کد خبر 1470500
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای بهاری

تعطیلات سال نو از دو جهت بهترین زمان برای سفر است هم از این نظر که تعطیل رسمی است و به راحتی می‌توانید برنامه‌ی سفر خود را با عزیزانتان هماهنگ کنید، هم از این نظر که در فصل بهار طبیعت جانی تازه می‌گیرد و مقاصد گردشگری در زیباترین حالت خود قرار میگیرند. اگر دوست دارید از تعطیلات خود بهترین استفاده را بکنید و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا مقصد دلخواه خود را انتخاب کنید.

ترکیه

تور ترکیه یک مقصد گردشگری شناخته شده است که به دلیل طبیعت متمایز، تاریخ غنی و فرهنگ متنوع، هرساله مسافران زیادی را از سراسر جهان از جمله ایران به خود جذب می کند. سفر به این کشور به شما این امکان را می دهد که فعالیت هایی مانند استراحت در سواحل بی‌نظیر ، خرید در مراکز خرید مجلل و گشت و گذار در مکان های تاریخی را تجربه کنید و سفری هیجان انگیز و فراموش نشدنی داشته باشید.

آب و هوا ترکیه در بهار

فصل بهار از بهترین فرصت‌ها برای سفر به ترکیه است. به طوری که با پایان یافتن باران زمستانی در مناطق ساحلی، می‌توانید از آب و هوای معتدل و آسمان آفتابی لذت ببرید. آب و هوای جنوب ترکیه هم در این فصل معتدل است و بیشتر روزها آفتابی است و وزش باد کم است.

در مقاصد محبوب مانند استانبول و آنکارا دما بین 4 تا 18 درجه سانتی گراد است. در آنتالیا اما هوا خنک‌تر است و دمای آن بین 11 تا 22 درجه سانتی گراد در نوسان است. همچنین باید در نظر داشته باشید که در اواسط فروردین احتمال بارندگی باران وجود دارد و این احتمال به 21 درصد می‌رسد.

مقاصد گردشگری محبوب ترکیه

استانبول

بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای بهاری

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است که در منطقه اورسیا قرار دارد و طیف وسیعی از جاذبه های تفریحی و تاریخی را در خود جای داده است. از جمله مکان‌هایی که در سفر به این شهر باید از آن بازدید کنید مسجد ایاصوفیه است که از شگفتی‌های زمان خود محسوب می‌شود. این مکان در ابتدا کلیسا و بعد با مسلمان شدن مردمان این منطقه به مسجد تبدیل شده است. فضای داخلی این موزه شما را شگفت‌زده می‌کند. از دیگر مکان‌هایی که در سفر به استانبول پیشنهاد میکنیم از آن بازدید کنید کاخ توپکانی است که جلوه‌ای از هنر اسلامی با حیاط باشکوه، اتاق‌های تزیین شده زیبا و کاشی کاری پیچیده است.

از مزایای سفر به استانبول در فصل بهار این است که می‌توانید در جشنواره سالیانه گل لاله شرکت کنید. این جشنواره در بازه زمانی 11 آپریل تا 3 می ( 23 فرودین تا 14 اردیبهشت) برگزار می‎‌شود و مکان اصلی برگزاری این نمایشگاه پارک امیرگان است که پذیرای گروه‌های موسیقی و همچنین هنرهای دیگری مانند نقاشی و خوشنویسی و ...می‌باشد. علاوه بر این جشنواره بین المللی فیلم استانبول در ماه آپریل به مدت دوهفته برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند با خرید بلیت در این جشنواره شرکت کنند.

آنتالیا

بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای بهاری

آنتالیا از دیگر مقاصد محبوب ترکیه برای سفر در فصل بهار است. خط ساحلی بی‌نظیر در کنار دریای مدیترانه این منطقه را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است.

آنتالیا از چهار منطقه مهم یعنی بلک، کمر، لارا تشکیل می‌شود که هرکدام تفریحات بی‌نظیری را در خود جای داده‎‌اند. شما می‌توانید از تفریحات آبی در دریای مدیترانه مانند جت اسکی، غواصی، رفتینگ و قایق سواری لذت ببرید، از آثار باستانی و میراثی مانند کالیچی، بندر قدیمی، موزه آنتالیا، موزه باستان‌شناسی، مسجد یولی مناره و... بازدید کنید و در رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس این مناطق اوقات خوشی را سپری کنید. همچنین جالب است بدانید بهترین زمین‌های گلف ترکیه در بلک قرار دارد و شما می‌توانید از وقت گذراندن در آن‌ لذت ببرید.

روسیه

روسیه، پهناورترین کشور دنیا و یکی از مقاصد محبوب گردشگری در میان ایرانیان است. این کشور طیف بسیاری از تفریحات را در خود جای می‌دهد و هر ساله میزبان مسافران بسیاری از سراسر دنیا است.

آب و هوای روسیه در فصل بهار

با فرا رسیدن فصل بهار، گرچه سرما هنوز باقی است اما دمای هوا کمی بالاتر می‌رود، برف و یخ کم کم آب می‌شود و امکان قایق سواری در رودخانه‌ها از اوایل آپریل فراهم می‌شود در ماه‌های آپریل و می گل‌های بهاری کم کم شکوفه می‌دهند و به این کشور جلوه‌ای بهاری می‌دهند. ماه آخر بهار اما از محبوب‌ترین زمان‌ها برای سفر به این کشور است. در این ماه هوا معتدل است و مسافران زیادی در این ماه در تور روسیه شرکت می‌کنند. حداقل دمای فصل بهار در مسکو -11 و حداکثر دمای آن +24 درجه سانتی گراد می‌باشد همچنین در سنت پترزبورگ حداقل دما -4 و حداکثر دما +16 درجه سانتی‌گراد می‌باشد

مقاصد محبوب گردشگری در روسیه

مسکو

بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای بهاری

مسکو پایتخت کشور روسیه و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. با سفر به این شهر رنگارنگ و پر هیاهو می‌توانید از میدان سرخ و جاذبه‌های آن مانند کاخ کرملین که کاخی باستانی است دیدن کنید. به کلیسای جامع سنت باسیل بروید و همچنین در برنامه‌های متنوع تئاتر بولشوی شرکت کنید.

سن پترزبورگ

بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای بهاری

سن پترزبورگ دومین شهر مهم روسیه است و از مقاصد مهم گردشگری این کشور است. با سفر به این شهر در اواسط اردیبهشت ‌ماه، شاهد پدیده‌ی جذابی به نام شب‌های سفید خواهید بود که در آن تمام شبانه روز هوا روشن می‌ماند و تاریک نمی‌شود. علاوه بر این در سن پترزبوگ جاذبه های گردشگری بی نظیری همچون موزه معروف هرمیتاژ، کاخ پترهوف، قلعه پیتر و پاول در سن پترزبورگ قرار گرفته است که میتوانید در سفر خود به روسیه از آن دیدن کنید.

تایلند

تایلند کشوری بی‌نظیر با طبیعتی شگفت‌انگیز است که سرگرمی‌های زیادی در خود جای داده است. این کشور از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل بهار است. در این فصل می‌توانید در سواحل زیبا و پاکیزه این کشور اوقات خوشی را سپری کنید، با مردم محلی خوش و بش کنید و با سنت های محلی این منطقه بیشتر آشنا شوید.

آب و هوای تایلند در فصل بهار

اگر قصد شرکت در تور تایلند و اقامت در جزیره پوکت را دارید خوب است بدانید اوایل فصل بهار از بهترین زمان‌های سفر به پوکت است در این ماه‌ها از طوفان و وزش بادهای شدید خبری نیست و هوا صاف و خنک است. پایین‌ترین دمای پوکت در بهار 22 درجه و بالاترین دمای آن 35 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

مقصد محبوب گردشگری در تایلند

پوکت

بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای بهاری

استان پوکت در جنوب تایلند واقع شده است.این جزیره که در دریای آندامان قرار دارد، بزرگ‌ترین جزیره تایلند می‌باشد. پوکت مهاجران چینی زیادی دارد و به همین دلیل معابد و رستوران‌های چینی زیادی در اطراف آن واقع شده است. پوکت به عنوان یک جزیره بزرگ، با سواحل باشکوهی مانند راوای، پاتونگ، کارون، کامالا، کاتا یای، کاتا نوی و مای خائو احاطه شده است.

به جز سواحل زیبا، هتل‌های مجلل با معماری چشم‌نواز و امکانات تفریحی بی‌نظیر مانند پارک‌های آبی و ورزش‌های مهیج در پوکت قرار گرفته است که با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. همچنین تفریحات شبانه با سرگرمی‌های مفرح در این شهر وجود دارد که سفر شما را به سفری مهیج و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند.

پاتایا

بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای بهاری

پاتایا که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد، به دلیل آفتاب فراوان، سواحل زیبا و غذاهای دریایی لذیذش به «هاوایی شرق» معروف است. این شهر با 15 کیلومتر خط ساحلی در کنار آب های شفاف، آن را به جاذبه ای محبوب برای آفتاب گیران و عاشقان ساحل از سراسر جهان تبدیل کرده است. ورزش‌های آبی مانند اسکی روی آب، پاراسلینگ و غواصی از جمله فعالیت‌های آبی رایج در اینجا هستند که هر بازدیدکننده‌ای باید آن را تجربه کند.

کلام آخر:

با همه‌ی این توضیحات، شما می‌توانید برای آشنایی بهتر و یا مشاوره‌ی خرید تور برای بهار 1402، با شماره 02145128 تماس بگیرید و از راهنمایی و مشاوره‌ی کارشناس‌ها و متخصصان گردشگری آژانس مسافرتی آرزوی سفر پارسیان استفاده کنید و بهترین تورها را با هزینه‌ای مناسب برای تعطیلات نوروز خریداری کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس