کد خبر 1466745
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
خاندوزی

وزیر اقتصاد گفت: در حوزه سیاست‌های پولی و کسری بودجه نیز دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان تنخواه گردان از بانک مرکزی را به صفر رساند.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی امروز در نشست خبری اظهار کرد: مجموع اتفافاقات داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ مقداری شرایط را تغییر داد، به طوریکه برای اینکه در مقابل موج جهانی تورم واکنش نشان دهیم سیاست کنترل نقدینگی به عنوان موتور بلندمدت تورم زا بود که از ۴۰.۵ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست‌های پولی و کسری بودجه نیز دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان تنخواه گردان از بانک مرکزی را به صفر رساند.

خاندوزی یادآور شد: کسری در تبصره ۱۴ (هدفمندی یارانه‌ها) داشتیم و هر اتفاقی در اینجا رخ دهد منجر به کاهش منابع این تبصره می‌شود که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و ارتباطی با سایر منابع و کنترل کسری بودجه ندارد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی و کاهش بیکاری از دیگر عوامل کنترل تورم است که در نیمه نخست امسال انجام شد، گفت: برخی اتفاقات منجر به نوسانات ارز، مسکن، طلا و … شد که از سوی بانک مرکزی کنترل خواهد شد تا از ناحیه نرخ ارز شاهد موج تورمی در ماه‌های آینده نباشیم. امیدواریم با مرکز مبادله ارز و طلا، نوسانات ارز و اثرات تورمی کنترل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    خدا را شکر. کار مثبتی صورت گرفت
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 0
    دولت به بانک مرکزی بدهی داشته باشه ولی تورم پنجاه درصد نباشه
  • NL ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    زیاد قابل افتخار نیست. جبران کسریها و برداشت های بی ضابطه دولت معلوم الحال بنفش از ذخائر بانک مرکزی و به ورشکستگی رساندن کشور، با ایجاد تورم مصنوعی و بالا بردن نرخ دلار و ارز و طلا از جیب ملتی که جز خداوند بیدار و قادر و غدار که به واسطه همین سوء مدیریت های افسارگسیخته به شدت صدمه دیده و نرخ ازدواج و زاد و ولدش به شدت کاهش و در عوض آمار طلاق و تجرد و تلاشی خانواده ها در نتیجه فقر و بی عدالتی گسترش یافته و با همه اینها هنوز هم پشت نظام و انقلاب و پرچمش شرافتمندانه و نجیبانه ایستاده ملجا و پناهی ندارد چندان هم قابل دفاع و افتخار نیست. باید آنزمان که داشتند تیشه به ریشه کشور و نظام و ملت با سوء استفاده ها و مدیریت های آنچنانی میزدند و خودشان هم به ریل گذاریه عمدی و منحوسشان با گستاخی اعتراف میکردند جلوشان بدون تعارف گرفته میشد تا امروز شاهد این حجم از خسارت به کشور و انقلاب و ملت نبودیم. واقعا جواب زندگی های نابود شده و خانواده های بی سر و سامان و متلاشی شده از شدت فقر و نابسامانی های ایجاد شده را چه کسی در مقابل داوریه خداوند بر گردن خواهد گرفت.؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    البته با گرانفروشی دلار و طلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس