موشک پاوه

روزنامه صهیونیستی نوشت: ایران از موشک کروز جدید «پاوه» رونمایی کرد که قادر است تا اسرائیل برسد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: تایمز اسرائیل با اشاره به اظهارات اخیر سردار امیرعلی حاجی‌زاده نوشت: روز ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ ایران ویدئویی منتشر کرد از موشک کروز جدید به نام «پاوه»، که بُرد آن ۱۶۵۰ کیلومتر است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک کروز ما با بُرد ۱۶۵۹ کیلومتری به تسلیحات موشکی جمهوری اسلامی ایران افزوده شد. به گفته وی، تهران همچنان به دنبال قتل ترامپ، و پمپئو به انتقام ترور قاسم سلیمانی است.

تلویزیون ایران برنامه‌ای پخش کرد که اولین فیلم از موشک کروز جدید «پاوه» است، پرتاب موشک و سپس پرواز آن در ارتفاع پایین بر فراز زمین و سپس اصابت به هدف را نشان می‌دهد. حاجی‌زاده به جز طول بُرد موشک، به جزئیات دیگری درباره آن اشاره نکرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گذشته گفته است که دارای موشک‌های کروز با بُرد ۱۰۰۰ کیلومتری (۶۲۰ مایل) است. همچنین گفته که موشک‌هایی با بُرد حداکثر ۲۰۰۰ کیلیومتری (۱۲۵۰ مایل) دارد که از طول بُرد لازم برای رسیدن به اسرائیل، دشمن بزرگ خود، و پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در منطقه بسیار بیشتر است.

ایران که لیست بلندی از تسلیحات تولید داخلی، مانند پهپاد، دریانوردهای نیروی دریایی، هوانوردها و سامانه‌های الکترونیکی دارد، با ارسال پهپادهای انتحاری خود به روسیه برای استفاده در اوکراین، موجب نگرانی‌های روزافزون، و ترس آنکه سامانه‌های تسلیحاتی بیشتری به مسکو بفرستد شده است. اسرائیل از مدت‌ها پیش از برنامه موشکی تهران هشدار داده بود.

در ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده این کشور را از قرارداد هسته‌ای ایران خارج کرد و مدعی شد قراردادی است بسیار نارسا و به تولیدات موشکی ایران نیز نپرداخته است. او همچنین تحریم‌های کمرشکن علیه ایران را از نو به اجرا درآورد. تهران از آن هنگام شروع به غنی‌سازی اورانیوم تا خلوص ۶۰ درصد کرده است. حاجی‌زاده که در تلویزیون دولتی ایران سخن می‌گفت همچنین بار دیگر تمایل ایران به قتل ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین این کشور به خاطر نقش ایشان در قتل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در حمله پهپادی آمریکا در تاریخ ۳ ژانویه۲۰۲۰ در بغداد را تکرار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 4
    ۵۰ سال هم هست که موشکهای نوترونی کره شمالی نیویورک رو هدف قرار داده ، که چی ؟
  • ح IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 0
    اگر سر مسلمانان کرم نریزید و از اراضی اشغالی برگردید از همون جایی که ازش اومدید!! کاری باهاتون نداریم!! وگرنه تک تک تون باید مجازات بشید!!
  • فرزاد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    پس چی خیال کردی ؟ تا چشت در آرد وو اصلا ..قلب و چشم اسرائیل را هدف گرفته ایم .. مشکلیه ؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    رژیم کودک کش مگ فضوله
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 0
    اینکه ناراحتی نداره شنا کردن یاد بگیرید که بجز دریا راه دیگری ندارید. شنا کنید تا بریتانیای صغیر یا سرزمین غصب شده آمریکا.
  • یزدان IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 2
    منهای مردم هیچی نیستید
  • :) IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    4 0
    خب خواستیم اگه موشک آمریکا آمد سمت اسرائیل، بزنیمش. مگه سیستم دفاعی نمیخواستین؟ در ضمن هر کی از ناتان یابو خوشش نمیاد میتونه به ایران پناهنده بشه. آمریکا و اسرائیل هم بزودی فرومیپاشن، مگر اینکه اروپای کلونیالیستی را رها کنن، بپیوندن به ما و چین و روسیه :) صلح جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس