کد خبر 1472042
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
شی جین پینگ برای سومین دوره رئیس جمهور چین شد

نمایندگان کنگره ملی خلق چین امروز(جمعه) به اتفاق آرا شی جین پینگ را برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، نمایندگان کنگره ملی خلق چین امروز(جمعه) به اتفاق آرا شی جین پینگ را برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.

به این ترتیب شی جین پینگ برای یک دوره پنج ساله دیگر رئیس جمهور چین خواهد بود.

شی جین پینگ همچنین مجددا به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی، دومین پست مهم در سلسله مراتب قدرت در چین، انتخاب شد.

رای گیری ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت محلی انجام شد که طی آن ۲۹۵۲ به نفع شی جین پینگ رای دادند و هیچ رای مخالف و ممتنعی وجود نداشت.

به این ترتیب شی جین پینگ اولین رئیس جمهوری در چین است که برای سه دوره رئیس جمهور انتخاب می شود. وی اولین بار در مارس ۲۰۱۳ و دومین بار در مارس ۲۰۱۸ به عنوان رئیس جمهور چین انتخاب شده بود.

در واقع مسیر برای سومین دوره ریاست جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۸ هموار شد که در قانون اساسی این کشور اصلاحاتی انجام شد و پیش از آن حداکثر دوره ریاست جمهوری دو دوره در چین بود.

پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) در ماه اکتبر، شی جین‌پینگ برای سومین بار بعنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد.

شی جین پینگ در سال ۱۹۵۳ در پکن در خانواده یک رهبر انقلابی و سیاسی برجسته چین به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۴، او به اتحادیه جوانان کمونیست چین پیوست و بعداً چندین سمت حزبی در سطح شهرستان و شهرستان داشت.

وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ فرماندار استان فوجیان شرقی بود، در سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو کمیته دائمی (PC) دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد و در مارس ۲۰۰۸ به عنوان نایب رئیس جمهوری خلق چین انتخاب شد.

شی جین پینگ در نوامبر ۲۰۱۲ ریاست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای نظامی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را بر عهده داشت و در مارس ۲۰۱۳ سمت رئیس دولت و رئیس شورای نظامی مرکزی جمهوری خلق چین را بر عهده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 1
    به به، خیلی هم عالی ، تبریک به جناب شی و با آرزوی توسعهٔ روابط بین دو کشور مستقل و دوست!!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 0
    تبریک به جناب شی زینگ پی و خانواده محترمشون که ستون شرق آسیای محور مقاومت هستن
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 2
    باید با توجه به قانون اساسی ایران حداکثر دو نوبت رئیس جمهور می شد و بعد می رفت مجمع تشخیص مصلحت نظام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس