کد خبر 1469745
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
آزمون

روند برگزاری آزمون کارشناسی ارشد تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی همچنین دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گزارش مشرق، پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد در سال جاری بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است.

بر اساس اطلاعات سازمان سنجش آموزش کشور، ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند. تعداد کل رشته‌های امتحانی ۱۳۴ کد رشته است. در این آزمون ۶۲ رشته به صورت شناور (داوطلبان می‌توانند در دو رشته شرکت کنند) برگزار می‌شود و در مجموع ۴۵۹ هزار نفر داوطلب واقعی دارد.

روند زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از عصر امروز (پنجشنبه ۱۱ اسفند) آغاز شد و صبح و عصر فردا (جمعه ۱۲ اسفند) ادامه دارد. این آزمون در شش گروه آزمایشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی، ۱۳۴ کدرشته امتحانی در ۱۱۲ شهرستان مختلف کشور، ۱۹۸ محل حوزه‌های امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۷۷۷ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

روند ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد از ۱۶ آذر آغاز شد و تا ‌شامگاه سه شنبه ۲۲ آذر ادامه داشت. همچنین کارت شرکت در این آزمون از دوشنبه (هشتم اسفند) روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار گرفت و آنها تا پایان وقت چهارشنبه (دهم اسفند) وقت داشتند.

فرآیندهای اجرایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ بعد از آزمون دکتری آغاز می‌شود و در دهه دوم خرداد ۱۴۰۲ نتایج اولیه اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز می‌توانند در اواسط خرداد ۱۴۰۲ انتخاب رشته کنند. نتایج اولیه رشته‌های دارای شرایط خاص و مصاحبه دار و آزمون عملی در اواخر خرداد اعلام می‌شود و مصاحبه‌ها و آزمون عملی این رشته‌ها در تیر و مردادماه انجام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ نیمه اول شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس