درخواست ریاض از مسکو برای راه‌اندازی پروژه بزرگ اقتصادی در عربستان

سفر هیات اقتصادی از روسیه به ریاض با توافق بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری از سوی روسیه در عربستان و تقویت همکاری‌ فیمابین همراه بود.

به گزارش مشرق، جمهوری کارلیا در روسیه از قصد خود برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در عربستان سعودی خبر داد که ویژه فعالیت‌های مربوط به صنعت چوب و ساخت و ساز، تقویت زنجیره تامین و ایجاد صنایع مشترک بین سرمایه گذاران دو کشور خواهد بود.

این موضوع در دیدار حسن الحویزی، رئیس اتحادیه اتاق‌های عربستان سعودی با الکساندر ایشبیک، معاون رئیس جمهوری کارلیا در روسیه مورد بررسی قرار گرفت که در راس هیئتی متشکل از هفت شرکت از بزرگترین شرکت‌های متخصص در صنعت چوب و ساختمان به ریاض سفر کرده است.

سرگئی کوزولوف، سفیر جمهوری روسیه در ریاض و طارق القحطانی، رئیس شورای بازرگانی عربستان و روسیه نیز از دیگر حضار این نشست بودند.

معاون رئیس جمهوری کارلیا نیز در این نشست از سرمایه گذاران سعودی خواست از طیف گسترده‌ای از فرصت‌های سرمایه گذاری آماده و برنامه حمایتی دولت مسکو که ۵۰ درصد ارزش سرمایه‌گذاری را پوشش می‌دهد، استفاده کنند.

وی همچنین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در روسیه و تمایز جهانی آن در صنایع چوب و ساختمان و همچنین گردشگری و معدن را برشمرد.

رئیس اتحادیه اتاق‌های عربستان سعودی هم به نوبه خود بر حمایت کامل این اتحادیه از تقویت روابط بین روسیه و عربستان سعودی، معرفی سرمایه‌گذاران سعودی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در جمهوری کارلیای روسیه و تشویق مشارکت‌های بین بخش‌های تجاری دو کشور تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    گاوهای شیرده بی استقلال فاسد وقتی شمع نفتشان غارت بشه بی هنری وبه پاساژ تبدیل میشوند
  • NL ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    حوثی چی میشه پس ؟ چرا هیت روسیه نرفت یمن ؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    اه، عربستان هم که به قول غربگداها رفت دستبوسی کمونیست ها که، چی شد؟؟!!
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    وااااای....سرزمین حجاز و مناطق آزاد عربستان را به روسیه فروختن😱😒
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 0
      هرجا یه پیمانی بسته میشه شما میان میگین خاکشونو فروختن -چه جالبه با چین همینو میگن چرا اگه با آمریکا بسته بشه نمیگین خاکشونو فروختن آدم از این بی مغزها خندش میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس