کد خبر 1466471
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۶۰ هزار و ۸۹۶ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به افزایش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش خیره‌کننده ۶۰ هزار و ۸۹۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۶۲ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۱۶ هزار و ۴۴۲ واحد به رقم ۴۹۳ هزار و ۱۶۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۶۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۲.۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۳۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۳.۹ درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۳.۴ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۳.۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۴.۵ درصد ارتقاء یافت و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۳.۲ درصد همراه شد.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و شستا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را امروز از خود به جای گذاشتند.

رشد انفجاری شاخص بورس +نقشه

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش ۶۳۲ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۸۶ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم بانک‌ها در قالب عملیات بازار باز بیش از ۱.۳ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در ۲۰۵ فقره معامله و به ارزش ۱۱۷ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند که ارقام آن در فرابورس درج شده است، وگرنه معاملات سهام امروز به میزان ۳.۸ میلیارد ورقه در قالب ۲۲۴ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند و اوراق مالی اسلامی، اسناد خزانه به میزان ۴.۳ میلیارد ورقه در قالب ۸۰۰ فقره معامله و به ارزش ۳۱۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز در فرابورس نمادهای آریاساسول، بیمه پاسارگاد، سنگ‌آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی تندگویان و فولاد غدیر ایرانیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

رشد انفجاری شاخص بورس +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    9 0
    همه ی بازار صف خرید و مثبت 7 بودن دارایکم و پالایشی بازم با پایانی مثبت 6 بسته شدن چرا نمیذارن اینا صف خرید بشه؟ آخرین صف خرید شدن دارایکم به 2 سال قبل و دولت قبلی برمیگرده
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    21 1
    بازار دو ماه ریزش میکنه یه پست و تیتر ریزشی نمیزنین .. با یک روز مثبت تیتر انفجاری زدین براش ؟؟؟ ان شاالله به امید خدا فردا و پس فردا هم رشد کنه و شمام هر روز از این تیترها بزنید
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 1
    تا وقتی دارایکم و پالایشی به ناو نرسن و با ناو معامله نشن هیچ صعودی اتفاق نیفتاده ... دارایکم 3 سال پیش 32 هزار تومن بود امروز به زور شد بالای 11 هزار تومن !!!!
    • ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      به دعای گربه سیاه باران نمی بارد
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    19 3
    دوتا مطلب هم از انفجار قیمتهادر بازار دلار و طلا هم بگذار از انفجار قیمت خودرو مسکن اجاره مسکن و.... زنده باد رئیسی!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    10 0
    فردا و پس فردا معلوم میشه با یک روز رشد الکی شاخص رو 60 هزار تا میبرن بالا و سهام 5 درصد رشد میکنه بعدش یک ماه هر روز 5 هزار واحد میاد پایین شاخض اینجوری بالا میمونه ولی سهام قیمتشون 20-30 درصد میاد پایین تر
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      2 1
      باید رشد اقتصادی باشه تا شاخص بالا بره یک تولیدی اکتشافی چیزی نه به بازار داغی احساسی مردم بی تجربه
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    کاش مثل همان موقع که دارایکم تازه به مردم فروخته شد سال ۹۹ دو هفته فقط هر روز مثبت ۱۰ بشه تازه اون موقع ضرر مردم جبران شه البته فقط سر به سر میشند دعا کنید که بشه خیلی‌ها گرفتارند و تو این سهم گیر کردند و راه فرار ندارند،توکلت علی الله
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    واسه دلار
  • DE ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 3
    رشد انفجاری؟؟؟؟؟ از شهریور ۱۴۰۰ که دولت جدید مستقر شد تا امروز بورس چه رشدی کرده؟؟؟؟؟ "اولویت اول این‌دولت بودس خواهد بود"
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    3 1
    رشد انفجاری دلار = رشد انفجاری بورس
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 2
    حبابه .
  • حیدری IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 3
    بابا بورس یعنی چه دلار شد پنجاه هزارتومن
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 3
    دلار چند خوشحال
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 3
    یک روز سبز شد مهندس. ۹۸ درصد نمادها قیمتشان یکچهارم شاخص ۱.۵ سه سال قبل شده
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    کاملا مشخص
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 1
    فعالیت بورس برای مسلمان به نظرم کاملا اشتباهه چون با تقیه قاضی و ریس بورس وزیر اقتصاد و ...تصمیم میگیرند بهتره برای تامین درامد و کمک داخلی و خارجی به فلان شخص یا فعالیت مثلا فلان نماد رشد بعد خالی کنند که بدهند فقرا و یارانه و کمک خارجی و ... . مثل قضیه نماد فولاد که هنوز مشخص نشده پولها کجا و چطور خارج شده با دستور چه کسی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس