عرضه خودروهای وارداتی کمتر از 10 هزار یورو در مرحله اول ثبت‌نام سامانه یکپارچه‌

سخنگوی وزارت صمت گفت: هیچ اولویتی برای روز یا ساعت اول ثبت نام وجود ندارد ضمن اینکه در مرحله نخستی که خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد زیر ۱۰ هزار یورو خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ثبت‌نام خودروهای وارداتی، اظهار داشت: از روز شنبه به مدت یک هفته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی خارجی ثبت نام خواهیم کرد؛ شرایط ثبت نام اینگونه است که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد، در ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد و همچنین دارای پلاک خودروی فعال نباشد و ۵۰۰ میلیون تومان هم باید در حساب خودش، تاکید می‌کنم حساب خود شخص متقاضی، به صورت بلوکه شده داشته باشد.

وی افزود: زمانی که این شرایط احراز شد متقاضی می‌تواند در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کند و ممکن است تعداد کسانی که در مدت یک هفته زودتر یا دیرتر ثبت نام می‌کنند هیچ اولویتی نخواهد داشت بخاطر همین قضیه متقاضیان هیچ عجله‌ای از روز و ساعت اول برای ثبت نام نداشته باشند، زیرا هیچ سودی برایشان نخواهد داشت.

قالیباف بیان داشت: بعد از اتمام مهلت ثبت نام در طول چند روز این شرایط باید احراز شود و شاید حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از متقاضیان در این مرحله ریزش کنند و سپس وارد مرحله قرعه کشی اولویت خواهند شد یعنی قرعه کشی اولویت یک تا صدهزار دستگاه خودرو، زیرا وعده کرده بودند تا پایان سال یکصدهزار دستگاه خودروی وارداتی به فروش برسانیم بنابراین از رتبه یک متقاضیان تا صدهزار اولویت بندی خواهند شد و پس از آن عرضه‌ها در این سامانه شروع خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: عرضه خودروهای وارداتی به تدریج خواهد بود و با تاخیر سه ماهه، البته تحویل فوری هم خواهیم داشت، اما عمدتا تحویل خودرو سه ماهه است و به این صورت است که مثلا فرض کنید شرکت اول عرضه اش را در سامانه قرار می‌دهد، شرکت دوم و سوم هم عرضه هایشان را قرار می‌دهند، به طور مثال ۲۰ هزار دستگاه خودرو توسط سه شرکت در سامانه قرار گرفته است بنابراین افرادی که اولویت یک تا ۲۰ هزار دارند می‌توانند انتخاب کنند و طبیعتا کسانی که اولویت بالاتر دارند باید انتخاب شان را کنند تا در مرحله بعد به سراغ افرادی که اولویت پایین تری دارند، برویم.

قالیباف بیان داشت: فرض کنیم شخصی در این اولویت قرار گرفته و حق انتخاب داشته است، اما خودروی مدنظرش را در سامانه ۳ شرکتی که خودروهایشان را عرضه کرده اند، قرار ندارد این جا سوالی پیش می‌آید که اولویت شخص متقاضی می‌تواند باقی بماند برای عرضه‌های بعدی که ممکن است سلیقه اش به سمت آن‌ها باشد؟ پاسخ مثبت است یعنی مثلا اگر کسی از اولویت خرید خودروی وارداتی ۳ شرکت اول در مرحله اول عرضه‌های خودرو استفاده نکرده باشد، می‌تواند صبر کند در مرحله دوم یا سوم یا بالاخره خودرویی که مدنظرش قرار دارد را انتخاب و خریداری کند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: در مرحله نخستی که خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد زیر ۱۰ هزار یورو خواهد بود، اما شرکت‌هایی با خودروهای قیمت بالاتری هم وجود دارند، اما تعدادشان کمتر است و زیر ۲۰ هزار یورو خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 1
    با سلام. اگر 500 ملیون تومان پول داشتیم که منتظر شما نمیشدیم خیلی زحمت کشیدید.ما فکر کردیم دنبال حل مشگل ما هستید.اما خیر...
  • جواد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 1
    آقای رییس‌جمهور ، متشکرم مشکل ما حل شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس