مسکو: حمله تروریستی در «بریانسک» با سلاح‌های ناتو انجام شد

وزارت خارجه روسیه امروز در ارتباط با حمله تروریستی به «بریانسک» اعلام کرد: این حمله تروریستی با استفاده از سلاح‌های ناتو انجام شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه با انتشار بیانیه ای به موضع گیری در خصوص حمله تروریستی دیروز به منظطقه بریانسک در این کشور پرداخت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: کی یف بارها اذعان کرده است که تمام اقداماتش با تایید و حمایت ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو انجام می شود؛ لذا قتل ها در منطقه بریانسک با استفاده از سلاح های ناتو انجام شده است. تحقیقات آغاز شده است، این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه ادامه می دهد: در این راستا، این سوال مطرح می‌ شود که آیا این دولت‌ ها شریک جرم و حامی تروریسم هستند؟ آمریکا به اجرای طرح های خود برای نابودی فدراسیون روسیه ادامه می دهد و کی یف را با ارسال سلاح تسلیح می کند. آمریکا و سایر کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین، آن را به محلی برای آزمایش پیشرفت‌ های خود تبدیل می‌کنند. کشورهای غربی از کی یف خواستار اشغال قلمرو مناطق جدید روسیه هستند، اگرچه می دانند که چنین طرح هایی محکوم به شکست است.

مسکو در خصوص بیانیه اوکراین در ارتباط با تحریم های کی یف (علیه روسیه) به مدت ۵۰ سال نیز اضافه کرد: ظاهراً این عدد ارزیابی کی یف از مدت زمان ادامه درگیری را نشان می‌دهد.

این در حالیست که رئیس جمهور روسیه روز گذشته نسبت به اقدامات تروریستی اوکراین در خاک این کشور هشدار داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیروز پنج شنبه و در واکنش اقدام خرابکاران اوکراین در بریانسک اعلام کرد: امروز یک حمله تروریستی دیگر که از سوی اوکراین انجام شد، آنها به سوی غیرنظامیان و کودکان آتش گشودند. اینها همان کسانی هستند که سعی می کنند تا روسیه را از تاریخ و سنت هایش محروم کنند. نیروهای روسی قهرمانانه از مردم ما در برابر نئونازی ها و تروریست هایی محافظت می کنند، که به مدت ۸ سال مردم را در دونباس شکنجه دادند وآنها را کشتند.

منابع رسمی روسیه اعلام کردند که در نتیجه حملات اوکراین به مناطقی در مجاورت مرزهای اوکراین، چند نفر کشته و زخمی شدند؛ این در حالی است که منابع مذکور از نفوذ گروه‌ های مسلح اوکراین و گروگان‌گیری در فروشگاهی در روستای «لیوبچانی» در استان مرزی «بریانسک» در غرب روسیه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مقامات محلی و خدمات اورژانس در منطقه مرزی بریانسک روسیه دیروز اعلام کردند که یک گروه مسلح اوکراینی متشکل از دست کم ۵۰ نفر با نفوذ به منطقه بریانسک، ۶ نفر را در مغازه‌ای در روستای لیوبچانی گروگان گرفتند. برخی منابع خبری به نقل از رسانه‌های روسیه شمار افراد گروگان گرفته شده را تا حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

در خبری دیگر، مقامات محلی استان «کورسک» روسیه از حمله نیروهای روسیه به مناطقی در این استان و زخمی شدن چند غیرنظامی خبر دادند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    زمستان سخت تموم شد و نوبت نوبت اوکراینه .
  • ضیا IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    35 1
    اره با سلاح ناتو بوده حرفیه . دمپایی روانی
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    4 0
    مرگ بر دمپایی
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    حیف دمپایی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس