کد خبر 1470988
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
بعد از دونتسک؛ وزیر دفاع روسیه به خط مقدم «ماریوپول» هم رفت +ویدئو

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه برای بازدید از وضعیت میدانی نیروهای این کشور در جنگ اوکراین، از خط مقدم درگیری‌ها در شهر «ماریوپول» دیدن کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که درگیری‌های نظامی مسکو و کی‌یف ادامه دارد، وزیر دفاع روسیه خود را به «ماریوپول» رسانده و از وضعیت نیروهای نظامی این کشور دیدن کرد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که وزیر دفاع روسیه از یکی دیگر از خطوط مقدم جنگ اوکراین بازدید کرده و با نیروهای روس و وضعیت میدانی آنها مطلع شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از «ماریوپول» در جنوب اوکراین دیدن کرده که تقریبا یک سال است در کنترل نیروهای روسیه قرار دارد.

بازدید میدانی شویگو از وضعیت ماریوپول در شرایطی انجام شده که وزیر دفاع روسیه روز گذشته به دونتسک یکی دیگر از خطوط مقدم جنگ اوکراین رفته و از مقر فرماندهی نیروهای روس در جبهه جنوب بازدید کرده بود.

حضور این مقام ارشد نظامی و دفاعی روسیه در خطوط مقدم جنگ در حالی انجام می‌شود که جنگ اوکراین از پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ارتش روسیه به فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور، «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را با هدف «نازی زدایی اوکراین»، خلع سلاح این کشور و تضمین منافع امنیتی روسیه آغاز کرد.

پوتین پیش از فرمان آغاز این عملیات، استقلال دو جمهوری «دونتسک و لوهانسک» از اوکراین را به رسمیت شناخت و به درخواست سران آنها برای ارسال نیرو پاسخ مثبت داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    9 4
    جا داره سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی باخموت توسط نیروهای روسیه را به امریکا و اسرائیل و فرانسه و انگلیس و ناتو و براندازان و دشمنان انقلاب و... تسلیت شدید عرض کنم پیشاپیش. لعنت خدا بر دشمنان انقلاب
  • ضیا IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 8
    انشالله همون جا به فنا بره و ملاقاتی کوتاه و مختصر با حضرت عزرائیل داشته باشه و شرشو از این دنیا کم کنه
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 4
    کی زمستان سخت میرسه ؟
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    بندر ماریوپل با خط مقدم حدود 50 کیلومتر فاصله داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس