وزیر آموزش و پرورش: وضعیت استخدام ۱۶۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت:از ابتدای دولت سیزدهم وضعیت استخدامی۱۶۰ هزار نفر در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده است.

به گزارش مشرق، یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر گفت: آموزش و پرورش ۴۰ درصد نیروی انسانی کشور را دارد و از زمان تصدی من وضعیت استخدامی ۱۶۰ هزار نیروی قرآنی و غیره در این وزارتخانه تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه درحوزه دانش‌بنیان ظرفیت انسانی بالایی در کشور داریم، گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش به معنای واقعی تحرک پیدا نکند هیچ جای دیگری تحرک پیدا نخواهد کرد

نوری تاکید کرد: در سه سال دوره کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفتند اما خوشبختانه اکنون به همان محیط بازگشتند و تربیت و تعلیم با شتاب و شادابی ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای فرزندان خود هنرستان های گردشگری باغی و دامی ایجاد کنیم و در کنار آن احداث خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در اول انقلاب به ازای هر نفر به طور میانگین یک چهاردهم متر فضای آموزشی داشتیم که الان به پنج و پنج و دو دهم متر افزایش یافته است.

نوری با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستان های خلخال و کوثر ۷.۸ دهم متر مربع است، افزود: به طور عمده خیلی از فضاهای آموزشی این شهرستان‌ها یک نوبته برقرار است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تعیین تکلیف مدارس فرسوده و بلااستفاده تأکید کرد و گفت: این فضاها یا باید اجاره داده شود و یا به فروش گذاشته شود که البته مدارس و فضاهای آموزشی وقفی از این قاعده مستثنی است.

وی افزود: باید برای فرزندان خود هنرستان های گردشگری، باغی و دامی ایجاد کنیم و در کنار آن ها احداث خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌بنیان‌ها توسعه پیدا کنند بهره وری از ۱۰ به ۵۰ ارتقا خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه بندی به سال، مدرک و سنوات نیست بلکه معلمان باید ابتدا به قانون، آیین نامه و شیوه نامه رتبه بندی توجه کنند و از قرار گرفتن در حاشیه فضای مجازی و تاثیرپذیری از آن دور باشند و چنانچه اعتراضی به رتبه بندی داشته باشند باید از طریق سامانه اعلام نمایند.

وی ادامه داد: از اول سال آینده هر رتبه ای که معلمان بگیرند همان رتبه را خواهند داشت و اگر معلمی مدرک نامعتبری برای رتبه بندی بارگذاری کند از رتبه بندی محروم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس