کد خبر 1468625
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
ماجرای پاساژگردی دختران بی حجاب/ متولیان فرهنگی کجایید؟

آنچه این روزها به نام زن زندگی آزادی در حال وقوع است و دقیقا افرادی به نقش اول آن تبدیل شده اند که آزادی را صرفا در بی بند و باری خلاصه می کنند.

به گزارش مشرق، آن روزی که یکی از نمایندگان ولی فقیه گفت «اگر روسری ها حذف شود، دغدغه شلوار را چه کنیم؟» منظور او دقیقا همین امروزی بود که نه تنها روسری ها از سر برخی از بانوان کنار رفته و الزامات شرعی رنگ باخته، بلکه دیگر از پوشش درخور عرف جامعه هم در میان آنها خبری نیست و به نوعی با پدیده نیمه برهنگی مواجه هستیم و دقیقا معلوم نیست که این نوع پوشش چه جایگاهی مثلا در روزهای سرد زمستان دارد و بازیگران آن، چه هدفی را دنبال می کنند؟! قطعا همه ما وقتی در سرمای زمستان، چشممان به زنان بی روسری و گاها لباس های غیر زمستانی شان می افتد، این سوال را از خودمان می پرسیم که آیا این نوع پوشش در زمستان آن هم زمستانی که همه از سرمای بی سابقه اش حرف می زدند، نمادی از آزادی است و یا نمادی از اسارت این زنان نیمه برهنه در بند بازی گردانان غربی که این چنین توانسته اند افکار برخی از زنان را به اسارت درآورده و حتی پوششی برای حفاظت از آن ها در سرمای زمستان باقی نگذارند؟

با این مقدمه هرچند تلخ شروع کردیم تا برسیم به آنچه این روزها به نام زن زندگی آزادی در حال وقوع است و دقیقا افرادی به نقش اول آن تبدیل شده اند که درست مطابق آنچه به آن ها دیکته شده و به افکارشان نفوذ پیدا کرده، آزادی را صرفا در بی بند و باری خلاصه می کنند و تعریف دیگری از این واژه عمیق ندارند، پس نتیجه اش می شود همان پاساژگردی های بی هدف در لوکس ترین پاساژهای تهران با چاشنی تلخ نیمه برهنگی!

ماجرای پاساژگردی دختران بی حجاب+ عکس

دخترهایی که بیشتر عاشق خودنمایی هستند تا معترض به حجاب

قطعا در هفته های اخیر، فیلم زنان بی حجاب و نیمه برهنه در پاساژهای معروف و لاکچری از چشم کسی پنهان نمانده؛ هرچند که برخی ها این فیلم ها را منتسب به کشورهای دیگر می دانند اما به هرحال، تکذیبیه خاصی از انتساب این فیلم به فلان پاساژ منتشر نشده و احتمالا همین کافی است تا افسوس بخوریم برای آنچه درحال وقوع است‌. ضمن اینکه متاسفانه تصاویر مشابه این فیلم به وفور در پاساژهای لاکچری و حتی خیابان های شهر به چشم می خورد و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

گرچه چندهفته ای از انتشار آن فیلم گذشته اما از آنجایی که با موارد مشابه بسیاری در پاساژهای مختلف و به خصوص در این روزهای منتهی به سال نو و خریدهای نوروزی مواجه هستیم، لازم دانستیم کمی به موشکافی همان فیلم اول بپردازیم. گرچه دقت خیلی زیادی لازم نیست اما با این حال اگر کمی با دقت به گشت و گذار دختران با پوشش نامتعارف در پاساژها و همان پاساژ موردبحث بنگرید و نوع نگاه ها، رفتارها و حتی راه رفتن و خوش و بش آن ها را زیرنظر بگیرید، غالبا دختران نوجوانی را در قاب دوربین می بینید که برخلاف بهره وری سیاسی رسانه های آن ور آبی، هدف خاصی را دنبال نمی کنند و احتمالا فقط برای گذران اوقات فراغت راهی پاساژ شده اند، البته با پوشش نابهنجاری که بیشتر شبیه به یک خودنمایی است تا دنبال کردن هدفی خاص چون مخالفت با حجاب. بنا به گفته روانشناسان، نیاز به دیده شدن، همان ویژگی بارز و نیاز طبیعی دوران نوجوانی است که در هر فردی به شکلی خاص و براساس شخصیت خانوادگی آن فرد بروز پیدا می کند و در برخی ها هم به شکلی که امروز در پاساژها و خیابان های سطح شهر می بینیم.

ماجرای پاساژگردی دختران بی حجاب+ عکس

فرزانه حکیم زاده استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا(س) در این باره می گوید:« عوامل بدحجابی و بی‌حجابی در میان اقشار مختلف جامعه متفاوت است که در میان دانش‌آموزان، مباحثی چون خودنمایی، مدگرایی، تقلید از دوستان، توجه به دوستان و زیبایی دوستی مطرح است و گاهی هم به ضعف اعتقادی برمی‌گردد. اگر کسی بخواهد از این صنف شروع کند، باید با تقویت باور به خداوند و آخرت، آنها را به این سمت سوق دهد.» او ادامه می دهد:« البته آموزش خانواده به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای گسترش عفاف و حجاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مربیان و متولیان حوزه عفاف و حجاب باید روی فکر و اندیشه خانواده ها کار کنند، زیرا تربیت از خانواده شروع می‌شود و اگر والدین نسبت به این مساله مهم شناخت داشته و خودشان به آن عمل کنند، قطعا می‌توانند بر فرزند خود تأثیرگذار باشند. ما با افرادی روبرو هستیم که به خاطر هجمه‌های فرهنگی از اعتقاد خود دست برداشتند، بنابراین باید نسبت به شبهات حجاب پاسخگو باشیم؛ فلسفه، آثار، پیامدها و تأثیرات اخلاقی، خانوادگی، فردی و اجتماعی این عرصه را تبیین و پیرامون شخصیت زن در اسلام باید صحبت کنیم، زیرا یکی از حربه‌ها علیه حجاب این است که می گویند اسلام به شخصیت و جایگاه زن اهمیت نمی‌دهد و این الزامات حجاب را در نظرگرفته تا آزادی را از زن بگیرد، پس وقتی جایگاه و شخصیت زن در اسلام مطرح می‌شود، بسیاری از شبهات رفع خواهد شد.»

بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که این تمایل به خودنمایی، بی حجابی و حتی رسیدن به مرز برهنگی، عملا نشان از کم کاری خانواده ها و جامعه درقبال نوجوانان دارد. نیاز به دیده شدنی که به درستی در خانواده هدایت نشده و نتیجه اش می شود همین فشن شوی خیابانی و تصاویر افسوس برانگیز در سطح جامعه. البته در این فیلم از حضور افراد معلوم الحال هم نمی توان غافل شد که البته آن ها هم عملا در لیست معترضان به حجاب نمی گنجند و حضورشان در پاساژ عملا ناشی از باز بودن در دیزی است!

ماجرای پاساژگردی دختران بی حجاب+ عکس

قانون شکنی؛ نسخه ای که فقط برای ایران پیچیده می شود

در اینکه نباید همه چیز را به حال خود رها کرد و حد و مرزی برای عرف پوشش جامعه درنظر گرفت، شکی نیست. اصلا این، همان کاری است که همه کشورها برایش قانون دارند و مردم نیز ملزم به رعایت آن هستند. چه بساکه حتی در بسیاری از کشورها، حد و مرزی برای افراد زیر ۱۸ سال تعریف شده و اگر کسی پا از آن فراتر بگذارد، مشمول قانون می شود و حالا اینکه چرا همین قانونگذاران غربی، مشتاق به قانون شکنی در کشور ما هستند، دلیلش کاملا واضح است. حتی طبق فرهنگ و قانون خود آن ها، افراد در هرمکانی با پوشش مناسب همان مکان ظاهر می شوند و پوشش های ناهنجار معمولا در هر مکان و زمانی رایج نیست اما وقتی نوبت به ایران می رسد، برای ما نسخه های متفاوتی پیچیده و شعاری به نام آزادی علم می شود که درواقع باید این را با زبان ساده به دختران و زنان پیرو دیدگاه غرب تفهیم کرد.

حکیم زاده نیز در خصوص الزامات قانونی عفاف و حجاب در کشورمان توضیح می دهد:« قطعا باید قوانینی برای این موضوع وجود داشته باشد. زمانی که پیامبر گرامی اسلام در رأس حکومت بودند، آیه حجاب نازل شد و این آیات بیانگر آنند که حکومت اسلامی می‌تواند در امری که کاملا اجتماعی است، ورود پیدا کند. ضمن اینکه ما اصلا با واژه حجاب اجباری مواجه نیستیم، بلکه عفاف و حجاب هم مثل بسیاری دیگر از قوانین کشور، یک قانون است و همه باید به آن احترام بگذارند.»

ماجرای پاساژگردی دختران بی حجاب+ عکس

اجرای قانون حجاب و نیاز به روش هایی کاربردی

حالا باتوجه به تمام این مسائل، موضوع اینجاست که چگونه باید همه مردم از جمله زنان و دختران جامعه را مجاب به رعایت قانون کرد؟ موضوعی که باید روی آن فکر کرد و راهکارهایی کاربردی به کار بست. مثلا برخی از متولیان اجرای قانون حجاب از تذکرات کتبی و جریمه های نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی گفته اند اما تحقیق میدانی نشان می دهد که به اعتقاد بسیاری از مردم، این نوع برخوردها، اثر چندانی در اصلاح اوضاع ندارد. یعنی متخلفان، پس از برخورد قانونی و پرداخت جرایم تعیین شده، دوباره به سرخط باز می گردند و عملا توفیقی در اجرای قانون پوشش حاصل نمی شود. بنابراین چاره چیست؟ این سوالی است که در ماه ها و سال های گذشته بارها و بارها مطرح شده و متاسفانه پاسخ دقیقی به آن داده نشده اما آنچه مسلم است اینکه با دشمن باید درست مثل خودش تا کرد و از همان شگردها بهره برد، یعنی توسل به ابزار فرهنگ و حربه فرهنگسازی. همان چیزی که ما در بسیاری مواقع مغلوب دشمن شده و نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید خلأهای فرهنگی جامعه را پر کنیم‌ و حتی هنوز هم برنامه درخوری برایش نداریم!

زینب ضلی فعال فرهنگی حوزه زنان معتقد است:« مشکلات امروز جامعه ما در بحث حجاب باید به صورت ریشه‌ای حل شود که برای این نیز باید سراغ اولین نهاد اجتماعی یعنی خانواده به خصوص مادران برویم که می توانند بیشتری اثرگذاری را روی فرزندان داشته باشند. متاسفانه دشمن به خوبی این موضوع را فهمیده و اغلب برنامه ریزی خود را بر روی خانواده کرده تا بتواند ارزش‌های خانواده متعالی اسلامی را تغییر دهد، بنابراین ما باید در اتاق فکر خود برنامه ریزی های غیر مستقیم، بلند مدت و پایدار داشته باشیم، اتفاقی که تا به امروز صرفا به شکل کوتاه مدت بوده و به همین سبب نیز جامعه دچار ضربه های مختلفی شده است. به واقع این ضربه ها، گویای عدم توجه کافی و بنیادین به موضوع مهم عفاف و حجاب و البته نحوه درست تعامل با افراد کم حجاب و شیوه‌ درست امر به معروف و نهی از منکر بوده که باید در اتاق فکرهای مختلف، روش های غیر مستقیم و بلندمدت را بشناسیم تا با عمل به آن ها، توفیقات مدنظر حاصل شود.»

ماجرای پاساژگردی دختران بی حجاب+ عکس

در واقع فرهنگسازی در بحث حجاب همان حلقه مفقودی است که به قول خود جامعه شناسان و کارشناسان عرصه فرهنگ، در آن بسیار ضعیف عمل کرده و نتوانسته ایم بر دشمن پیشی بگیریم، بنابراین شاید بتوان گفت که جامعه امروز در کنار تمام قوانین و الزامات به ابزاری نرم همچون فرهنگ و فرهنگسازی نیز نیاز مبرم دارد و دیگر نباید از آن غافل شد. درست مثل عملکرد گروه های جهادی مختلف که از راهکارهای تبلیغی مختلفی برای ترویج عفاف و حجاب بهر می گیرند. از جمله این گروه ها می توان به «مثل هانیه» اشاره کرد که در کاری ساده اما اثرگذار پا به میدان گذاشته و قطعا با استمرار همین روش می توانند نرم نرمک به عمق ذهن نوجوانان و جوانان نفوذ کرده و شان و ارزش حجاب را برایشان نهادینه کنند. کاری که شاید زمان‌بر باشد اما شدنی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 57
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    30 36
    فعلا هر چی خواستید مدتی تازوندید.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      16 16
      اینا وقتی کثافت و حرام میخورن دیگر هیچ حلالی در آنها نفوذ نمیکند
    • سعید IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      18 12
      مدتی است در پوشش گروهای توریستی در شهرها و مکانهای عمومی با کشف حجاب و پوششهای وقیحانه و غیر اخلاقی دارند تبلیغ بی حجابی و عادی نگاری میکنند حتما برنامه ریزی شده است در غفلت و خواب مقامات محترم؟؟؟
    • وطن پرست DE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      5 2
      یادی کنیم از دوران تکرار. فقط خواستم یکم حافظه تاریخی شما دوست عزیز رو تقویت کنم.
    • تک تیرانداز DE ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      14 5
      وقتی معاونت زنان می گه شعار زن زندگی ازادی شعار اسلام هست دیگه این مقاله های معنی و مفهومی نداره. دست وپا زدن الکیه.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      12 8
      هنوز معنی تازوندن رو نفهمیده ای . فعلاً دست مذهبی ها بسته است . ولی همیشه اینطوری نمی مونه . اونها ملاحظه خیلی چیزها رو می کنن که تو اصلاً نمی فهمی . این ملاحظه ها س که تو و امثال تو رو وقیح کرده ولی به وقتش می فهمی که همیشه در به یه پاشنه نمی گرده
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      7 5
      متاسفانه با بی تدبیری و برخوردهای احساسی و سخت نمیشه کاری کرد. کاش قبل فوت اون خانوم کمی تدبیر میشد در زمینه عفاف و حجاب.
    • US ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      6 4
      در مورد تربیت مادران، بایستی از تربیت پسران شروع کرد. پشت هر مادر مهربانی، مردی زحمتکش و فداکار و مرد به معنای واقعی، انرژی قدرت رو به خانواده میاره که باعث انرژی مادر مهربان میشه که بتونه فرزندانش رو خوب تربیت کنه... نگاه تک بعدی به فقط شخصیت زن برای حجاب، کاملا ابتر هست. حالا اون مرد هم بایستی غیرت و حیا رو در چاشنی تربیتش لحاظ جدی کرد. یک پکیج همه جانبه داداشا آقایون!
    • جیگر IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      8 4
      آخه به تو چه ربطی داره یک زن چی میپوشه مگر فردای قیامت تو رو بخاطرش بازخواست میکنن شما لقمه مردم رو آلوده به ربا نکنید نمیخواد به زور سر دختر مردم حجاب کنید
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    69 74
    با این کارا چیو میخان به انقلابی ها ثابت کنن؟؟؟ میخواین بگین که نظام برگشته و غربگرایی بر جامعه حکمفرما شده؟؟؟ نخیر . ان شالله این نظام مقدس با همین رهبر عزیز بدست حضرت مهدی فاطمه (س) میرسه و روسیاهیش هم میمونه برای زغال (کشف حجاب ها).فقط صبر کنید و بیینید.
    • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      11 2
      تند نرو جانم
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      11 5
      وقتی طبق قانون خود کشور کسانی که بی حجابی می کنند زندانی نمی شوند یا آن بازیگری که وقتی آزاد شد با بی‌حجابی عکس با روزنامه شرق می گرفت ولی کار نکردن به دلیل این عمل خلاف قانون و دوباره زندانی نکردن معلوم هست عده ای... هرچند برخی هم برای پول در آوردن و خوش رقصی برای اقامت این کارها می کنند
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    58 51
    شانزده سال طلایی رو برای تربیت این نسل به خرابکاری احمدی نژاد و روحانی از دست دادید الان کاری نمی شه کرد شما در اولین قدم که وارد می شوید با سیل برخورد عموم مواجه می شوید
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      7 4
      باید برگردید به 30 سال قبل که زنان را افراطی وار خواستند مانند مردان کنند و از غرب تقلید شد و آوردن در کارهای مردان و به شکل افراطی ساعت های طولانی اختلاط صورت گرفت و به همین راحتی اول غیرت...و بعد حجاب و بعد و بعد...!
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      5 8
      تو هم مثل رفیقای غربیت دچار خطای محاسباتی شدی. صبر کن و ببین
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    من وقتی میبینم یه عده ای با این کارشون دهن کجی میکنن کیف میکنم
    • بیژن IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      58 45
      شما به یه روانپزشک مراجعه کن تا تشخیص بده از چی رنج میبری
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      39 37
      اینو ما هم میدونیم خوی حیوانی ی حیوان همچین چیزیه نباید کمتر از این توقع داشت
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      36 31
      شما مثل اینکه از دهن کج خیلی خوشت میاد، چاره اش یه سکته ناقص هست و بس
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      29 20
      همون جوبتو برو بشور
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      25 21
      در واقع تو داری غلط می خوری
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      38 27
      تو انسان نیستی و بویی از شرافت نبردی
    • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      31 22
      چون تو هم مثل اونا یه موجود نفهمی!
    • فرزند ایران IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      30 21
      چند وقت بعد که وضع جامعه به تباهی رفت و همشون با مشکل مواجه شدن هم بیا کیف کن
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      17 17
      کر کیف میکنه
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      23 24
      عقده ای شیطان پرست
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      32 26
      متاسفم براتون که ناموس و حیا به دهن کجی میفروشی هیچ میدانی پسرها در مورد اینجور دخترها چه فکری مبکنند اولین فکرشون اینه که چه جوری مخ اینها را بزنند آیا پولی هستند .قیمتشون گرانه جا و مکان خالی پیدا میکنند
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      19 14
      کار جورج سوروسه عوامل نفوذیش با همدستی اون یوگی نامرد اینکارا رو میکنن
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      17 13
      من وقتی میبینم تو اینقدر سوختی که برای کیف کردن به این چیزا نگاه میکنی کیف میکنم
    • علوی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      20 14
      معلومه مرضی سختی داری برو دکتر خودتو نشون بده
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      18 10
      اسم اختیاری نشان از تمایل به تحقیر و روان بیمار دارد، برای درمان اقدام کن!
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      17 12
      این حرفو نزن. فقط یک بیمار جنسی میتونه چنین حرفی بزنه
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      19 18
      دهنکجی با خدا این حکم خداست که در قرآن آمده ومحاربه با خداست یعنی جنگ با خدا حالا کیف کن بعد ا جواب خدا روبدهیکی از این حکم در سوره نور آیه سی به بعد ودیگر جاهای قرآن حجاب اجبار خداست نه شخص خاصی
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      12 10
      منم همین طور...
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      19 13
      پس خواهر و مادر خودتم بفرست بیرون
    • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      16 16
      دهانت پر از نجاسته
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      12 15
      پس اگه ازت کلاهبرداری یا دزدی هم شد کیف کن و دنبال پیگیری و قانون نباش
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      6 11
      کر کیف میکنه
    • امید IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      12 11
      خوب دیگه دهنت خودت هم کج هست
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      13 11
      ان‌شاءالله دهنت کج بشه بزودی
    • عبدالله IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      21 16
      کیف اصلی زمانی است که در آتش جهنّم انداخته شوی و هر آن با خود بگویی که چرا این طرفداری ها را از یک عده که قانون الهی را زیر پا می گذارند ، کردی!!! وای بر تو و امثال تو در آن روز سخت!!!
    • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      16 15
      کیفت زیاد پایدار نیست. بالاخره ظهور میشه و تو و این خانوم ها سرافکنده میشید.حجاب قانون خدا است نه جمهوری اسلامی.عجیب مردامون بی غیرت شدند
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      15 10
      شما مریضی
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      9 15
      دعا می کنم کیفت تبدیل به پشیمانی نشود. راضی بودن به هنجارشکنی شریک بودن در عمل آنهاست.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      6 11
      تو کرکیف میشی
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      14 14
      حجاب فرمان الهی است - دهن کجی به خالق همه ی هستی مایه شرمساری بشریت است/.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      11 12
      اکثر کامنتهایت راخوانده ام آجی از اشرف ۲ در آلبانی هستی یا مریضی و احتیاج به روانشناس داری اگر در کشور اروپایی یا امریکا قبله آمالت قانون شکنی کنی چه آن قانون را دوست داشته باشی یا نه بر خورد پلیس آنها دیده ایم تیر یا زندان یا جریمه سخت
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      6 10
      اکثر کامنتهایت راخوانده ام آجی از اشرف ۲ در آلبانی هستی یا مریضی و احتیاج به روانشناس داری اگر در کشور اروپایی یا امریکا قبله آمالت قانون شکنی کنی چه آن قانون را دوست داشته باشی یا نه بر خورد پلیس آنها دیده ایم تیر یا زندان یا جریمه سخت
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 6
      یه جریمه سنگین بازدارنده رو کد ملیشون بزنید ببینیم چطور کیف میکنند
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 7
      بله شما از اینکه از ناموست لذت ببرن کیف کن.... راستی ب این جور آدم ها چی میگن؟؟؟؟
  • احمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 14
    شما باید دنبال کسانی باشید که این مدلها در تولیدی و فروشگا ههای ان ها تولید و عرضه میشود و همه این ها زیر نظر یک وزارت خانه و دهها سازمان بازرسی و امنیتی و صنوف می باشد. مشکل اصای این بانوان نیستن بلکه ان سود جویان اقتصادی پدر سوخته هستن.
    • آرش IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      5 9
      برادر من این چه فرمایشیه! پس این همه خانم نجیب و شریفی که با پوشش مناسب و زیبا در سطح شهر تردد دارن ,لباس هاشون رو از فضا تهیه کردن?! متأسفانه برخی از بانوان قدرت تشخیص ندارن و به این درک نرسیدن که برخی از لباس ها برای محافل خصوصی و در بین محارم و یا حتی برخی مخصوص اتاق خوابشونه نه برای تردد تو خیابون و عرضه ی مستقیم خودشون😕
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    12 12
    وقتی ما از جریمه صحبت میکنیم منظورمون جریمه ها و محدودیت های بازدارنده و فزاینده هست. نه جریمه نقدی! یک قانون بازدارنده نه سطحی و گذرا. محدودیت هایی که در مراحل بالا میتونه و در صورت تکرار به ممنوعیت تحصیلی شغلی و منوع الخروجی و... منجر بشه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    25 13
    ما دو نوع حجاب داریم: حجاب عرفی و حجاب شرعی. حجاب عرفی رو همه زنان ایرانی چه مسلمان چه غیرمسلمان رعایت می کنند. هیچ زنی در ایران، برهنه بیرون نمیاد مگر اینکه بیماری حاد روانی داشته باشد که بسیار بسیار بعید هست این مورد. اگر منظور از قانون حجاب، رعایت حجاب شرعی هست که ما هرگز حق نداریم به زن ایرانی بگوئیم تو باید حتماً با چادر مشکی و مقنعه یا روبنده بیرون بیایی! زن ایرانی خودش به اندازه کافی شعور دارد که بداند با چه پوششی باید در اماکن عمومی ظاهر بشود.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      4 6
      چه ربطی به این خبر داشت؟ فقط ابراز وجود کردی
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 7
      طرف نافشو داده بیرون.. این الان حجاب عرفیه؟! :))
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 9
      مو که هیچی طرف شکمشو انداخته بیرون میگی ما حق نداریم به کسی بگیم با روبنده بیاد؟ الان بحث رو بنده و چادره ؟ مگه تا ۶ ماه پیش کسی مجبور بود با چادر بیاد بیرون؟ اونموقع هم همه جاشون بیرون بود فقط یه تیکه پارچه که با تل فرقی نداشت وسط موهاشون میزاشتن
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 11
      قرآن نحوه پوشش رو مشخص کرده.ما از خودمون نمیتونیم در بیاریم.نحوه موشش مشخصه حالا با توجه به سلیقه ها یکی چادر میپوشه یکی مانتو و...اما باید در چارچوب قرآن و کلام انبیا باشه‌.اگه بر طبق منطق شما باشه پورنوگرافی و هم جنس بازی هم لابد مشکلی نداره.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 10
    خداوند متعال انشالله همه ما رو به راه مستقیم هدایت کنه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    30 20
    بی حجابی به معنای بی بند و باری نیست بلکه یک سبک زندگیست که عده ای از مردم جامعه به آن گرایش دارند حالا شما هی برخورد کن! مگر چهارشنبه های سفید رو فراموش کردید که برخورد شدید کردید و نتیجه اون شد انقلاب زن زندگی آزادی
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      4 8
      انقلاب?????لطفا جنبش عده ای فاحشه و هرزه که بزرگترین دغدغه شون خود نمایی و برهنگیه با واژه ای چون انقلاب که برای مردم ایران یادآور شهادت و غیرت و حرکتی الهی و مردمیه به اجبار تطهیر نکنید.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      5 8
      4 سال بعد: همجنسبازی به معنای بی بند و باری نیست بلکه یک سبک زندگیست که عده ای از مردم جامعه به آن گرایش دارند
    • حجت DE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 6
      اعتیادم حتما یه سبک زندگیه. آدمکشیم یه مدل دیگس از سبک زندگی. لابدایناییم که تجاوز می کنن به ناموس مردم سبک زندگیشون تجاوزه. بپا ندزدنت با این تزی که دادی. فقط بدون جات اسفل السافلینه
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      6 9
      لخت گشتن و شلواره پاره پوشیدن و مچ پا و تا زانو رو تیغ زدن بیرون انداختن به چه معنی هست ؟
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 6
      واژه بی بند و باری رو هم به گند کشیدی با این تعریف نابت!!
  • لیلا IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    34 18
    من اعتقادی به حجاب ندارم ولی همیشه لباسهای مناسب می پوشم! فقط به خاطر اینکه بدنم رو از گرما و سرما و هوای آلوده و نور خورشید محافظت کنم نه به خاطر اینکه ممکن است مردها به من نگاه بکنند!
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 5
      لیلا خانم همون خدا اینقدری دوست داشته که به هر دلیلی بدنت که حریم خصوصی شماست رو از مردان هوسباز دور نگه داشته
    • محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 7
      توام مسلمون نیستی
  • FI ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    52 23
    سر تون به کار خودتون باشه به فکر اقتصاد باشید دلار شد ۶۰ تومن پدر مردم دراومده ول کنید این حجابو
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 14
      شاید برای جناب‌عالی شکم مهم‌ترین مسأله ست که از همه چی غافلی , اگه دلار بشه یه میلیارد هم فعلا مسأله ی بی‌بندوباری بزرگترین آفت و آسیب برای خانواده ها و جووناست.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      9 5
      دمت گرم حرف حق جواب نداره
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      4 9
      حجاب دستور صریح خداوند متعال هست ،نه بیانیه فلان وزیر و صحبت فلان رییس جمهور که بشه بنوعی از زیرش در رفت یا پشت گوش انداخت کاربر محترم،امیدوارم برای فهمیدن اهمیت مطلب به همین حد اکتفا کنید،حجاب سالم همون قدر مهمه که اقتصاد سالم مهمه که موضوع دلار پنجاه تومن مهم،نمیشه گفت چون یکی خراب هست پس فاتحه بقیه موارد دیگر رو هم بخونیم
  • SE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    37 7
    اجبار در هر مسئله ای که باشه خروجیش بدون تردید صد و هشتاد درجه عگس اون منظور اولیه خواهد شد! و در نهایت فقط بیزاری و نفرت
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 15
    سگ آلبانی نشین فعلابا کریت این افراد کیف کن تا بعد نوبت تو هم برسه تا از سوراخ بکشیمت بیرون.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    15 11
    جالبه اومدم تهران سرما سگو تلف کرده بود اینا بی حجاب میگشتن جالبه تو غرب تو زمستون زناشون فقط چشاشون معلومه نهایت موهاشون بیرونه فقط عقده دارن
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      7 2
      به شکل عجیبی عقده ای هستند
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      5 2
      دقیقا. تو بهشت زهرا هم عده‌ای بیحجاب هستن. تو غرب وقتی میرن سر قبر یه روسری تور سیاه میندازن رو سرشون و آرایش نمیکنن ولی اینجا فکر میکنن سر قبر مرده هم کلاس داره که بیحجاب باشن
  • بابک IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    16 7
    خوب کردند
    • ارسلان IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 7
      غلط کردید.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    9 9
    جالبه وقتی یه پسر به همین دخترا تیکه بندازه دختره یه نیشخند میزنه و کیف میکنه اما اگ تیکش یه کم جنسی باشه میگه هیززز بخدا دخترا فقط واسه پسرا خودشونو خوار میکنن الکی هم میگن بخاطر خودمونه به عنوان یه دختر میگم
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    48 11
    از ماجرای بيکفايتی و دلار چه خبر ، از ماجرای فساد مسئولين چه خبر؟؟؟ از رانت و دزدي چه خبر؟؟؟
    • حجت DE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 5
      هنو اینا برات زوده. برو تی وی عموپورنگ و خاله شادونه داره. تموم میشه یوقت
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 6
      هر چیزی به جای خودش به اونا هم اعتراض داریم و میگیم هم ولی این باعث نمیشه که به خاطرش از پوشش و حجاب که قانون جامعه هم هست بگذریم
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    11 7
    البته وقتی مادر خودش بی حجابه توقعی از دختر نیست
  • کاظم IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    32 7
    فساد سنگین اقتصادی چرا مورد توجه قرار نمی گیرد؟ پاسخ روشن است چرا که دغدغه نان و معاش مردم ندارند و خود در رفاه غیر قابل وصفی غرق هستند
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    47 12
    شما بهتر نیست قیمت پیازکنترل کنید کیلویی 35000 تومان شده
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 8
      پیاز میخوای چیکار؟ برو زودتر بمیر وقتی اعتقادی به معاد نداری. بیخودی سهم بقیه رو هم کم میکنی
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 11
    هیچ هدفی دنبال نمیکند فقط بحث خودنمایی است که یه لحظه یا یه ساعت بتونن خلا درون که آزار میده مهار کنن ولی مهار نخواهد شد اعتماد بنفس ضعیف و مشکلات توجه نکردن یا درست صحبت نکردن پدر و مادر از دلایلش است البته اکثرا دنبال ازدواج هستند که اگه ازدواج کنند خوب میشود ولی توقع اونها بخاطر فرهنگ غلط بالا رفته است
  • ابراهیمی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 8
    خوب چه کاری که شما کیف میکنید نکنه دلت میخواد مردم بدون حجاب همه جا ول بگردن یا خودت مثل اونا هستید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    10 8
    مبارزه خشونت پرهیز همینه دیگه . نکنه میخواید پاساژ رو اتیش بزنن ؟
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    36 14
    عاقا جان !؛ مگه مرض دارید که به اینجور کار ها دخالت می دهید؟!؟! اصلا اندام خود شان است .دوست دارند که دیگران ببینند و لذتشو ببرند .به شما چه ؟!؟😄😄شما اگه دوست ندارید نگاه نکنید و اعتنای سگ به آنها نکنید! اما اینی که هم از دیدن شان کیف میکنید و از طرف دیگر اعتراض هم میکنید دیگر پسندیده نیست و جای سؤال دارد!!! در ثانی این روز ها دلار را عشق است که عروج کرده و ابو عطا میخواند و قصد نزول هم ندارد و به ریش همه دارد می خندد. 😄😄😄
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 8
      ایرانی واداده !😏 مواظب باش وسط این وادادگی غیرت و شرفت رو هم وا ندی بره😒
    • میثم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 6
      ماشالا به غیرت نداشتت........
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 5
      بحث دوست داشتن نیس بحث قانون جامعه و عرف و دین هستش این درسته که هر جور بخوان لباس بپوشن ولی نه تا زمانیکه پوشش شما خلاف قانون جامعه باشه و روی دیگران هم تاثیر داشته باشه همه ی ما یه سری امیال داریم ولی این درست نیست که هر جایی این امیال رو ارضاء کنیم
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 8
    چرا ۱۰ تا فیلم هالیوود رو نمیزارید برای جوان ها تفسیر کنید هدفشون چیه... جامه جوان خلا مطالعه لازم و کافی داره -- هچی از سیاست کثیف دنیا نمی داند.... هم چیزشون همین فضا مجازی است که پر شده از غذای غربی ...آگاه سازی نمیشه چرا ؟ این سوال است ....
  • ایرانی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    3 7
    قانون اگه بود
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    9 11
    اینها بیمارانی هستند که از درمان فرارین. وقتی درمان بشن دیگه مقاومت نمی‌کنن. حکومت نباید از درمان بیماریهای جامعه بترسه. چه اقتصادی و چه اجتماعی و فرهنگی
  • مینو IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    39 17
    زندگی مردم رو نابود کردید اونوقت به حجاب گیر میدین خبر مرگتون انیدوارم نابود بشید همه تون
    • تینا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      6 6
      خون نجستو کثیف نکن فعلا که هر چی بچه قرطی پولدار لخت شده یسر بگرد مطمئنم خودتم پولداری
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 3
    فقط اگاهی دادن با زبان محبت واین اگاهی باید توسط خانواده،وصداوسیما ومدرسه اموزش داده بشه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    22 11
    یعنی دلار شد ۶۰ تومن دریغ از یک انتقاد
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 6
      چون مردم ایران میدونن که این افزایش قیمت ها همون فتنه ی اقتصادیه که به حول و قوه ی الهی به زودی چون فتنه ی فواحش بساطش جمع خواهد شد.به این نظام اعتماد داریم و با توجه به فرمایشات آقا حتما از این فتنه ها عبور خواهیم کرد.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 5
      بعد از قیام ارازل و فواحش بود که دلار رو به بالا چ اقتصاد رو به پایین شد. لخت شدن پولدارا به قیمت لخت شدن جیب فقرا
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    9 9
    چرا نکات این نادان از جوبشور ....خیالی را نشر می دهید
  • سوسان IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    12 8
    فرقی نداره یکی حقوق چند ده میلیونی میگیره باعث تورم میشه اقتصاد رو فلج میکنه میشه دزد یکی هم پاساژ گردی میکنه میشه ولگرد یکی گرگ و یکی سگ
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 14
    سن نوجوانی فوران هورمونها ، منع ازدواج در سنین کم با شعار غربی کودک همسری نتیجه اش میشه رهاشدن سگ شهوت و نرجویی با بی حجابی
  • حسین IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 12
    وقتی تولید البسه زنانه به بدترین شکل در داخل تولید میشه و در بازار عرضه می شود. در واقع باید لباس های بد رو از سبد خرید زنان ایران خارج کنیم. از طرفی بازار را پر کنیم از البسه مناسب برای زنان و دختران ایرانی. ضمنا در صدا و سیما و سینما هم جلوی بی بندوباری را بگیریم و جشنواره ها مثل فجر محلی برای تبلیغ مد غربی نشود.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 4
      موافقم
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 14
    یه عده بهایی
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    14 22
    وضعیت دختران ایرانی در خیابان‌ها فاجعست اما کسی صداشو درنمیاره.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 4
    الهی خدا ریشتون بکنه که امنیت ودارید این این بی بندورباری ازبین می برید
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    4 2
    از نظر فارس و مشرق نیوز : کلا هیچ کاری نکنیم !
  • بهنام IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 2
    دلار چنده؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    7 2
    مملکت مال همه اس مال باباتون نیست که هر کی هر جور دوس داره میگرده شما عرضه داری اقتصاد رو درست کن
  • افشین IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    7 1
    اینها اعتراض خاموش به وضعیت اقتصادی جامعه هستش.دولت اگر توانایی بهبود اقتصاد را داشت وضعیت اینجوری نمیشد .آقایان به اسم اصولگرا و انقلابی اومدند گند زدند به مملکت .
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    9 1
    شما نمیتونین برخلاف امواج اقیانوس شنا کنین قانون چیزیه که اکثریت بخوان.برا فهمیدن رای اکثر مردم رفراندوم لازمه نباید از رای گیری و همه پرسی ترسید
  • حاج کاطم IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    3 4
    مبارزه با بی حجابی یک نمود داخلی دارد ما از دین فقط ظاهر را خرج کردیم هرگاه ب عمق برگردیم ظاهر هم درست میشود نمیشود منه انقلابی فقط ب ظاهر توجه کنم و رفتارم غلط باشد و انتظار داشته باشم افراد صادقی میل درونی خویش را ب نمایش نگذارند حداقل اینها با خودشان صداقت دارند .با حجابی فقط با تحقق عدالت ب جامعه بازخواهد گشت .لیکن تمام شاهراهای اقتصادی مملکت دست منافقان ب ظاهر دینی و بی حجابان غرب گرا هست .انسان مومن واقعی در ضعیف ترین حالت ممکن است .
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    4 4
    بخدا گناه دارن بزارین آزاد باشند
  • ناشناس IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 6
    مسئولین بی کفایت برن سری بزنن به فروشگاهایی که این لباسای جلف رو میفروشم شلوارای تن نما بلوز بالای ناف پاره بدن نما چرا عرضه میکنید بعد میگید چرا میپوشن،اگه اینا رو مد نکنن تن این مانکن ها پشت ویترین نذارن
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 5
    آرامش واقعی فقط در اطاعت از دستورات خداوند متعال و تلاش برای کسب رضایت الهی هست،که به غیر این مأمن امن الهی پناه جستن،مثال پناه بردن شخص به طوفان شدید حوادث و تندبادی سرده که برای اون شخص ابدا هیچگونه امنیت و آرامشی در پی نداره و در هر لحظه فقط مشغولیت فکر و غم و اندوه جدیدی ایجاد میشه......
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 7
    تعجب اصلا نکنید معلوم بشه کار یهودی‌های مقیم ایران است. دختران یهودی صهیون ناعفیف. ظاهرا همینطور است.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 6
    وقتی شرایط ازدواج در سن کم و آسان فراهم نیست، اینها هم می‌روند سمت اینکار، کاریش نمیکرد، دیگه مغزشون کار نمیکنه
  • مصطفی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 2
    مشرق دیگه چه خبر؟
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 1
    میگن بارندگی ها به خاطر بی حجابی زیاد شده اگر اینجوریه گرونی ها هم به خاطر بی حجابی هست پس باید کنترل بشه تا مردم یک نفس راحت بکشن
  • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 4
    وضعیت از این که هست بدتر خواهد شد و هیچ کاریش هم نمیشه کرد دیگه اگه به اجبار بخوان جمع کن وضعیت با سرعت به سمت بی حجابی کامل خواهد رفت در واقع دیگه صعب العلاج شده نمی شه کاری کرد این یکی سیاست های اشتباه بود
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 2
    این زنان سربازان انقلابند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    7 1
    جائیکه دلار 6 تومن شده منطق کنترل وضعیت نابسامان اقتصادیه ؟
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 6
    طبق فتوای رهبر انقلاب برای نهی از منکر همن نباید تصویر زنان فاقد حجاب و ... را منتشر کرد
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    13 8
    یکی از محاسن مشرق برای طرفدارنش اینه که همه مثل هم نفهمند
    • میثم IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 8
      تازه مثل تو شدن
    • میثم IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 10
      بگو بزرگترت بیاد
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 8
      یکی از مزایاش کار برای شماست
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    16 4
    کشوری که نتونه قیمت دلار رو کنترل کنه عرضه کننترل دو تار مو رو هم نداره
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    10 3
    یه دور بیایید کیش
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      6 3
      بندرعباس هم بیائید بمب برهنگی منفجر شده
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 9
    تقصیر از خود مسیولین هست ضربتی همه پاساژهای بی حجاب ها رو پلمپ و قوانین سختگیرانه بگذارند... از چی می ترسند غربی ها یا حقوق بشر...مگه تا حالا توانستند براندازی کنند...
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    10 5
    این وضعیت نیمه برهنگی بقول مشرق در همه شهرها وجود داره و همه بچشم میبینیم و خیلی هم خوبه
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 8
      اون دنیا وقتی داری از عذاب تیکه پاره میشی هم "خیلی خوبه"
  • محمد جوادی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    7 1
    "نرم نرمک به عمق ذهن نوجوانان و جوانان نفوذ کرده و شان و ارزش حجاب را برایشان نهادینه کنند. کاری که شاید زمان‌بر باشد اما شدنی است." چرا تا این حد سطحی نگر هستید نزدیک نیم قرن فرهنگ سازی نتوانستید بکنید حال از این پس چکار خواهید کرد؟ واقعیت این هست کسانی که اعتقادی به حجاب ندارند تعدادشان روز به روز بیشتر می شوند و هرگز جامعه با حجاب را نخواهیم دید
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 6
    این یک فرهنگ نیست یک بیماری همه گیر جهانیست که در غرب ساخته شده و به تمام دنیا شیوع پیدا کرده
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 1
    قانون درباره ارزش پول ملی و تورم نداریم؟
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 7
    اینها داعش رو میخوان
  • ناشناس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 1
    مشکلات اساسی مملکت چیزی دیگس نه حجاب
  • خ IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    اندولسیزه کردن ایران واقعا این روزهاجای امیرکبیرخالی است تا نسل بهاییان را بخشکاند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس