روسیه به اخراج دیپلمات های خود در اروپا پاسخ در خور می دهد

نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد این کشور از اصل اقدام متقابل در قبال اخراج دیپلمات های خود بهره می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی از اقدامات غرب علیه دیپلمات های این کشور انتقاد کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که روسیه در صورت بروز اقدامات غیردوستانه جدید اتریش علیه دیپلمات‌های روسی، پاسخ کافی به آن خواهد داد.

دیپلمات ارشد روسیه در وین تاکید کرد: در چنین مواردی، ما از اصل عمل متقابل در دیپلماسی بهره می بریم. به تازگی چهار دیپلمات اتریشی که در مسکو کار می کردند مجبور به بازگشت به کشور خود شدند. در صورت گام های جدید غیردوستانه از سوی وین، پاسخ روسیه کافی خواهد بود.

اولیانوف یادآور شد که مأموریت روسیه در وین، با وجود اخراج دو تن از کارکنان خود، تلاش می کند به طور کامل بر روی دستور کار فعلی خود اقدام کند.

در پاسخ به رویکرد ضد روسی دولت وین، وزارت خارجه روسیه اخیراً اعلام کرد که در اقدامی متقابل ۴ کارمند سفارت ارتش در مسکو را از روسیه اخراج می کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که پس از احضار سفیر اتریش در مسکو، مراتب این موضوع به وی ابلاغ شد و سفیر اتریش در این کشور در جریان اخراج دیپلمات های اتریشی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس