شما برای خودتان و خانوادتان تور استانبول گرفته اید و در شهری هستید که شرق به غرب می رسد. اما میدانید که در استانبول کجا بروید و غذا کجا غذا بخورید؟ در اینجا 12 غذای نمادین و محبوب در استانبول و آنتالیا را امتحان کنید. ممکن است بخواهید دوربین خود را بیاورید، زیرا نیاز دارید که تجربه‌ای را که امکان دارد یک بار در زندگی در تور استانبول و شهر ساحلی در جنوب این کشور با تور آنتالیا داشته باشید را به اشتراک بگذارید.

1-سلطان احمد کوفتیسی

یکی از قدیمی ترین رستوران های استانبول است و کوفته آن به عنوان یکی از بهترین رستوران های جهان پذیرفته شده است. ممکن است مقلدهای زیادی وجود داشته باشد، اما تنها یک نسخه اصلی وجود دارد. اگر می‌بینید کوفته‌ها در جای دیگری دارای ادویه‌های زیادی هستند (و نه فقط فلفل قرمز)، این یک نسخه‌ی ساده است. در صورت تمایل می توانید آن را در سس تند خیس کنید. غذای اصلی فقط از کوفته های ظریف و ران های لطیف بره درست شده است. اگر می خواهید حسی شبیه خانه داشته باشید، می توانید برنج کره ای را سفارش دهید، یا اگر هوس فست فود دارید، سیب زمینی سرخ کرده ترد بهترین دوست شماست.

چه دسرتان را به رنگ شیری دوست داشته باشید یا نه، این فست فود مینیمال و در عین حال پیچیده، حلوای سمولینا دارد که طعمی نرم و خامه‌ای دارد. برای یک غذای سریع در یک حومه توریستی، این مکان کوفته های آبدار را با قیمت مناسب برای شما در تور ترکیه سرو می کند.

غذاهای نمادین ترکی و محل خوردن آنها در استانبول و آنتالیا

2- غذاهای خانگی در Çiya Sofrası

قابلمه بزرگ غذای تره فرنگی پخته شده در میان سایر غذاهای ترکی در رستوران چیا، خودنمایی میکند. پس هرگز تور استانبول ترکیه را بدون چشیدن طعم غذاهای ترکی که در خانه می پزند و می خورند ترک نکنید. و در استانبول یکی از بهترین رستوران ها برای امتحان غذاهای ترکی خانگی رستوران چیا سوفراسی است. متعلق به سرآشپز معروف ترک موسی داغدویرن است . منوی چیا هر روز تغییر می کند. البته غذاهای اصلی مانند سوپ ازو ژلین با عدس یا شربت تمر هندی وجود دارد که شما را به هیجان زده میکند. شما می توانید طعم عشق را در غذاهایی جذابی مانند گوشت چرخ کرده در یک پوشش کرفس خامه ای پیچیده شده یا اگر گوشت دوست ندارید چاشنی پر شده وجود دارد را بچشید.

دسرها هم فوق العاده هستند. شما نوع سنتی تر آن را با شیر تبخیر شده با انجیر، کنافه پنیری دارید ، اما دسر گردو با پوست گردوی سبزش که با سنگ آهک فرآوری شده است، مانند دسر گوجه فرنگی و بادمجان، ذهن شما را درگیر می کند. دسر کدو تنبل آنها حتی با رویه صاف و ابریشمی ترکیب خاص خود را دارد.

3-کاسه لوبیا پخته ترکی با فلفل قرمز روی آن در کنار کاسه پلو

یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی کورو فاسولیه (kuru fasulye) است که از لوبیا سفید خشک تهیه می شود. Erzincanlı Ali Baba برخی از بهترین کورو فاصلیه را در استانبول و شاید در جهان ارائه می دهد. اگر لوبیای خود را بیشتر از سس دوست دارید یا برعکس، می توانید مطابق آن سفارش دهید. با مردم محلی ترکیب کنید و یک بشقاب برنج، ترشی و یک لیوان دوغ سفارش دهید. با تماشای گردشگرانی که در اطراف مسجد تاریخی سلیمانیه می چرخند، از نوشیدنی ها با چای ترکی لذت ببرید.

غذاهای نمادین ترکی و محل خوردن آنها در استانبول و آنتالیا

4-کاگ کباب | Kebab Şehzade Cağ Kebab

در یک گذرگاه باریک و شلوغ، سرآشپزی به قدری باشکوه نشسته است که دوست دارید از او عکس بگیرید. این فقط به دلیل سبک عثمانی او و چهره سبیل‌دارش نیست، بلکه به روشی است که با دقت و ظرافت به داخل تنور هیزمی خم می‌شود تا گوشت را بیرون بیاورد.

لطیف و پر از چربی، Cağ kebabı نسخه واقعی دونر است ، با این تفاوت که ادویه ها کمی مینیمال هستند و به جای پختن عمودی در اجاق برقی، می توانید ببینید که سرآشپز یک سیخ را به داخل آن می چسباند و کمی جدا می کند. سپس سیخ را در قسمت پخته شده دیگری میچسباند. Cağ kebabı یک ساندویچ یا یک بسته بندی نیست. اما در عوض، نان لواش به شما هدیه داده می شود که می توانید با آن یک بسته بندی درست کنید. قبل از اینکه همه چیز روی میز را در داخل بسته بندی خود پر کنید، اولین ساندویچ خود را فقط با گوشت درست کنید و نه چیز دیگری. همچنین پیازهای خوش طعم با سماق تند روی میز خواهد بود. اگر می خواهید، می توانید بسته بندی خود را با سالاد پر کنید و کمی از فلفل تند بریزید . اگر ازمه را اضافه کنید، ماست و دوغ آن آتش را خاموش می کند. حداقل تا زمانی که به دسر سنتی ارزروم Dolması با پسته شربتی و شیرینی عسلی برسید.

غذاهای نمادین ترکی و محل خوردن آنها در استانبول و آنتالیا

5- دونر کباب کاردینز | Karadeniz Döner Asım Usta

دونر کارادنیز یکی از بهترین دونر کباب های استانبول را سرو می کند. آیا نیازی به توضیح است که دونر کباب چیست؟ قبل از اینکه دنیا ترکیه را بشناسد، آنها را از دونرهای آنجا می شناختند. با این حال، این غذای کلیشه ای ترکی در Karadeniz Döner Asım Usta معنای جدیدی پیدا می کند. اجاق عمودی میزبان دونر است که از دواین «راک» جانسون بزرگتر است. تماشای تکنیک خاص سرآشپز برای عبور از گوشت آبدار مسحورکننده است. ممکن است بخواهید برای ناهار بروید بهتر است عجله کنید زیرا آنها به سرعت فروخته می شوند. از آنجایی که این نقطه یک افسانه زنده است، ممکن است بخواهید خود را برای ساعاتی سرگرم کنید.خوشبختانه، بشیکتاش و کوچه های پشتی آن سرگرم کننده هستند.

حالا نوبت به شهر آنتالیا رسید در اینجا کمتر غذای خیابانی پیدا می شود و باید به رستورانهای لوکس مانند:

  • رستوران 7 مهمت آنتالیا(7 Mehmet) در کنیالتی:
  • رستوران سِراسر آنتالیا (Seraser) ایده آل جوانان:
  • رستوران وانیلا لانگه (Vanilla Lounge) در کالیچی آنتالیا:
  • رستوران کلاب آرما(Club Arma) در منطقه کمر:

منبع: توریاب | touryabtravel.com


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس