معاون سفارت آمريکا در بغداد با اشاره به اعزام مامور ديپلماسي عمومي خود به دانشگاه بصره و اعطاي بورسيه تحصيلي به دانشجويان گفت که اين بازديدها فرصتي براي تبادل فرهنگ در يک محيط دوستانه است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پايگاه اينترنتي "نيوز بليز " در گزارشي تأکيد کرد: تيم بازسازي استان بصره (PRT)، سربازان گروهان قرارگاه و اولين گردان و شصت و هشتمين هنگ زرهي اخيراً از دو دانشگاه بصره براي افزايش آگاهي دانشجويان در مورد فرصت‌هاي آموزشي گوناگون بازديد کردند.
"جفر لودرمير "، معاون امور فرهنگي سفارت آمريکا در بغداد و سومين عضو PRT نيز در ماه اکتبر از پرديس‌‍‌هاي شمالي و جنوبي دانشگاه بصره بازديد کرد.

لودرمير مي‌گويد: هدف اين بازديدها حمايت از ابتکارات آموزشي به روش‌هاي چند جانبه است. در طول اين بازديدها مامور ديپلماسي عمومي PRT با دانشجويان درباره بورس‌هاي تحصيلي و فرصت مطالعاتي در آمريکا صحبت کرد.

"کريستيانا چندلر " متخصص زبان انگليسي همچنين کلاس‌هاي آموزشي در پرديس دانشگاه داير کرده است.
چندلر گفت: اين دوره آموزشي به منظور مدرنيزه کردن مهارت‌هاي انگليسي اساتيد و دانشجويان است و بعضي از همين دانشجويان در آينده معلمين انگليسي خواهند شد.

در بخش ديگري از اين مقاله آمده است: همراه با شيوه‌هاي جديد آموزشي براي اين دانشجويان و ايده‌هاي جديد و دستورالعمل‌هاي تعليم اساتيد، PRT يک پل ارتباطي بين دانشجويان و سربازان آمريکايي گشود، اين مساله نوعي تغيير آهنگ براي سربازان ايجاد کرد که مشتاقانه توسط دانشجويان در هر دو پرديس مورد استقبال قرار گرفت.

کريستوفر سورنسون مي‌گويد: اين دومين سفر من به عراق و اولين بار است که فرصت چنين مراوداتي براي من فراهم مي‌شود، دانشجويان مي‌آيند تا با شما حرف بزنند و نشان بدهند که چه چيزهايي ياد گرفتند.

لودرمير همچنين مي‌گويد: مراودات چهره به چهره با عراقي‌ها اساساً ماموريتي براي طبيعي سازي روابط بين دو کشور است. حمايت ارتش نيز در شرايطي که اوضاع امنيتي نابسامان بود اين امکان را فراهم مي‌آورد. اين بازديدها براي دانشجويان و سربازان فرصتي براي يادگيري درباره فرهنگ يکديگر در يک محيط دوستانه بود.

اين نوع مراودات و حمايت از نيروهاي ايالات‌متحده و نيروهاي امنيتي عراق دقيقاً همان چيزي است که لودرمير اميدوار است از اين بازديدها به‌دست آيد.

ژنرال ويليام تيريل در اين زمينه مي‌گويد: اين دانشجويان آينده سازان عراق هستند، دانشي که آنها در دانشگاه‌ها بدست مي‌آورند به ساختن عراق و يک کشور باثبات کمک مي‌کند.

نکته جالب اينکه طبق قانون اساسي عراق و توافقنامه امنيتي امضا شده بين دو کشور عراق و آمريکا، سربازان و نظاميان آمريکايي حق ورود به مراکز آموزشي و دانشگاهي را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس