کد خبر 1471476
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
وزیر دفاع آمریکا با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد

وزیر دفاع آمریکا که صبح امروز در سفری از پیش‌ اعلام‌ نشده وارد بغداد شده بود، با نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف در این دیدار همکاری مشترک عراق و آمریکا و همچنین عملکرد نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسیم و تعقیب عناصر داعش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار اظهار داشت: «دولت [عراق] بر تقویت روابط با ایالات متحده آمریکا و تحکیم آن در تمامی سطوح و زمینه‌ها پافشاری دارد.»

السودانی همچنین با اشاره به «نقش عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و کاهش تنش در منطقه»، گفت: «رویکرد دولت پیروی از روابط متوازن با کشورهای منطقه و جهان بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت است. ثبات عراق کلید امنیت منطقه است.»

اما در مقابل، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن «از ثبات عراق حمایت می‌کند و به دنبال تحکیم روابط دو کشور و توسعه شراکت آن‌ها در تمام زمینه‌هاست.»

وزیر دفاع آمریکا که به‌تازگی به منطقه سفر کرده، صبح امروز، در سفری از پیش‌ اعلام‌ نشده وارد بغداد شد. در برنامه سفر لوید آستین اشاره‌ای به سفر او به عراق نشده بود و تنها عنوان شد که او به اردن، مصر و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس