کد خبر 1469612
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
پاسخ قاطع به دشمن با اتکا به دانش بومی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اساتید ما ظرفیت‌های فروانی دارند و می توان با سرلوحه قرار دادن مبانی دینی و انقلابی،از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده و نقشه‌های دشمن‌ در حوزه‌های مختلف را خنثی کرد.

به گزارش مشرق، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در اولین جشنواره علمی شهید چمران در دانشگاه تربیت مدرس ، با بیان اینکه رشد علمی ما امروز در جهان از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: امروز قدرت و توان در بازداندگی نظامی و در دیگر جهات بر مبنای رشد علمی است.

چمران با اشاره یه جایگاه شهید چمران گفت: این شهید والامقام‌ پس از اینکه احساس نیاز کرد باید در مقابل استکبار ایستادگی کند دو سال در مصر آموزش نظامی دید، پس از دوره آموزشی شهید چمران به جنوب لبنان رفت و اقدام‌یه مقابله با استکبار جهانی کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید چمران به ایران آمد، گفت: پس از شروع جنگ، شهید چمران وارد جنگ شد و ستاد جنگ‌های نامنظم را در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل دادند.

چمران خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبود ادوات نظامی و قدرت زرهی دشمن، شهید چمران با تدوین و اجرای روشی علمی در جنگ موفق شد دشمن را زمین‌گیر کند؛ روش‌های علمی شهید چمران باعث شد حصر سوسنگرد شکسته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به کمبودها به پیشنهاد شهید چمران جنگ آب ایجاد شد و برای مقابله با حرکت دشمن آب را رها کردند تا تجهیزات و نیروهای دشمن زمین‌گیر شود.

وی با اشاره به پیشرفت دانشگاه های کشور پس از پیروزی انقلاب گفت: اساتید ما ظرفیت‌های فروانی دارند و می توان با سرلوحه قرار دادن مبانی دینی و انقلابی،از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده و نقشه‌های دشمن‌ در حوزه‌های مختلف را خنثی کرد.

چمران با اشاره به برگزاری رزمایش پدافند هوایی روزهای اخیر در کشور افزود: در دوران دفاع مقدس جنگنده‌های عراقی با ورود به آسمان ایران اقدام به موشک باران شهرها می‌کردند و اهمیتی نداشت که این موشک‌ها به کدام ساختمان و منطقه اصابت می‌کند و ما متاسفانه نمی‌توانستیم با این تجاوز مقابله کنیم و علت آن نبود سیستم‌های پدافندی در ردیابی و مقابله بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ریشه این محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه ایران در دستیابی به سلاح در مقابله با تجاوز عراق بود موجب شد تا امام راحل به‌عنوان مبنا شعار ما می‌توانیم را اعلام کند تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی بتوانیم با اتکا به دانش بومی در مقابل با هرگونه تهدید پاسخ قاطع بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل این شعار را اعلام و رهبری معظم انقلاب اسلامی آن را با جدیت دنبال کردند، اظهار داشت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز ما در حوزه دفاعی حاصل دستاوردهای فناورانه روز ایران در این حوزه است که ریشه و مبنای آن ما می‌توانیم بود.

چمران خاطرنشان کرد: امروز ما مقتدرانه می‌توانیم از مرزهای هوایی، زمینی و آبی کشور به بهترین شکل دفاع کنیم.

شایان ذکر است اولین جشنواره شهید چمران از سوی سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، ‌با اهداف تحقق اسناد بالادستی علمی به ویژه سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،‌ جریان سازی و تعمیق گفتمان جهاد علمی،‌ شناسایی اساتید و نخبگان علمی در تراز انقلاب اسلامی و نیز مشارکت حداکثری اساتید در کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی و سیاست گذاری کشور در زمینه های علوم انسانی و هنر،‌ علوم فنی و مهندسی و علوم پایه و کشاورزی با رویکرد حل مسائل و نیازهای انقلاب اسلامی و جامعه برگزار می شود.

این مراسم با حضور قائم مقام وزیر علوم، ‌دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها،‌ معاون علوم ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان و نخبگان کشور روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۳ در سالن شهید چمران دانشگاه برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    دانش بومی ، ینی از دوره زکریا رازی میخواید شروع کنید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس