کد خبر 1469462
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
برق

گرو کشی برق از مخابرات به دلیل عدم پرداخت قبض ۲۰ میلیونی واحد مخابراتی روستای«شیت» در شهرستان طارم استان زنجان باعث قطع ارتباطات اهالی روستا و ایشجاد مشکل برای آنها شد.

به گزارش مشرق، در اقدامی عجیب شرکت توزیع برق شهرستان طارم به دلیلی بدهی ۲۰ میلیون تومانی اقدام به قطع برق مرکز مخابرات روستای شیت در شهرستان طارم استان زنجان کرد.

این اقدام شرکت برق باعث شد تا برای ساعاتی ارتباط اهالی روستای شیت با نقاط دیگر قطع شده و آنها را دچار مشکل کرد.

علی زرگری، سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق زنجان با اشاره به اینکه قطعی برق مقطعی و حدود ۳ تا ۴ ساعت بوده و به دلیل عدم پرداخت فیش برق مرکز مخابراتی بوده است، اظهار کرد: قطع برق این مرکز بعد از چند بار تذکر صورت گرفته است.

سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه بسیاری از سازمان‌ها و ادارات بدهی‌های میلیاردی به شرکت توزیع برق استان دارند، تصریح کرد: ادامه پروژه‌ها و روند خدمت‌رسانی به مردم با وصول مطالبات امکان‌پذیر است.

قطعا باید مخابرات پاسخگوی قطعی برق روستای شیت باشد!

وی در جواب این سوال که اگر در این زمان و در مدت قطعی ارتباط اهالی، اتفاقی در روستا رخ می‌داد و یا بیماری یا حادثه‌ای رخ می‌داد که نیاز به تماس تلفنی بود، چه کسی باید جوابگوی قطعی تلفن می‌بود، گفت: قطعا باید مخابرات پاسخگوی این اتفاق باشد، چرا که باید این شرکت هزینه انرژی مصرفی خود را بپردازد.

سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق زنجان در توجیه قطع برق روستای شیت به دلیل عدم پرداخ بهای برق گفت: دولت برای اختصاص بودجه از شرکت برق می‌خواهد که مطالبات خود را وصول کند، گفت: اگر این مطالبات وصول نشود شرکت نمی‌تواند طرح‌ها و پروژه‌های خود را اجرایی کند برای همین ما هم مجبوریم برای وصول مطالبات اقدام کنیم.

زرگری با بیان اینکه برخی ادارات و سازمان که حتی زیر مجموعه وزارت نیرو و یا وزارت کشور هستند بدهی‌های کلانی به شرکت برق استان دارند و در وصول مطالبات کوتاهی کرده و هزینه برق مصرفی خود را پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: ما در حوزه ادارات و سازمان‌ها ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان مطالبات داریم که باید برای وصول آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به روند اخد مطالبات گفت: در ابتدا با خواهش و تمنا و سپس با نامه‌نگاری و بعد از آن در چند مورد با نامه اخطار خواسته می‌شود که هزینه برق مصرفی واریز شود و اگر این اتفاق روی ندهد طبیعتا باید آن انشعاب قطع و جمع آوری شود، چرا که بیت‌المال است!

سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق زنجان در مورد بدهی مرکز مخابراتی روستای شیت گفت: این مرکز حدود ۲۰ میلیون تومان بدهی داشته است که از ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر برق مرکز شده است که بعد از آن نیز وصل شده، البته هنوز مبلغ بدهی نیز واریز نشده است.

پرداخت ۳۸ میلیارد ریال از بدهی‌های برق

مدیر کل مخابرات استان زنجان نیز در واکنش به قطعی برق مرکز مخابرات روستای شیت و با اشاره به گفت‌وگوی خود با رئیس شرکت برق شهرستان طارم اظهار داشت: حدود یک و نیم ماه قبل حدود ۳۸ میلیارد ریال از بابت بدهی قبض‌های برق به حساب شرکت برق واریز شده است.

شبستانی با بیان اینکه امکان دارد شاید مواردی نیز جا مانده باشد، افزود: قطعا موارد جا مانده نیز پرداخت خواهد شد و نیازی به قطع برق مراکز نیست و باید قبل از قطع برق به ما اطلاع داده می‌شد تا ما هم اقدام می‌کردیم.

وی با بیان اینکه به رئیس شرکت برق طارم نیز گفتم مردم با توجه به ایام آخر سال قطعا به تماس تلفنی نیاز دارند، تصریح کرد: از وی خواسته شد تا در چنین موارد قبل از هر گونه اقدامی به شرکت مخابرات اطلاع رسانی شود تا اقدام لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه باطری‌های مراکز مخابراتی می‌توانند در صورت قطعی برق یک تا ۲ ساعت جوابگوی نیاز مرکز مخابراتی باشد، تصریح کرد: بعد از این مدت ارتباط اهالی قطع می‌شود که آنها را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که چنین مواردی روی می‌دهد و امیدواریم که دیگر چنین اتفاقی روی ندهد، اظهار داشت: در روزهای آینده هم در قبال بدهی‌ها ۵ میلیارد ریال هم دستور پرداخت شده و قطعا اجازه نمی‌دهیم که بدهی جا بماند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های برق هم نیاز به وصول مطالبات برای پیشبرد پروژه‌ها و واریز حقوق کارکنان و دیگر موارد هستند، ادامه داد: شرکت مخابرات خود را ملزم می‌داند تا با شرکت‌های خدمات رسان همکاری داشته باشد.

برق روستا حدود ۶ ساعت قطع بود نه ۳ ساعت

مهدی حسامی یکی از اهالی روستای شیت نیز زمان قطعی برق روستا با رد ادعای روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان اظهار داشت: برق روستا از ساعت ۱۲ تا نزدیکی‌های ساعت ۱۸ قطع بود.

وی با بیان اینکه موضوع را با بخشدار و استاندار نیز در میان گذاشتیم، افزود: وصلی برق روستا بعد از کلی تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته اتفاق افتاد.

حسامی با اشاره به اینکه ۳۵۰ خانوار این روستا با جمعیت یک هزار نفری ارتباطشان با خارج از روستا قطع شده بود، ادامه داد: قطع برق علاوه بر تلفن ثابت، تلفن همراه و حتی کارت‌خوان‌های داخل روستا هم قطع شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    وقتی مخابرات برای 100 هزار تومن تلفن رو قطع میکنه اداره برق برای 20 میلیون برق رو قعط نکنه؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    مثل بچه های ۵ ساله
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    تعرفه های مخابرات مثل برق هرسال چند دفعه افزایش نمی یابد با این وضع فاتحه مخابرات را در زمینه تلفن ثابت خواند
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 1
      نترس مخابراتی عزیز آبونمان تلفن ثابت ۵ تا ۶ برابر کردن تا حقوق تو را بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس