حریق

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: قاضی برای مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حکم جلب صادر کرده است.

به گزارش مشرق، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه روز گذشته ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار گفت: عملیات اطفا حریق ساختمان ۱۵۳ نزدیک به ۱۲ ساعت طول کشید، اما به دلیل حجم بالای کالاهای دپو شده که اشتعال بالایی داشتند و درجه حرارت بالای ۴۰۰ درجه، اطفا حریق در ساعات طولانی انجام شد.

وی ادامه داد این اقدام با احتیاط کامل انجام شد و ساختمان‌ها تخلیه و نفرات نجات داده شدند؛ مرحله به مرحله پیش رفتیم اما متأسفانه یکی از آتش‌نشانان در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید.

محمدی گفت: تا صبح با ۵۰ فن مثبت، درجه حرارت را کاهش دادیم، و هم اکنون دو ایستگاه در محل حضور دارند که دما را کاهش دادند و ایمنی تثبیت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اعلام اینکه ما ۳۳ هزار ساختمان را در سه سال اخیر پایش کردیم که در چهار دسته ناایمن، پر خطر، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار ساختمان در جدول ساختمان‌های پر خطر هستند که ساختمان ۱۵۳ نیز جزو پر خطرهاست و رأی قضائی و حکم پلمب دارد که مالک فک پلمب کرده و قاضی حکم جلب برای او صادر کرده است.

وی افزود: ساختمان از مرحله ریزش عبور کرده و کارشناسان باید بررسی کنند و احتمالاً قابل سکونت نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: قاضی برای مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حکم جلب صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    8 2
    حکم جلب بعدم رافت اسلامی همینه دیگه همینکارارو کردین که طرف سرخود پلمپ شکنی کرده و یه عزیز رو به اون دنیا فرستاد
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 0
    در صف اتوبوس ایستاده بودم اما راننده اتوبوس بی اعتنا به صف قبل از ایستگاه متوقف و مشغول گپ و گفت بود یکی از درجه داران شاه جلاد بنده را می شناخت که یک انقلابی ام نزدیکم آمد و پس از احترام گفت « دوست عزیز با مماشات نمی شود کشور اداره کرد باید قاطعیت هم داشته باشید» نکته مهمی بود که بارها دیده ام اگر در فجایعی چون آن چه که در ساختمان صدو سی و پنج اتفاق افتاد، اگر قاطعیت چاشنی تصمیمات باشد فاجعه هرگز شکل نمی گیرد.قاضی تصمیم انقلابی می گیرد و حکم پلمپ می دهد و پلمپ هم می شود اما مالک مستکبر ساختمان با قلدری «فک پلمپ»کرده و فاجعه ای را رقم می زند که اگر نیروهای خدوم آتش نشانی حرفه ای ما نبود و تلاش پانزده ساعته مداوم و تقدیم یک شهید خدمت، معلوم نبود که این فاجعه چند روز برای دشمن خوراک تهیه می کرد که باز نفرت پراکنی کنند. وقتی حکم پلمپ صادر و اقدام به پلمپ شده سزاوار آن است که ضابط قضایی نظارت کند که پلمپ فک نشده باشدتا وهن نظام در ذهن ها متبادر شود.مثل تخلفات ساخت و سازها و دیوار کشی ها! گروهی قانون گریز با استخدام اشرار دست به تصرف زمین های دولتی و ملی کرده و دیوار کشی می کنند و حتی در برابر ضابطان قانون دست به قمه شده و هربار که دیوارکشی ها از بین می رود دوباره دیوار کشی می شود! مهم تر از تصمیم ، اجرا و ضمانت اجرایی آن است. به هر حال حکم جلب مالک مستکبر ساختمان بهار قابل تقدیر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس