محرابیان

وزیر نیرو در بیان برنامه دولت برای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، گفت: برنامه ساخت این خط از محل آب‌شیرین‌کن سیریک در غرب بندرعباس آغاز شده و برنامه داریم در استان‌های فلات مرکزی کشور اجرایی کنیم.

‌به گزارش مشرق، ‌علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در گفت‌وگو با اخبار سیما، ضمن بیان پروژه‌های افتتاح‌شده در استان یزد، گفت: امروز ۱۶ پروژه در حوزه‌های آب و برق شامل ۱۱ پروژه بخش برق و ۵ پروژه حوزه آب به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به جزئیات پروژه‌های برقی گفت: ۱۱ پروژه برقی شامل تاسیسات خط، پست، و خازن‌گذاری بود که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وزیر نیرو ضمن تشریح ۵ پروژه حوزه آب تأکید کرد: پروژه‌هایی شامل طرح خط پشتیبان تامین آب شرب یزد از خلیج فارس امروز به بهره‌برداری رسید که به صورت عادی ۲۴ ماه برای ساخت زمان نیاز داشت، اما در مدت ۴ ماه به بهره‌برداری رسید.

محرابیان با بیان سایر پروژه‌های حوزه آب، اظهار داشت: فاز اول تاسیسات بازچرخانی آب در شهر یزد به همراه تصفیه‌خانه فاضلاب‌خانه شهر میبد در کنار ۳ باب مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی در استان یزد افتتاح شد که این پروژه زیر مجموعه طرح بزرگ توسعه زیرساخت بازچرخانی پساب است.

وی ادامه داد: ما شاهد شروع به کار خط دوم انتقال آب از دریا به استان یزد بودیم، و این پروژه مقرر است در مدت زمان کمتر از ۴ سال به بهره‌برداری برسد.

*جزئیات پروژه انتقال آب از دریا

وزیر نیرو در تبیین برنامه دولت برای رساندن آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی گفت: یک خط انتقال آب در گذشته و سال ۱۳۸۹ شروع به ساخت کرده بود که هم‌اینک به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه دوم این طرح در دستور کار است.

محرابیان با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان گفت: این خط در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و عملیات اجرایی آن طی ماه‌های اخیر آغاز شده و ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در بیان برنامه دولت برای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: برنامه ساخت این خط از محل آب‌شیرین‌کن سیریک در غرب بندرعباس آغاز شده و برنامه داریم در استان‌های فلات مرکزی کشور که از مسئله کمبود آب‌ دارند طرح‌های انتقال آب از دریا را اجرایی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    اتباع اجنبی را اخراج کنید دلبستگی به حفظ ذخایر اب و خاک و انرژی این کشور ندارند ما داریم باچشمون می بینیم
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    آره هاشمی هم چنین ادعایی داشت
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    ای ول ایران پر از زمین هست اگه این همه بیابون بره زیر کشت میتونه تمام ۸ ملیارد نفر کره زمین رو غذا بده
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    باید نیروگاه های اتمی در اطراف مسیر اب ساخت تا نیروی برق ، موتورهای پمپاژ اب را . تامین کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس