کد خبر 1467532
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
الدحیل و کرسپو در یک قدمی فینال آسیا

الدحیل با دو گل مایکل الونگا موفق شد الشباب را شکست دهد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

به گزارش مشرق، تیم های الدحیل قطر و الشباب عربستان از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در حالی برگزار کردند که در مرحله قبلی این دو تیم نمایندگانی از قطر و ازبکستان را حذف کرده بودند.

اولین موقعیت بازی روی حمله بازیکنان الدحیل در دقیقه ۱۲ و با حرکت ادمیلسون و الونگا رقم خورد که این توپ تبدیل به گل نشد. او در دقیقه ۳۱ نیز فرصت گلزنی داشت اما ضربه او توسط دروازه الشباب مهار شد.

الدحیل فدریکو فرناندز، نام تائه هی، ادمیلسون جونیور و مایکل الونگا را به عنوان بازیکن خارجی در ترکیب خود داشت.

نیمه نخست با همین تساوی بدون گل خاتمه یافت تا دو تیم برای صعود به مرحله نیمه نهایی در نیمه دوم تلاش کنند.

در اواسط نیمه دوم اگرچه بازی در اختیار بازیکنان الشباب بود اما آنها نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه حریف ایجاد کنند و از برتری مالکانه خود بهره چندانی نبردند.
حضور یک دروازه‎‌بان اهل کره‌جنوبی در ترکیب الشباب قابل توجه بود. بازیکنی که باوجود چهار سیو، در نهایت تسلیم مهاجم گلزن الدحیل شد.

اور بانگا ستاره آرژانتینی الشباب در یک صحنه پس از دریبل بازیکن الدحیل توپ را به حسین القحطانی رساند تا او گل را به ثمر برساند اما ضربه فنی این بازیکن تبدیل به گل نشد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

الدحیل روی یک ارسال فرصت زدن گل را هم داشت اما سون گیو هیم گلر کره‌ای الشباب ضربه سر بوضیاف را به کرنر فرستاد.

همین کرنر در دقیقه ۷۸ ارسال نام تائه هی از روی ضربه کرنر با ضربه سر الونگا تبدیل به گل شد. او ضربه سر خود را از بیرون محوطه شش قدم به سمت دروازه زد که این توپ به قعر دروازه الشباب رفت و شاگردان هرنان کرسپو را پیش انداخت.

اور بانگا ستاره آرژانتینی الشباب تلاش نافرجامی برای گلسازی داشت. او با ۹۱% پاس صحیح و دو خلق موقعیت، بهترین بازیکن تیم عربستانی بود.

نکته مهم اینکه در همان لحظات ادمیلسون جونیور دچار آسیب‌دیدگی شد و در حالی که شرایط نامطلوبی داشت، با برانکارد از کنار زمین به بیرون منتقل شد.

در دقیقه ۸۵ و زمانی که بازی در اختیار الشباب بود، الدحیل روی یک ضد حمله گل دوم را هم به ثمر رساند و دوباره این مایکل الونگا بود که دروازه را گشود و پیروزی تیمش را قطعی کرد.

پاس زیبای کریم بوضیاف روی اشتباه مدافع الشباب به معز علی رسید و این بازیکن با پاس عرضی توپ را به مایکل الونگا رساند و او به راحتی در مقابل دروازه، گلر کره‌ای الشباب را برای دومین بار مغلوب کرد تا ستاره تیمش در این بازی باشد.

آقای گل فصل گذشته لیگ قهرمانان با بریس برابر الشباب شش گله شد و حالا آماده یک کفش طلای دیگر در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

در دقیقه ۸۹ ترکی العمار در موقعیت گلزنی برای الشباب قرار گرفت که در این صحنه صالح زکریا به شکلی استثنایی توانست دروازه تیمش را نجات دهد و در ادامه هم مدافعان الدحیل توپ را دور کردند.

با اعلام هشت دقیقه وقت اضافه، بازیکنان الشباب با شور و حال بیشتری حملات خود را ادامه دادند و سرانجام در دقیقه ۹۰+۳ سعود الربیعی مدافع الشباب توانست روی یک ارسال از سمت راست و ضربه دقیق از مقابل دروازه، صلاح زکریا را مغلوب کند و تیمش را به پیروزی برساند.

لحظاتی بعد فرار فهد المولد باعث شد تا توپ در اختیار بازیکنان الشباب قرار بگیرد اما او با تنه بازیکن الدحیل سرنگون شد و در حالی که سرمربی الشباب اعتقاد به خطا داشت، داور به سود الدحیل در سوت خود دمید تا ویسنته مورنو سرمربی الشباب به شدت خشمگین شود.

الدحیل برای اولین بار در تاریخ خود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. آنها سه تلاش نافرجام برای حضور در این مرحله داشتند.

آخرین فرصت الدحیل در دقیقه ۹۰+۷ بود که در لحظه ارسال ضربه کرنر، دروازه‌بان الشباب نیز جلو آمد اما مدافعان الدحیل توانستند توپ را دفع کنند و حتی در زمین حریف یک ضربه ایستگاهی بگیرند.

در لحظاتی که هرنان کرسپو با اشاره دست به داور می‌گفت که زمان بازی به پایان رسیده و او باید در سوت خود بدمد، داور پایان بازی را اعلام کرد تا الدحیل با پیروزی ۲-۱ برای اولین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس