تکلیف مجلس به وزارتخانه‌های جهاد و نیرو برای آبرسانی به عشایر

طبق مصوبه مجلس، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری وزارت نیرو، آبرسانی سیار مورد نیاز عشایر را با قیمت معادل تعرفه خدماتی یا تجاری برای جامعه عشایری تأمین نماید.

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۸ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک جز به بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

طبق این مصوبه، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری وزارت نیرو، آبرسانی سیار مورد نیاز عشایر را با قیمت معادل تعرفه خدماتی یا تجاری هر کدام که کمتر است برای جامعه عشایری تأمین نماید و به خانواده‌های عشایری در محل اسکان آنها تحویل دهد.

حمایت مالیاتی از خیرین طرح‌های آبرسانی روستایی

همچنین مطابق با بند الحاقی ۱ تبصره ۸ این لایحه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین در پروژه (طرح) های آبرسانی روستایی با تأیید وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. در کمک‌های غیرنقدی بهای کالا یا خدمات و عوارض و مالیات ارزش افزوده پرداختی بابت پروژه (طرح) های مزبور با تأیید وزارت نیرو، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی خواهد بود.

علاوه بر این، بر اساس بند (ف) تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱، در برخورد با مالکان زمین‌هایی که در طرح‌های بازنگری و یا الحاق به طرح‌های جامع، هادی و تفصیلی شهرها توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان و یا شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اراضی آن‌ها به محدوده شهر ملحق می‌شود، پس از ابلاغ طرح تفصیلی شهرها در صورت عدم نیاز به تفکیک زمین، صرفاً بر اساس تبصره ۴ ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها مصوب ۱۳۶۷/۸/۲۹ عوارض آنها محاسبه و در صورت نیاز به تفکیک زمین، صرفاً به موجب ماده ۱۰۱ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۶/۴/۱۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی با آن‌ها برخورد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس