مخالفت مجلس با کاهش حداقل حقوق کارکنان دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کاهش یک میلیون تومانی پایه حداقل حقوق دریافتی کارکنان مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان برسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، با پیشنهاد بازگشت به اصل جز یک بند (الف) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه مخالفت کردند.

در مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در جز مذکور، حداقل حقوق دریافتی کارکنان در سال ۱۴۰۲ هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که در پیشنهاد مذکور مبنی بر بازگشت این جز به لایحه اصل دولت این رقم به مبلغ ۷ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کرد که نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: اگر پیشنهاد بازگشت به اصل جز یک بند (الف) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه رأی بیاورد، حداقل حقوق از هفت میلیون و ۹۲۰ به ۷ میلیون تومان کاهش می‌یابد، یعنی به ضرر فقیرترین قشر عمل می‌کنیم چرا که در پیشنهاد دولت ۷ میلیون تومان است. ما مخالف تغییر حداقل حقوق هستیم.

در جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه دولت آمده است؛: ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به میزان متوسط بیست درصد (۲۰%) بر اساس آخرین حکم کارگزینی به‌گونه‌ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، ازهفتاد میلیون (۷۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال کمتر نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 2
    مسخره کردید ما رو . دعوای زرگری راه میندازید ؟
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      2 4
      زرنزن
  • ادرس شفافیت رای ودارایی وحقوق IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 0
    مگه دایه ی کارکنان دولتین
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 0
    با هفت میلیون تومن چند کیلو گوشت میشه خرید؟ چند کیلو برنج میشه خرید؟ چند کیلو میوه سبزیجات میشه خرید؟ بچه رو مدرسه فرستاد؟ میشه لباس عید خرید؟ قبلاً یه نفر کار میکرد هفت سر عائله رو نون میداد. الان ده نفر باید کار کنن که نون خودشون در بیاد. با دلار ۵۰ هزار تومنی دولتی هشت میلیون میشه روزی پنج دلار!!!! اونم برای کار دولتی!! مگه صدقه میدهید؟! کارگر و کارمند رو کردید پشم زده!! دلار در ظرف یک ماه قیمتش دو برابر شده. قیمت همه چیز هی داره آزاد و آزاد تر میشه. با این وضعیت اصلا کار کردن ارزش نداره و قیمت ایاب و ذهاب از حقوقی که دولت میده بیشتره. یک حقوق حداقلی و نیمه انسانی برای کارگر و کارمند برای یک زندگی شرافت مند معادل ۱۰۰۰ دلاره که میشه ماهی ۵۳ میلیونه. نه ۱۶۰ دلار در ماه. مگر ما یک کشور آفریقایی هستیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس