کد خبر 1470345
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
9 نفر قربانی توفان‌ در ایالت‌های جنوبی آمریکا+تصاویر

توفان شدید در بخش‌هایی از جنوب آمریکا جان دستکم ۹ نفر را گرفت و بیش از یک میلیون مشترک را بدون برق گذاشت.

به گزارش مشرق، به گفته مقامات آمریکایی، توفان‌هایی که گردباد و بارش‌های شدید را به همراه داشته، بخش‌هایی از جنوب آمریکا را درنوردید و دستکم نُه کشته برجا گذاشت و بیش از یک میلیون مشترک را بدون برق گذاشت.

به گزارش الجزیره، سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد توفان قدرتمند عمدتاً تا اواخر جمعه جنوب این کشور را ترک کرد و به سمت شمال شرق ایالات متحده حرکت کرده جایی که پیش‌بینی شده برف سنگین و برف‌باران را از جنوب شرقی میشیگان به سمت ایالت نیویورک ایجاد کند. طبق گزارش‌ها، بخش‌هایی از نیویورک و جنوب نیوانگلند ممکن است تا بعدازظهر شنبه شاهد بیش از ۳۰ سانتی‌متر برف باشند.

فرماندار کنتاکی گفته که دستکم دو گردباد ناشی از سامانه توفان روز جمعه بخش غربی این ایالت را درنوردید. او در پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت دستکم سه نفر جان خود را از دست دادند اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. اداره پزشکی قانونی شهرستان فایت هم اعلام کرد که نفر چهارم بر اثر توفان در کنتاکی جان باخت. قربانی زنی بود که بر اثر افتادن درخت روی خودروی وی در حال که داخل آن بود کشته شد.

به گفته فرماندار کنتاکی، بجز گردبادها، توفان تندری در این ایالت بادهایی با سرعت ۱۲۹کیلومتر در ساعت ایجاد کرده است. او قبل از توفان وضعیت اضطراری اعلام کرد و جمعه عصر شهردار لوئیزویل هم به دلیل توفان و بادهای شدید و خسارات گسترده و خطرات جانی و مالی، از این اقدام پیروی کرد.

سرویس ملی هواشناسی در لوئیزویل توفان جمعه را قدرتمند و تاریخی با اوج وزش باد بین ۹۶ تا ۱۲۸ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. فرماندار آلاباما هم از کشته شدن سه نفر در این ایالت خبر داد اما جزئیاتی ارائه نکرد. در آرکانزاس هم مردی بعد از رانندگی در خیابانی سیل‌زده به داخل رودخانه خروشان کشیده شد و جان باخت.

فرماندار می‌سی‌سی‌پی جمعه اعلام کرد توفان‌های شبانه که باعث بادهای قوی شده، یک کشته برجای گذاشت.

همچنین بر اساس داده‌های PowerOutage.us، بیش از ۱.۴ میلیون خانه و کسب‌وکار در ایالت‌های توفان‌زده آمریکا بدون برق ماندند.

به گفته هواشناسان، توفان‌های شدید در ماه های زمستان در جنوب آمریکا مکرر است زیرا هوای گرم و مرطوب از خلیج مکزیک بالا می‌آید و با هوای سردتر که از شمال به سمت پایین می‌رود، برخورد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس