.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: مرحوم غفوری فرد شخصیت سیاسی کاملا مطرح، میانه رو و متعادل بود.

به گزارش مشرق، حسن غفوری‌فرد، رئیس سابق هیات بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تحمل بیش از یک سال بیماری و چند روز بستری‌ شدن در بیمارستان صبح امروز (پنجشنبه ۱۸ اسفند) در ۷۹ سالگی درگذشت.

حمیدرضا ترقی درباره درگذشت حسن غفوری فرد گفت: مرحوم غفوری فرد از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا بود که از ابتدای انقلاب اسلامی در دولت های مختلف مسئولیت وزارت را بر عهده داشت. او جزء نیروهای مخلص، صاحب فکر و فعال در عرصه های مختلف بود.

وی با اشاره به سوابق مبارزاتی مرحوم غفوری فرد علیه رژیم پهلوی افزود: او در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین عضویت داشت. مرحوم غفوری فرد شخصیت سیاسی کاملا مطرح، میانه رو، متعادل و فعال و عضو شورای مرکزی اتحادیه احزاب سیاسی آسیا بود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به کاندیداتوری مرحوم غفوری فرد در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مرحوم غفوری فرد برای گرم نگه داشتن شور و رقابت انتخاباتی بیشتر وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شد. او همواره در مسئولیت های مختلف سعی داشت خالصانه خدمت خودش را نصبت به نظام و انقلاب انجام دهد.

وی با بیان به خاطره ای از مرحوم غفوری فرد ادامه داد: با آقای غفوری فرد در چند سفر خارجی به چین و سریلانکا درباره احزاب سیاسی آسیا همراه بود. او وسواس زیادی در وضو گرفتن و نمازخواندن سر وقت داشت، گاهی اوقات دقیقه ۹۰ به پرواز می رسیدیم. یادم هست که همواره هنگام سخنرانی مقید بود که وضو داشته باشد. در مجموع دکتر غفوری فرد خیلی قید و قیودش به آموزه های دینی و احکام اسلامی ثابت بود.

منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس