چین: پرواز هواپیمای آمریکایی برفراز تنگه تایوان صلح را به خطر انداخته است

چین پس از عبور یک هواپیمای نظامی آمریکایی از تنگه تایوان در روز دوشنبه، اعلام کرد که این اقدام آمریکا صلح و ثبات در این آبراه حساس را «به خطر» انداخته است.

به گزارش مشرق از "رویترز", فرماندهی ارتش شرقی چین اعلام کرد که نیروهای این کشور هنگام عبور هواپیمای گشت دریایی و شناسایی پی ۸ آمریکا از تنگه تایوان, آن را از نزدیک زیر نظر گرفتند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا عمداً در اوضاع منطقه‌ مداخله می‌کند و این اقدامات صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد. ما قاطعانه با این اقدامات مخالف می‌باشیم.

این درحالی است که ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است که این هواپیما در حریم هوایی بین المللی پرواز کرده است و واشنگتن به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر منطقه‌ای که مغایر با قوانین بین المللی نباشد ادامه خواهد داد.

پیش از این یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی افزایش تنش میان واشنگتن و پکن بر سر ورود بالون اطلاعاتی چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا و سرنگون کردن آن، ادعا کرد چین قصد دارد تا پایان دهه به تایوان حمله کند.
تایوان به منظور تقویت توان بازدارندگی در برابر چین به توسعه قابلیت‌های تهاجمی از جمله موشک‌های کروز و تسلیحات حملات زمینی روی آورده است.

تایوان پیش از این موشک‌های کروز تاماهاوک و JASSM-ER را از آمریکا خریداری کرده و برنامه موشک کروز مافوق صورت «یو فنگ» را توسعه داده است. پس از سفر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که در ماه اوت سال گذشته انجام شد تنش‌ها میان چین و آمریکا بر سر مسئله تایوان بالا گرفت.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از تمام کشورهای جهان می‌خواهد به اصل چین واحد و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند. آمریکا اگر چه استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما گفته است چنانچه چین اقدام نظامی علیه تایوان انجام دهد، از آن حمایت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فامیل دور IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    عجب!! چین خودش تایوان رو تهدید به حمله می‌کنه و اونوقت حرف از صلح در منطقه میزنه!! کمتر خفاش کوفت کنید تا دچار دوگانگی نشید!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس