زمینی بود؛ گفت: اطلاعات نظامی ما را همین‌ افراد به صدام دادند و او را تحریک کرده و به گفتند که با اطلاعاتی که ما از وضعیت ارتش ایران داریم، ظرف چند هفته می‌توانید به تهران برسید و آن را اشغال کنید. این اقدامات در تاریخ ثبت شده است.

معاون وزیر کشور فکر اشغال سه روزه ایران را همین‌ افراد مطرح کردند؛ گفت: امروز هم می‌بینید که در بعضی از تجمعات، ثابتی خود را به عنوان مدیرکل اداره سوم ساواک، نشان می‌دهد که ادامه همان مسیر است؛ یعنی همان‌جایی که فرح پول می‌دهد، فرانسوی‌ها کمک کرده و حلقه اتصال آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها می‌شوند.

وی در توضیح اصطلاح «جهنم زنده منافقین» گفت: به همه اعضای منافقین اعلام کردند که از ابتدای کودکی هرگناهی کردید بنویسید، حتی اگر فکر گناه هم کردید، بنویسید؛ امروز جهنم زنده است. چرا؟ سوءاستفاده‌ منافقین از زنان بر اساس اعترافات مکتوب اعضای بریده از فرقه تکان دهنده است و رحم زن‌ها را از شکمشان در همین مقر موسوم به اشرف بیرون کشیدند.

غلامرضا تصریح کرد: این گروهک با چنین روشی امروز مدعی حجاب و زن و جوان ما شده‌اند. آیا امروز من و شما یا جوان ما باید بپذیریم که امثال مریم رجوی که جاده صاف‌کنِ مسعود رجوی است تا او به مطامع نفسانی‌اش برسد، دلسوز جوان ما است؟ دلسوز دختر ما است؟ جنایت‌هایی که در همان مقر کردند یا جنایت‌هایی که در عملیات فروغ جاویدان (مرصاد) کردند و شهرهای ما را اشغال کرده و جنایت‌هایی علیه مردم کُرد کردند. امروز اینها مدعی حمایت از مردم کُرد هستند. یعنی در روز روشن شما به دنبال آفتاب می‌گردید؟ واقعیت نمایان و آشکار است.

وی در توضیح اصطلاح «جهنم زنده منافقین» گفت: به همه اعضای منافقین اعلام کردند که از ابتدای کودکی هرگناهی کردید بنویسید، حتی اگر فکر گناه هم کردید، بنویسید؛ امروز جهنم زنده است. چرا؟ سوءاستفاده‌ منافقین از زنان بر اساس اعترافات مکتوب اعضای بریده از فرقه تکان دهنده است و رحم زن‌ها را از شکمشان در همین مقر موسوم به اشرف بیرون کشیدند.

غلامرضا تصریح کرد: این گروهک با چنین روشی امروز مدعی حجاب و زن و جوان ما شده‌اند. آیا امروز من و شما یا جوان ما باید بپذیریم که امثال مریم رجوی که جاده صاف‌کنِ مسعود رجوی است تا او به مطامع نفسانی‌اش برسد، دلسوز جوان ما است؟ دلسوز دختر ما است؟ جنایت‌هایی که در همان مقر کردند یا جنایت‌هایی که در عملیات فروغ جاویدان (مرصاد) کردند و شهرهای ما را اشغال کرده و جنایت‌هایی علیه مردم کُرد کردند. امروز اینها مدعی حمایت از مردم کُرد هستند. یعنی در روز روشن شما به دنبال آفتاب می‌گردید؟ واقعیت نمایان و آشکار است.

وی در پایان این ادعاهای دلسوزی منافقین را جزئی از عملیات سنگین ترکیبی دانست و توضیح داد: در این عملیات می‌گویند ما آنقدر به مردم دروغ می‌گوییم تا بخشی از این دروغ را به‌عنوان واقعیت بپذیرید. این واقعیت تلخ امروز ماست که بتوانند از بسترهای به وجود آمده خصوصاً شبکه‌های اجتماعی روی نسل جوان ما، ذهن جوان ما، دختر ما، پسر ما اثر بگذارند. این کارنامه منافقین است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 4
    تو از کدام گروهی؟
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 1
      از هر گروهی باشه از شما منافقین نیست مطمئن باش
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      4 1
      طالبان
  • حمیدرضا IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 0
    شرط میبندم خود این بابا هم این مصاحبه بلندبالا را نخوانده! یکی از عیوب بزرگ دولتمردان ایرانی حرافی ومطول گویی هستش برعکس دستور امیرالمومنین!!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    پرونده قابل دفاعی در خصوص جنایات ( طالبانیسمی ) مشابه در ادوار گذشته که عاملانش متصل به نظام بودند ندارید جنایات باند سعید امامی . انفجار حرم رضوی . ترورهای محفلی سیاسی . قتلهای زنجیره ای محفلی زنان . سرقت مجسمه ها . اسیدپاشی های محفلی زنان . حرام کردن دوچرخه و موتورسواری و عدم صدورگواهینامه موتور برای خانمها
  • یزدان IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    اره این وصله ها دیگه نمیچسبه چون دیگه جای وصله ای نمونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس