کد خبر 1467514
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۶
بیش از سه هزار پایگاه اورژانس ۱۱۵ در کشور فعال است

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: هم اینک سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در کشور فعال است که از این تعداد ۵۲ مورد آن اورژانس هوایی بوده و سه هزار و ۱۴۸ مورد دیگر هم پایگاه‌های شهری و جاده‌ای است.

به گزارش مشرق، دکتر جعفر میعادفر روز پنجشنبه در حاشیه دومین روز از چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران افزود: از ظرفیت وزارتخانه‌های مختلف و نیروهای مسلح هم برای ارائه خدمات بهتر و رضایت‌بخش‌تر استفاده خواهیم کرد.

مسوول امداد نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: در بازه زمانی اول اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده هفت مأموریت ویژه اورژانس ۱۱۵ در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود، که چهار مأموریت آن در کل کشور، ۲ مأموریت در مشهد و یک مأموریت هم در قم خواهد بود.

میعادفر افزود: مأموریت‌های ویژه در این بازه زمانی شامل عید بزرگ نیمه شعبان و میلاد فرخنده امام زمان(عج)، خدمات‌رسانی به زائران سفرهای راهیان نور، شب چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، برنامه‌های سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی و مأموریت ویژه روز طبیعت خواهد بود.

وی با بیان این که امسال شب چهارشنبه آخر سال با نخستین روز سفرهای نوروزی همزمان شده که طرح آن از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود ادامه داد: با توجه به این که حوادث ترافیکی افزایش داشته دیگر دستگاه‌های امدادی هم با ما مشارکت خواهند کرد و تمامی مجموعه‌ها در کنار اورژانس ۱۱۵ خواهند بود.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت:سوم فروردین ماه امسال ماه مبارک رمضان آغاز و پیش‌بینی می شود که بیشترین میزان سفرهای نوروزی در هفته آخر اسفند ماه باشد و در همین راستا خواسته بسیار مهم ما از مردم این است که جاده را جزئی از سفر بدانند و نگاهشان تنها به مقصد نباشد چرا که بیشترین حوادث ترافیکی در نقاط مختلف کشور در ۳۰ کیلومتری مقصد به وقوع پیوسته است و با رانندگی ایمن و مطمئن و داشتن استراحت کافی می‌توان سفری ایمن، بی‌خطر و با خاطره خوب را برای خود و خانواده‌ رقم زد.

میعادفر افزود: برنامه ما این است که در کنار پوشش کامل تمامی جاده‌ها، در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها پوششی قوی‌تر داشته باشیم و با همکاری مشترک اورژانس ۱۱۵، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی کمپ‌هایی برای تفریح و استراحت مسافران نوروزی ایجاد کنیم تا خستگی طول مسیر، مسافران را اذیت نکند و بتوانند برای ادامه سفر، استراحت کافی کنند.

وی با ذکر این نکته که برنامه ویژه ما در مشهد در زمان‌های سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری خواهد بود تأکید کرد: ما در سه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی سخنرانی مقام معظم رهبری را به شکل حضوری نداشتیم و با حضور ایشان پس از سه سال با دانشگاه‌های همجوار خراسان رضوی هماهنگی کرده ایم تا یاریگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این ایام خاص باشند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس‌- آمبولانس همزمان با اجرای مأموریت ویژه ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و تلاش می شود که پنج دستگاه جدید هم در آینده‌ای نزدیک اضافه شود.

میعادفر افزود: همچنین بیش از ۱۰۰ دستگاه موتورلانس نیز توزیع شد که ۱۳ دستگاه آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافت تا در ایام نوروز ۱۴۰۲ مشکلی در امدادرسانی به بیماران با توجه به شرایط ترافیکی مشهد وجود نداشته باشد.

چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با موضوع طرح پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع از دیروز چهارشنبه در مشهد آغاز شده است و به مدت سه روز به میزبانی این دانشگاه در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس