رئیسی- نمایه

رییس جمهور گفت: احیای دریاچه ارومیه یک دغدغه ملی است و نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه با برکت شعبان به عنوان فرصتی مغتنم برای خودسازی و تعالی روحی است.

رییس جمهور با اشاره به فضائل امام حسین علیه السلام و تبریک روز پاسدار گفت: همه ادیان الهی به شخصیت و وجود سیدالشهدا احترام قائلند و چه زیباست که این روز را به اسم روز پاسدار نام گذاری کرده اند.

رئیس جمهور گفت: طرحی که امروز افتتاح شد، یک طرح ملی است که اگر چه در ارومیه احداث شده است، اما منافع آن صرفاً مربوط به این استان و آذربایجان شرقی نیست بلکه مربوط به منطقه و سراسر کشور بوده و نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

وی ضمن تشکر از دولت قبل و همه کارگران و مهندسان و تلاشگرانی که در افتتاح این پروژه نقش آفرینی کردند افزود: قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای این طرح به معنای واقعی جهاد کرد و تلاش شبانه روزی و سه شیفته برای انجام به موقع و فنی این طرح از افتخارات مهندسی ایرانی است.

آیت الله رییسی با اشاره به عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه و اتمام طرح‌های نیمه تمام آن گفت: تمام ارکان دولت به خصوص وزارت نیرو و شخص وزیر به صورت شبانه روزی پیگیر اتمام این طرح بودند و تا احیای کامل نباید تلاش‌ها متوقف شود.

رئیس قوه مجریه یادآور شد: در نشست های مختلفی که با مسوولان و مردم این منطقه داشتیم و در سفرهای مختلف به منطقه مهمترین درخواست و مطالبه مردم احیای دریاچه ارومیه بود و دولت نیز با توجه به دغدغه مردم این موضوع را در اولویت قرار داد.

وی با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام گفت: طرح های نیمه تمام در جای جای کشور مردم را رنج می دهد و عزم دولت برای اتمام این طرح های نیمه تمام است.

رییس جمهور به حفظ حقوق مردمی که در مسیر این طرح به هر نحوی متاثر شده اند تاکید کرد و گفت: همه تمهیدات برای حفظ حقوق مردم در نظر گرفته شده است و اجازه نمی دهیم حقی ضایع شود.

آیت الله رییسی با تشکر از پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه ما مدیون رشادت‌های پاسداران هستیم و اگر امروز برای افتتاح طرح بزرگی گردهم جمع شده ایم مرهون امنیتی است که خون شهدا و تلاش رزمندگان پاسدار ایجاد کرده اند.

رییس جمهور با یادآوری رشادت های مردم منطقه و پاسداران جان برکف در ابتدای انقلاب تاکید کرد: در سال‌های اول انقلاب این مناطق آلوده به حضور ضدانقلاب بود. این افراد که در ظاهر شعار آزادی سر می دادند و آزادی را از مردم منطقه گرفته بودند اما مردم و رزمندگان اسلام با مقابله جانانه اجازه جولان به آنان ندادند و امنیت منطقه را تامین کردند.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی و تمامی استان‌های مرزی ما شاهد جانفشانی نیروهای مسلح، پاسداران، بسیجیان و دیگر نیروهای مسلح از ارتش و سپاه و نیروهای زمینی و هوایی بوده، این عزیزان جانفشانی‌های زیادی برای امنیت منطقه انجام داده‌اند.‌

وی وحدت در منطقه را یکی دیگر از زیرساخت‌های توسعه برشمرد و گفت: همدلی و وحدت بین اقوام و ادیان در این منطقه در ایجاد امنیت و به تبع آن توسعه شهرهای شمالغرب نقش اساسی دارد.

رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و افزود: این حضور پیام‌های زیادی برای داخل و خارج داشت و نشان داد علیرغم تلاش دشمنان برای ایجاد نا امنی در کشور تا وقتی مردم در صحنه هستند انقلاب بیمه است.

وی در ادامه یادوخاطره مرحوم حجت الاسلام حسنی را گرامی داشته و خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید تاریخ را برای جوانان تبیین کنیم، حماسه هایی که در منطقه آذربایجان‌غربی رخ داده مانند حماسه شهر نقده و دیگر حماسه ها سند ماندگاری از همدلی مردم برای تامین امنیت منطقه است و نباید از انتقال این تاریخ به آیندگان غافل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    2 0
    آقای رئیس جمهور میشه لطف کنید دستور بفرمایین که همسان سازی حقوق بازنشسته ها با شاغلین که امسال بعد از تصویب انجام نشد از آغاز سال دیگه اجرایی بشه.ممنون میشیم.
  • احمدی‌نژاد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    3 6
    الان اگه جای رئیسی روحانی بود ، چون نصف تونل رو زمان رئیس جمهور قبل کنده‌اند ، می‌گفت این طرح مزخرفه و همون نصف تونل رو هم خراب کنیم برای احیای دریاچه بریم با امریکا مذاکره
    • فری IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 1
      یخ نکنی به وقت!
  • کاظم IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    3 2
    مردم فقیر و فلک زده بیمه انقلاب هستن؟ چی داری میگی؟
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    6 1
    آقای رئیس جمهور باور کنید دغدغه اصلی اکثریت مردم پایین آوردن قیمت ارز و پاکسازی مافیای اقتصادی است.
  • ناشناس IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    4 3
    و تا وقتی که مردم در صحنه هستند مسئولین باخیال راحت چپاول کنند .
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    2 4
    اگر سانسور نمیکنید چرا رئیسی وعده احیای زاینده‌رود را عملی نمیکند
    • طاها IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      خب اول باید طرح های نیمه کار و باقی مانده ای که در هشت سال انجام نشده انجام بشن
  • رضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    3 1
    آقای رئیسی فکری به حال معیشت مردم کن خبر از قیمت ارز داری خبر از بی ارزشی پول کشور داری؟ یا شما هم صبح که از خواب بیدار بشی خبردار میشی؟
  • من IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    1 1
    خخخ مگه دغدغه می‌دونی چیه اگه بدونی باید دلار و گوشت و هزار مرگ دیگه دغدغه است باشی بزار فک کنیم معنیشو بلد نیستی
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    1 1
    البته جناب رئيسى با گزينش مسئولينى همچون وزير محترم نيرو ميتوانند چنين آرزوهايى انشاءالله داشته باشند،
  • کریم IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    1 2
    باچه منطق و عقلی آب شیرین پشت سد را باید بریزند در دریاچه آب شور.چرا آب خلیج فارس را منتقل نمی‌کنند؟.
    • طاها IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 0
      شما که دیگه عند منطقی آخه آدم عاقل ارومیه کجا خلیج فارس کجا مسافت را فقط نگاه کن کجا دنیا از جنوب به شما کانال برای انتقال آب میزنن؟
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 1
    برو اقتصاد مزخرف رو بساز ول این حرفا رو
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    با سلام خدمت رئيس جمهور محترم ! جناب رئيسى باز نشستگان بيمه تأمين اجتماعى شرايط نا عادلانه اى را از طرف سازمان، با مشقت و مرارت ميگذرانند!!؟ از جنابعالى تقاضاى رسيدگى به وضعيت اسفبار مليون ها باز نشسته مغبون را داريم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس