کد خبر 1467140
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
مرتضوی وزیر کار:

وزیر کار گفت: آن چیزی که حق و عدل و در چارچوب قوانین و مقررات باشد با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی (کارگران، کارفرمایان و دولت) در شورای عالی کار اتخاذ خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌های کارشناسی با شاخص‌های متعدد در حال بررسی تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران هستند.

وی در این باره ادامه داد: آن چیزی که حق و عدل و در چارچوب قوانین و مقررات باشد با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی (کارگران، کارفرمایان و دولت) در شورای عالی کار اتخاذ خواهد شد.

وزیر کار درباره بدهی صندوق‌های دولت نیز گفت: صندوق‌های دولت ریالی به بانک‌ها بابت مازاد برداشت بدهکار نیستند. با کمک دولت ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی صندوق‌ها پرداخت و با بانک‌های عامل تسویه شد.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز از محل‌های مختلف برای صندوق‌ها تامین اعتبار شده است.

مرتضوی گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی توسط دولت تامین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    11 6
    یب کارگر رو با نرخ ارز خالی کردید...کدوم افزایش پاسخو خواهد بود؟؟؟با بیست درصد و سی درصد چه کمکی میشه وقتی با حقوق یکسال هم نمیشه یک متر آپارتمان خرید..
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    10 1
    ناشکری نکنم.با ۳۵ سال سابقه ۵۹۰۰ میدن.رفتم امروز سر کار از ۸ صبح ماشین بشور تا ۷ شب روزی ۱۵۰ تومن تو آڗانس یا اسنپ هم واقعا اعصاب کشش ترافیک با خیابان های کم عرض و بدون جای پارک.رانندگی تاکسی واقعا اعصاب فولادی میخواد.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    اگه عرضه داشت حقوق کارمندای اداره کارو درست میکرد. نیروی قراردادی از کارمند رسمی بیشتر حقوق میگیره
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    واقعا اون دنیا باید جواب پس بدی به ۵۰ میلیون کارگر.....خودت میدونی حتی ۶۰ میلیون تومن حقوق بگیریم بازم که..
  • سینا JP ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    اخه با بیست درصد که اضاف شده ینی با پرداخت حق مسکن و حق بن جمعا میشه حقوق حدود هفت میلیون و دویست هزار تومان یعنی جمعا حدود یک ملیون و سیصد هزاز تومان بیشتر سال قبل شده و همه جا تبلیغ و داد میزنن که حقوق شده هفت میلیون و نهصدهزار تومان در صورتیکه طبق جدول حقوق جدید جمعا میشه حدود هفت ملیون و دویست هزار تومان . و فرض بر اینکه اصلا همون هفت ملیون نهصد هم باشه که دارن به دروغ میگن در تمام سایتها اخه با این گرانی میشه فقط اجاره خانه و یه بخور نمیر . اخه چرا مسعولان این کشور ثروتمند و این مردم رو به این روز انداختن و توقع هم دارن هیجکی صداش هم در نیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس