ژاپن و دفتر عمران ملل متحد برای ساخت آب شیرین کن در ایران همکاری دارند

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران گفت: دفتر عمران ملل متحد (UNDP) تفاهم‌نامه و قراردادی با ژاپن برای اجرای طرح‌های مشترکی در خصوص ساخت آب شیرین کن و آب کشاورزی در ایران امضا کردند.

به گزارش مشرق، "کلودیو پرویداس" که همراه سفیر ژاپن در ایران و هیات همراه به چابهار سفر کرده اظهارداشت: تامین آب آشامیدنی و کشاورزی در استان خشک سیستان و بلوچستان از طریق آب شیرین کن و شیرین سازی از دریا و بهینه سازی آب کشاورزی از اهیمت زیادی برخوردار است و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از استان‌های بزرگ ایران است که تامین آب پایدار به معیشت و توسعه این استان کمک می‌کند و هدف اصلی از این سفر بررسی وضعیت آب این منطقه است.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: در این سفر از مناطق مختلف همچون نوار ساحلی، حاشیه شهر، بندر چابهار و نقاط جمعیتی این شهرستان بازدیدی خواهیم داشت تا از نزدیک از وضعیت آبرسانی مردم اطلاع پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح تامین آب برای ۵۰ هزار نفر از ساکنان چابهار با حضور سفیر ژاپن در ایران بررسی شد که امیدواریم بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

پرویداس اظهارداشت: همکاری خوبی با وزارت کشور ایران داریم و هدف اصلی ما در این سفر این است که نیازهای منطقه را شناسایی و بررسی کرده که چطور می‌توانیم موفقیت‌ها را بیشتر و مشکلات را در حوزه آب کم کنیم.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران به همراه سفیر ژاپن در ایران و فرماندار چابهار از ظرفیت‌های آب شیرین کن، حاشیه نشینی کمب، رمین، مرادآباد، تالاب صورتی، کوه‌های مریخی، نوار ساحلی، ظرفیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید و در نشست‌های مختلف مسائل و مشکلات حوزه آب این شهرستان را بررسی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    ژاپن بدون اجازه اربابش هیچ حرکتی نمیکنه بلاشک هدف از این به ظاهرکمک انساندوستانه بذرپاشی برای نفوذه!!
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    ژاپن؟ آب شیرین کن؟ ایران؟ حاظرم شرط ببندم که یجای کار میلنگه، ژاپن مستعمره آمریکا، به ایران کمک کنه؟ XD
  • ش. AE ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    خودمون و برو بچه های دانشگاه ها با این همه ادعا عرضه ندارن این پروژه رو راه بیاندازند سپاه میتونه چرا از ژاپن که جاسوس بفرستن به ایران ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس