تکلیف شهرداری به برقراری 10 میلیون ریال برای هر بازنشسته از ابتدای سال 1402

در جلسه یکصد و سی و یکم شورای اسلامی شهر تهران تبصره ۷ لایحه بودجه به تصویب رسید.

به گزارش مشرق، ناصر امانی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشریح تبصره هفتم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران، اظهار کرد: بر اساس این تبصره، شهرداری تهران موظف است در صورتی که بر اساس قوانین و مقررات بالادستی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر مزایای رفاهی بازنشستگان، بیش از بودجه مصوب افزایش یابد، مابه التفاوت آن با عنوان " کمک به پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان بازنشستگی "پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: بر اساس بند دیگر این تبصره شهرداری تهران موظف است در صورت عدم تحقق میزان کسور پیش بینی شده کارکنان رسمی در بودجه مصوب، میزان مابه التفاوت محقق نشده را با عنوان "کمک به پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان بازنشستگی" پرداخت کند.

وی ادامه داد: به سازمان صندوق بازنشستگی شهرداری تهران نیز اجازه داده می شود از محل ارزش افزوده ناشی از سرمایه گذاری صندوق یا شرکت های تابعه و وابسته نسبت به تأمین مالی سرمایه گذاری های جدید یا پرداخت کسری حقوق و مزایای بازنشستگان و موظفین اقدام کند.

امانی در ادامه یادآور شد: به منظور حمایت از مستمری بگیران بازنشسته قبل از سال ۱۳۹۱ که از مزایای بیمه تکمیلی (صندوق مکمل) بهره مند نشده اند، شهرداری تهران مکلف است نسبت به برقراری ده میلیون ریال برای هر بازنشسته از ابتدای سال۱۴۰۲ اقدام و در سالهای آتی متناسب با افزایش حقوق، این ردیف را افزایش و پرداخت کند.

در ادامه احمد صادقی عضو شورای شهر تهران ضمن تایید ابعاد این تبصره در راستای تکریم بازنشستگان در پیشنهادی اظهار کرد: در بحث بودجه اینکه بگوییم مابه التفاوت بعنوان کمک پرداخت شود اما میزان این رقم و برای پرداختی ها میزانی مشخص نباشد و دارای ابهام باشد با مشکلات بعدی مواجه خواهد شد که محمد آخوندی در توضیح این پیشنهاد اعلام کرد که اگر مجلس رقم قطعی را مشخص کند میزان مابه التفاوت روشن خواهد شد.

در ادامه سید احمد علوی نیز در تذکری اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در سازمان بازنشستگی شهرداری وجود دارد و علت وجود این کسورات از آنجایی شکل گرفت که حسب دستور آقای قالیباف این سازمان تشکیل شد از سوی دیگر تحمیل برخی شرکت ها به سازمان بازنشستگی شهرداری همچون شرکت عمرانی کارکنان موجب شده تا تبعات تصمیمات آن بر پیکره بازنشستگان اثر بگذارد و حذف برخی درآمدها موجب شده تا منابع آن با زیان مواجه شود.

وی تاکید کرد: باید برای حل این مشکل شهرداری مکلف شود تا اثرات مالی ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ را ترمیم و مشخص کرده و در حسابهای سازمان لحاظ کند از این رو پیشنهاد می شود تا این بند به این تبصره افزوده شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برای بازنشستگان قبل از سال ۹۱ یک میلیون تومان اضافه شد و حق مسکن آنها بروز شد که اتفاق بسیار مهمی است، گفت: این اتفاق یک اقدام شورای انقلابی است که برای معیشت و آسایش بازنشستگان پیش بینی شد که از شورای شهر و شهردار تهران برای این اقدام تقدیر می کنم.

گفتنی است تبصره هفتم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران پس از برخی اصلاحات با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محبتmahbt IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    بازنشسته محبت میخواهد نه قطره وزکات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس